Motorn Skvättar Olja när man öppnar locket.

NoCooL
28 juni 2010 · 215 Inlägg

Hans far tar inte bort locket utan bara lossar på det. ligger locket kvar så mår motorn bra. hoppar locket så är en kolvring dålig eller vevhusventilationen dålig.

fejtBeeenz
30 juni 2010 · 36 Inlägg

vad har egentligen ens en dålig kolvring med att de skvätter olja att göra ?:S är en ring dålig så börjar bilen ryka å blir svagare , inget annat

Janken Driver
30 juni 2010 · 2 111 Inlägg

Kan inte annat än älska denna och liknande trådar.

"Varför rinner vattnet ut när jag rycker av nedersta kylarslangen? Är kylaren slut då??"

...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Opelmadness German cars, quality and beyond
30 juni 2010 · 8 197 Inlägg

Janken skrev:
Kan inte annat än älska denna och liknande trådar.

"Varför rinner vattnet ut när jag rycker av nedersta kylarslangen? Är kylaren slut då??"

...

lol Ja det finns pärlor... smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
fille90
30 juni 2010 · 76 Inlägg

finns ju andledning att locket sitter där för det antagligen inte ska skvätta ut eller komma ner skit.. kamen gör ju att oljan skätter ut.. helt orimligt enligt mej om den teorin inget att oroa sej för    alla bil märken har inte oljepåfyllningslocket på samma ställe häller så tycker det låter pukat

BMW 535d (2005)
chargoholic
2 juli 2010 · 13 Inlägg

Oj oj oj... Är detta sant? Har vi ens varit på månen???

Det är bara skruv å mutter-hur svårt kan de va?
Dodge Charger 5,7 HEMI "Inte orginal men orginell" (1968)
gamlingen
2 juli 2010 · 5 198 Inlägg

chargoholic skrev:
Oj oj oj... Är detta sant? Har vi ens varit på månen???

No way,, det är oxå bara en teori liksom locket..

agadiffen
2 juli 2010 · 739 Inlägg

Opelmadness skrev:

Janken skrev:
Kan inte annat än älska denna och liknande trådar.

"Varför rinner vattnet ut när jag rycker av nedersta kylarslangen? Är kylaren slut då??"

...

lol Ja det finns pärlor... smile

+1

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 juli 2010 · 2 252 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Min gamla mazda la av om man skruvade av oljelocket, om det var fel på den kan jag inte svara men den  gick tyst o fint i motorn så..

det var för att den använde undertycket i vevhuset till tomgången, samma på bmws äldre motorer typ M20 blocken

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Dubs I got Dubs!
2 juli 2010 · 2 423 Inlägg

Skitsnack, den motorn rullar långt om du servar den

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
PoulZen
2 juli 2010 · 772 Inlägg

Om du är osäker på om motorn inte är den bästa.
Så gör ett komptest, är det testet bra, samt att bilen inte visar några
felkoder så har du inga problem med motorn.

Se att motorn är kass genom att öppna motorolja locket och köra motorn är inte speciellt
säkert test.

Akka
2 juli 2010 · 1 174 Inlägg

nej det är inget fel med det. Troligen så är det kamaxeln som skvätter. om det inte är det så kan det ju typ bara vara ventilerna som släpper igenom olja?

Stefan Varberg Supraman
2 juli 2010 · 2 300 Inlägg

lgt533 skrev:
Hej! Har köpt en Toyota Yaris 1.3 VVTi 02, när jag visade den för min farsa om vad han tycker om bilen? så öppnade han olje locket för motorn och bad mig starta bilen, den skvättade ut lite motorn olja och då sa farsan att motorn är svag på den (14500 mil) Han säger att det är tecken på att motorn börjar bli svag, det var så här han testade bilar för 25 år sen på hans tid, det är väldigt stor skillnad mellan bilar för 25 år sen & dagens. Så jag undrar om det han sa stämmer?

Tror inte du ska lyssna så mkt om vad han säger.

dels så vad jag läaser så e de inget som helst fel på din bil samt att på 25 år händer mkt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
MarcusL #2573
2 juli 2010 · 1 489 Inlägg

Ja fy helvete, detta tog ju priset

• Även den starka måste ta i när han skiter
volvo_Tobias
3 juli 2010 · 687 Inlägg

Haha, det finns nog inget annat som det finns lika mycket teorier om som bilar.

Andreas_ace
3 juli 2010 · 375 Inlägg

Självklart skvätter det lite olja när motorn är igång, pga kamaxeln.
Doppa ett sugrör i en milkshake, ta upp och börja veva så ska man nog se att även milkshake skvätter runt wink

Nåväl, prat ang vevhusventilation. Om vevhusventilation är igentäppt/dålig, så räcker det mer än väl att ta bort oljestickan. Då ska trycket pysa igenom där och det hör man tydligt då. Då slipper man leta i trånga utrymmen vart vevhuserventilatione sitter wink

Volvo 740GL (1990)
volvo_240_tic ingen aning
3 juli 2010 · 687 Inlägg

det finns ju också åklagare och åklagare..
ena tvättar händerna före toaletten och den andre efter..

även zebran har sina fläckar
Volvo 240 Estate "Klöver" (1981)
Volvo S60 D "Black Ace" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang