MrJAM skrev:
Rquired skrev:
MrJAM skrev:
En liknelse är BSR's VW Passat 1.8 som går från 150hk till 196hk enbart med mjukvara och avgassystem har jag för mig. FSI'n från 160hk till över 210hk. Bara som ett par exempel.
Visst kan man vara skeptisk och jämför det ena med det andra. Men att enbart mjukvaran går att modifiera ganska mycket är ju redan bevisat inom de allra flesta bilmärken. Varför skulle MG's versioner vara anorlunda?
PÅ BSR´s hemsida hittar jag inget för en Passat 1.8i, och inget FSI med 160hp finns vad jag vet. Jag antar att det istället är 1.8t och 1.8TFSI du syftar på? Dessa är turbomotorer till skillnad från sugmotorn i MG.

Såklart. Jag erkänner mig rättad.

Dessutom är jag kunnig på Rovers motorer. Tillräckligt kunnig för att veta att det är omöjligt att med ändring i befintlig mjukvara höja effekten på det sättet. K-motorn i 1.8 VVC form är i stort sett fulländad och det är stora ingrepp som krävs för att höja effekten nämnvärt.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.