Stereo spökar, Gala samt switchad + Audi Coupe -93

linkus
16 maj 2010 · 55 Inlägg

Tjenare!

Jag har lite strul med min stereo, jag har precis bytt huvudenhet och det va så att den förra behövde bara konstant ström för att fungera, men då va jag tvungen till att stänga av den när jag väl stängt av bilen.

Så nu när jag stoppat in min andra huvudenhet så vägrar den starta om man inte matar den med både switchad och memmory ström. Problemet är att jag tror jag lyckats hitta GALA signalen då stereon dör blinkar och startar om vid 90-105 Km/h annars är den som den skall.

Så nu till det andra problemet, jag har inte någon switchad pluspol framdraget i ISO kontakten. Vart tusan kan jag norpa switchad plus ifårn?

Kan man på nått sätt ta ifrån tändningslåset? Vill lixom inte ha sönder en precis nyinköpt bil... vore lite tråkigt.

Är det någon som har lite mer erfarenhet ifrån detta som möjligtvis kan ge mig en knuff i rätt riktning?

//Linkus

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
ChriZtoffer GAS democar 2018!
16 maj 2010 · 8 744 Inlägg

Om du tycker att det funkade bra förut (slå på och av stereon manuellt) så kan du ju bara koppla samman gul och röd kabeln från stereon med konstantpluskabeln. Annars så brukar det alltid finnas nåt som ger ström med nyckeln i onläge, tex ciggtändaruttaget som du kan koppla röd till.

Senast redigerat av ChriZtoffer (16 maj 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
linkus
16 maj 2010 · 55 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Om du tycker att det funkade bra förut (slå på och av stereon manuellt) så kan du ju bara koppla samman gul och röd kabeln från stereon med konstantpluskabeln. Annars så brukar det alltid finnas nåt som ger ström med nyckeln i onläge, tex ciggtändaruttaget som du kan koppla röd till.

Hm det har du rätt i, men nja jag vill gärna att stereon stänger av sig när bilen gör detta ^^

Jo ciggpluggen borde jag kunna ninja lite ifrån, ska se om jag kan hitta den nånstans bakom/i kabelhärvan  smile

annars finns det inte något stift på tändningslåset då? tycker att de borde göra detta

//Linkus

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
16 maj 2010 · 55 Inlägg

Jag provade mäta cigguttaget och det va konstant matning till de så tyvärr borträknat, jag har varit runt och mätt baki tändningslåset men utan större lycka då det va sanslöst svårt att få kontakt...

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
linkus
17 maj 2010 · 55 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Vad är det för stereo du ska montera? Det är inte alla om stängs av helt om man inte bryter tändningsplusen (oftast den röda).
Tändningsplus kan du hitta bakom säkringscentralen i en 8-polig svart kontakt där det i ena hörnet av kontaktstycket sitter en svart/blå 1,5mm² kabel.

Underbart! tack så mycket!

Det är en Sony MEX-XXXXX va den nu heter, den stängde av sig fin fint i 740in som jag hade innan smile

men du det där ska jag defenitivt kolla upp. Säkringscentralen i motorrummet då antar jag eller kan jag hitta den under ratten?

Tack så mycket på förhand smile

I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang