4883
Sök

Är detta slutsteg nått att ha?

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Tjenare kan absolut ingenting om bilar och ännu mindre om billjud, så tänkte fråga er om lite expertishjälp smile
Vill veta hur mycket dom är värda, tänkte nämligen byta mot en elgura telecaster värd typ 1000Kr.

Iaf här är namnet på stegen. PWM dc straight s-892 4 X 600 W

En sak till, hur vet jag om de är 2kanals/4kanals etc och vad är bäst? Är jätte jätte kass på sånt här så skratta på ni X)

BILD:Resultat av Googles bildsökning efter https://www.osta.ee/i/objects/resized/y … 981965.jpg

Scrolla ner lite så ser ni de.

VÄLDIGT TACKSAM FÖR SNABB HJÄLP!

2 914 Inlägg
9 maj 2010
hej och välkommen till forumet.

har ett steg som ser typ likadant ut, (dock heter det zxound), är nog samma serie fast mitt är 5kanaligt (masstillverkat i kina billigt och sålt till olika märken som sätter fast deras klisterlappar på det), ha inga större förhoppningar, men driver högtalare gör det nog allt. inte så bra men. tongue

det är nog inte så mycket värt ska du se. men lite kanske

(ser ut såhär?? http://www.google.se/imgres?imgurl=http … s%3Disch:1 )

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
De ser ungefär ut som de där. vad kan dom vara värda styck ungefär? Och hur vet man om de är 2/4/5/6 kanaligt och allt va de heter :p och vad är bäst. Vad menas med 4X600W ?

Jägermeister
910 Inlägg
9 maj 2010
Det är samma steg som säljs som bla mutant, xzound och under en massa andra namn och ger verkligen inte några 4x600w.

Råkade köpa ett sånt slutsteg för många år sen under märket xzound och det sög verkligen hårt, tror det kostade kring 1500kr nytt.

Ser att du ställt samma fråga på gitarforum, sweclockers och garaget. smile

Det är inte något bra slutsteg, se tex på hur många amp den är säkrad för så ser du att watten är rena fantasi watt...

Mitt råd är att inte byta för 1000kr är den inte värd...

En gång är ingen gång...

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Du har missförstått mig lite, Jag äger dom där slutstegen dom är aldrig andvända och jag kan lika gärna sälja dom för 50Kr styck. Men frågade en snubbe om han ville byta mot hans telecaster gura och han va intresserad. Så jag tänkte bara kolla att de va en bra affär jag gör. Jo blivit lite trådar nu märker jag men behövde svar wink visste inte ens att den här sidan fanns.

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
om nån behöver 2st slutsteg kan jag byta mot nått, typ en mobil wink Behöver inte va nå speciellt bara man kan ringa och knäppa kort på den X)

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
9 maj 2010
Ge mej ett bra pris så kan ja köpa ett wink

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Du kan väl köpa båda för bra pris? ;D

Edit: Vad är ett bra pris då? Vet ju fortfarande inte om de är si eller så många kanaler kanske är bra att veta om du vill köpa x)
Senast redigerat av johnnycash89 (9 maj 2010)

6 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
speedfreak racing skrev:

Ska vi säga 500Kr för bägge?

2 914 Inlägg
10 maj 2010
johnnycash89 skrev:
speedfreak racing skrev:

Ska vi säga 500Kr för bägge?