Saab 9-3og -00 ljudbygge och annat småfix t.ex bränslepump osv (Nybörjare=Mycket frågor från min sida)

kwansa Hmm, vet inte?
17 juli 2010 · 1 775 Inlägg

man ska ha PFR6H-10 igentligen, men bcpr7es-11 brukar funka nästan lika bra smile.
eftersom bilen är trimmad så är den nog trimmad för 7:orna

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juli 2010 · 1 636 Inlägg

Okej, nu har jag något ifrån SAAB. Hoppas stiften fixar allt vad skönt det vore då.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
17 juli 2010 · 1 775 Inlägg

Hur gjorde du med pumpen? skarvade du slangen som det stog i faq:en?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juli 2010 · 1 636 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/72272/954155_ni34ts.jpg menar du slangen i mitten där? annars är jag inte riktigt med på vad du menar.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
17 juli 2010 · 1 775 Inlägg

precis den jag menar, finns dem som skjuter den där slangen.....då får dem problem när laddet ska komma, men jag hoppas det är stiften!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juli 2010 · 1 636 Inlägg

:S Jadu det hoppas jag med isåfall... orka ta fram den där armaturen igen...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juli 2010 · 1 636 Inlägg

Måste tacka kwansa som tog sig tid att hjälpa mig med stiften eller ja du fick ju nästan göra allt wink men tusen tack. Träffen var ju lite sådär tyckte jag.. jag tror den hade kunnat bli riktigt bra om det inte hade regnat.. regnet förstörde ju Björkvik "träffen" också...
Hur som helst så blev det inte bättre med nya stift sad Jag tror helt bestämt att den där o-ringen är själva lösningen för när jag skulle testa bilen med dom nya stiften så ryckte det inte till på första prov gasningen men på andra.. så jag stannade till och kollade lite på slangen och då hör man hur det pyser ut luft ur hålet där slangen går ner och om man drar slangen emot motorn eller sätter pekfingret där så slutar det pysa, håller man fingret känner man även att det pyser ut luft där inte mycket men det kommer luft.. iofs laddar inte turbon när motorn står där på tomgång så kanske läcker massor luft vid ladd.. aja, stänger huven och vänder tillbaka drar på full gas på 2an funkar bra 3an funkar bra sen 4an då börjar motorlampan blinka.. men efter att ha rullat 300-400 meter så slocknar den igen. Men misstänker som sagt den..

Kan väll avsluta med att det blev 2 varv i mc driven big_smile skiten fungerade ju inte och när jag inte orkade vänta mer så åkte jag fram till kassan men ingen där heller så tog ett till varv och då gick det att betställa tongue

Ne.. mindre regn, tätare bil och tätare fickor skulle man ha....

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
18 juli 2010 · 1 775 Inlägg

Tribbe skrev:
Måste tacka kwansa som tog sig tid att hjälpa mig med stiften eller ja du fick ju nästan göra allt wink men tusen tack. Träffen var ju lite sådär tyckte jag.. jag tror den hade kunnat bli riktigt bra om det inte hade regnat.. regnet förstörde ju Björkvik "träffen" också...
Hur som helst så blev det inte bättre med nya stift sad Jag tror helt bestämt att den där o-ringen är själva lösningen för när jag skulle testa bilen med dom nya stiften så ryckte det inte till på första prov gasningen men på andra.. så jag stannade till och kollade lite på slangen och då hör man hur det pyser ut luft ur hålet där slangen går ner och om man drar slangen emot motorn eller sätter pekfingret där så slutar det pysa, håller man fingret känner man även att det pyser ut luft där inte mycket men det kommer luft.. iofs laddar inte turbon när motorn står där på tomgång så kanske läcker massor luft vid ladd.. aja, stänger huven och vänder tillbaka drar på full gas på 2an funkar bra 3an funkar bra sen 4an då börjar motorlampan blinka.. men efter att ha rullat 300-400 meter så slocknar den igen. Men misstänker som sagt den..

Kan väll avsluta med att det blev 2 varv i mc driven big_smile skiten fungerade ju inte och när jag inte orkade vänta mer så åkte jag fram till kassan men ingen där heller så tog ett till varv och då gick det att betställa tongue

Ne.. mindre regn, tätare bil och tätare fickor skulle man ha....

jag har en o-ring ligger i bilen nu, det satt en likadan på tryckröret jag hade låg big_smile
Vi får kanske ta en riktig felsökning någon dag! påtanke på att tryckröret verkar limmat oxå?

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
18 juli 2010 · 1 636 Inlägg

Ska det inte vara det menar du? cool

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
18 juli 2010 · 1 775 Inlägg

Tribbe skrev:
Ska det inte vara det menar du? cool

det är sant, kanske är så på 00:orna tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
20 juli 2010 · 1 636 Inlägg

Träffade kwansa igår på en lokal pizzeria och fick då o-ringen men han inte testa den igår. Men nu på morgonen så tryckte jag ner den i hålet med en liten mejsel och dom sträckorna jag kört idag så har jag inte märkt några fel alls ifrån turbon så det känns riktigt skönt smile
Tack kwansa eller Linus är det vah?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kwansa Hmm, vet inte?
21 juli 2010 · 1 775 Inlägg

kwansa, Linus, Putte, saabraggare....jag svarar på det mesta wink
Btw, varsågod! det är kul att vara till hjälp!

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tribbe SAAB♥SUBARU
21 juli 2010 · 1 636 Inlägg

:-)
Nu känns det ju som att man bör orka ta tag i bagaget. Behöver dock en längre jordkabel.. men blir dyrt att bara beställa en jordkabel ifrån nätet....

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
mrfjonsson DäckSprängarLigan
19 augusti 2010 · 449 Inlägg

När man läser genom sånna här trådar blir man så besviken när det är slut och man inte får se hur det blir när det är färdigt. Jag ska följa detta och se hur de blir.

Kolla in min bil om du vill ha lite inspiration till bagage bygget.

Jag valde att skippa reservhjulet helt, det räcker med ett reservhjul på burk, det tar mindre platts

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
Tribbe SAAB♥SUBARU
19 augusti 2010 · 1 636 Inlägg

mrfjonsson skrev:
När man läser genom sånna här trådar blir man så besviken när det är slut och man inte får se hur det blir när det är färdigt. Jag ska följa detta och se hur de blir.

Kolla in min bil om du vill ha lite inspiration till bagage bygget.

Jag valde att skippa reservhjulet helt, det räcker med ett reservhjul på burk, det tar mindre platts

Det står tyvärr ganska still här då jag går i tankarna att sälja bilen och köpa något annat. Det enda jag gjort på senaste tiden är att köpa en ny längre jordkabel. Blev en autoleads eller vad det var.. iaf ifrån mediamarkt en 25kvadratare. Har även funderat på att bygga en tillfällig baslåda och skita i hur den ser ut så jag får höra ljudet... men har inte haft tid..

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
mrfjonsson DäckSprängarLigan
23 augusti 2010 · 449 Inlägg

De va ju väldigt synd tycker jag. Men bra jobbat än så länge, jag hoppas på ett bra bygge i nästa bil me

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang