6795
Sök

Segt internet emellanåt orsak.

464 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
hej jag har suttit å kikat på web tv på svt, varje program jag sett har det hackat till på något ställe i avsnitten sen fungerar allt perfekt eller så blire avbrott å det går ej titta klart på programmet vad beror sådant hära på, kollar jag på tex kanal 5 så fungerar allt perfekt.

4 005 Inlägg
13 maj 2010
Vad kör du för webbläsare?

Vad har du för bredbandsuppkoppling?

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
13 maj 2010
erkänn du har tele 2 ? helt värdelöst företag ... har 8mb/s sen testade jag internet för någon dag sen så på bredbandskollen då va mitt internet dugligt till 2mb/s ... snacka om att dom blåser folk .. sen startas internet då och då ..

4 005 Inlägg
14 maj 2010
ralle_boyen skrev:
erkänn du har tele 2 ? helt värdelöst företag ... har 8mb/s sen testade jag internet för någon dag sen så på bredbandskollen då va mitt internet dugligt till 2mb/s ... snacka om att dom blåser folk .. sen startas internet då och då ..

Otroligt irrelevant.... smile

Det beror ju heeeeelt på vad du kör för bredbandsteknik, tex om du har adsl beroende på ditt avstånd till kontrollstationen, skickat på ledningarna, hur hög belastning det är, vad tele2 har för utrustning osv.

Det är ju liksom inte så enkelt att tele2 bestämmer sig för att köpa in koreanska switchar till sina telehus och bara kör med skitsaker.

På många ställen så är det tele2 som är den enda operatörern som har utrustning i telehus, och sedan hyr andra operatörer in sig där. Ibland är det telia, ibland är det tele2.

Så med andra ord så sågar jag ditt inlägg till 100% smile

464 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
något jag funderar över också är om jag ser på tex webtv så flyter allt en stund sen så börjar cpu'n arbeta typ 100% då laggar bilden grymt mycket å sen återgår den till det vanliga. detta på min bärbara men på min stationära så har jag aldrig detta problem.

dock poblemet jag nämnde först att det går bra å se programmen men det blir en del små hack efter tex 24min och från min 27 flyter allt på bra igen.

webläsare är iexplorer, bredbandsbolag vet jag tyvär inte då jag just nu är tillfälligt innebpene hos en släkting å vad han har för avtal vet jag ej.

mvh anders

846 Inlägg
15 maj 2010
linuslinje skrev:
ralle_boyen skrev:

Otroligt irrelevant.... smile

Det beror ju heeeeelt på vad du kör för bredbandsteknik, tex om du har adsl beroende på ditt avstånd till kontrollstationen, skickat på ledningarna, hur hög belastning det är, vad tele2 har för utrustning osv.

Det är ju liksom inte så enkelt att tele2 bestämmer sig för att köpa in koreanska switchar till sina telehus och bara kör med skitsaker.

På många ställen så är det tele2 som är den enda operatörern som har utrustning i telehus, och sedan hyr andra operatörer in sig där. Ibland är det telia, ibland är det tele2.

Så med andra ord så sågar jag ditt inlägg till 100% smile

men de va min åsikt de roligaste var ju att de funkade skit bra innan tills tyå någon månad tbx .. krånglar hela tiden .. och ja jag kör adsl  första och sista gången jag kör tele 2

846 Inlägg
15 maj 2010
lixer skrev:
något jag funderar över också är om jag ser på tex webtv så flyter allt en stund sen så börjar cpu'n arbeta typ 100% då laggar bilden grymt mycket å sen återgår den till det vanliga. detta på min bärbara men på min stationära så har jag aldrig detta problem.

dock poblemet jag nämnde först att det går bra å se programmen men det blir en del små hack efter tex 24min och från min 27 flyter allt på bra igen.

webläsare är iexplorer, bredbandsbolag vet jag tyvär inte då jag just nu är tillfälligt innebpene hos en släkting å vad han har för avtal vet jag ej.

mvh anders

testa köra me firefox

Fire And Silk
2 254 Inlägg
15 maj 2010
lixer skrev:

mvh anders

Testa att installera Mozilla FireFox och använd den istället för IE smile

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök