Eftersnack - Första Bilträffen I Mjölby LÖRDAG 15/5

Volvo_Taz_240
19 maj 2010 · 40 Inlägg

mkv skrev:
Fortfarande handlar det inte om att några bilar INTE är välkomna. Det handlar snarare om var de står.
T.ex stod det någon typ av plåtpråm i närheten av andra välputsade bilar. På denna plåtpråm stod folk på huven/taket och drack öl osv. Är det OK? Inte enligt mig.

Sen att dessa bilar kanske bjuder på sig själva och leker är givetvis tacksamt. Struntar fulla fan i om bilarna som leker har en bögel eller sju.

Men som sagt, alla är välkomna. Bara man använder sunt förnuft.

/M

Vadå?? Tror du plåtpråmen skulle smitta de andra välputsade?????

Kvinnor är som dockor,man kan leka med dom,slänga dom när man vill.
Men vet du vad? Riktiga män leker inte med dockor...
mkv Herr
19 maj 2010 · 135 Inlägg

Volvo_Taz_240 skrev:
Vadå?? Tror du plåtpråmen skulle smitta de andra välputsade?????

Eh vad pratar du om?

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
Volvo_Taz_240
19 maj 2010 · 40 Inlägg

mkv skrev:

Volvo_Taz_240 skrev:
Vadå?? Tror du plåtpråmen skulle smitta de andra välputsade?????

Eh vad pratar du om?

Ja, du skrev att det handlar om VAR DE STÅR...
O i din text ifrågasätter du om det verkligen ses som ok att en som du kallar det "plåtpråm" står bredvid en "välputsad"... Så jag underade bara om du tror att "plårpråmen" skulle smitta ner den "välputsade".. Eller varför inte bilar i olika skick kan få stå på samma parkering blandade?????

Finns faktiskt dom som tycker det är kul att se gamla modeller oxå även om de är i risigt skick!

Kvinnor är som dockor,man kan leka med dom,slänga dom när man vill.
Men vet du vad? Riktiga män leker inte med dockor...
mkv Herr
19 maj 2010 · 135 Inlägg

Volvo_Taz_240 skrev:
Ja, du skrev att det handlar om VAR DE STÅR...
O i din text ifrågasätter du om det verkligen ses som ok att en som du kallar det "plåtpråm" står bredvid en "välputsad"... Så jag underade bara om du tror att "plårpråmen" skulle smitta ner den "välputsade".. Eller varför inte bilar i olika skick kan få stå på samma parkering blandade?????

Finns faktiskt dom som tycker det är kul att se gamla modeller oxå även om de är i risigt skick!

Jag skulle inte känna mig trygg med att ha en sån bil med såna personer ståendes bredvid min. Då är inte min bil någon putsbil ens. Står man och dricker öl på en bil så har man sagt sitt gällande bilar tycker jag.

Jag har ingenting emot gamla bilar, framförallt inte om de är i ovanligt fint skick. Stod några 740 där (LKPG Performance tror jag?) som har förbaskat fräsha 740's. De står å andra sidan inte på sina bilar och dricker öl heller.

Men nu är det ju som det är. Vi bor i ett fritt land(?) och folket får parkera var de vill. Likväl som jag kanske avböjer att komma på framtida träffar.

Men får att svara på din patetiska fråga; Nej. Jag tror inte en plåtpråm smittar någon eller några.

/M

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
Snoozy
20 maj 2010 ·

mkv skrev:

Volvo_Taz_240 skrev:
Ja, du skrev att det handlar om VAR DE STÅR...
O i din text ifrågasätter du om det verkligen ses som ok att en som du kallar det "plåtpråm" står bredvid en "välputsad"... Så jag underade bara om du tror att "plårpråmen" skulle smitta ner den "välputsade".. Eller varför inte bilar i olika skick kan få stå på samma parkering blandade?????

Finns faktiskt dom som tycker det är kul att se gamla modeller oxå även om de är i risigt skick!

Jag skulle inte känna mig trygg med att ha en sån bil med såna personer ståendes bredvid min. Då är inte min bil någon putsbil ens. Står man och dricker öl på en bil så har man sagt sitt gällande bilar tycker jag.

Jag har ingenting emot gamla bilar, framförallt inte om de är i ovanligt fint skick. Stod några 740 där (LKPG Performance tror jag?) som har förbaskat fräsha 740's. De står å andra sidan inte på sina bilar och dricker öl heller.

Men nu är det ju som det är. Vi bor i ett fritt land(?) och folket får parkera var de vill. Likväl som jag kanske avböjer att komma på framtida träffar.

Men får att svara på din patetiska fråga; Nej. Jag tror inte en plåtpråm smittar någon eller några.

/M

Fan alltså!!!  sluta gnäll för fa..  min buckliga gamla cheva eller polarens risiga cadillac är rediga pråmar..  på er låter det som att vi ska fan inte visa oss ute med VÅRA bilar??  om man säger så här,  jag blir mer upphetsad av en gammal bucklig cheva eller liknande, än en hoper plastraketer ingen vågar ens tänka på o köra med.  så sluta gnäll o välkommna ALLA bilar ist.  GATBIL SOM GATBIL!!!   ja jag har oxå en dyngvässad volvo som de flesta här på garaget känner till.  den är inte blank med en hoper plast attiraljer på sig,  men den går som fan o jag kan kosta på mig o slita ihjäl bakhjulen för att showa runt så all publik blir nöjda.  Så sluta gnäll på alla som inte har råd o sätta på en massa plastskit för att få en frän bil.. tack för mig!!!

kevlar_soul
24 maj 2010 ·

För mig får det gärna dyka upp så kallade plåtskåp och sladda och ha sig, bara de gör de på anvisad plats, där inga andra bilar är inom räckhåll. Extra bonus om den som sladdar är bra på det! smile

Blir alltid lika imponerad över folk som lyckas ställa upp sina sura gamla bilar gång på gång smile

wallan
26 maj 2010 · 66 Inlägg

Ragga90 skrev:

syabo skrev:
långtradar parkeringen är inget o ha för de är fullt med lastbilar där, kanske gummiverkstan, fast bäst är väl citygross parkeringen? smile

Men hade vi velat va i mantorp hade vi gjort en träff i mantorp.. men nu  va tanken att få folk hit till MJÖLBY.. o visa att vi oxå kan!!!

Du menar skithålet Mjölby:P??????

Volvo FTW
hagard
3 juni 2010 · 79 Inlägg

Fortfarande ingen som kan lägga upp bilder från gummiverkstan/bowlingen?
/K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang