Hej hej!
Har gjort en liten halvakut budget snabb rost-fix på en vectra -96 som jag införskaffat...
Började med att riva bort så mkt lös lack som möjligt och skrapa med kniv, hällde på "rostätare" från biltema, vet inte hur kliniskt rent det blev, men såg ok ut(som sagt, snabbt budget fix).. Sprayade sedan även på zink från biltema för rostskydd och grundfärg...
Nu återstår att spraya på med färg från mekonomen(rätt färgkod etc. etc..) men funderar lite hur jag ska ta mig an det som blev "utanför linjerna" när jag kletade på rostätaren och zinket... Tänkte inte så långt då..

Jag har alltså zink och lite sånt där rostmedel på lacken som inte är bortskavd(frisk lack), hur tar jag mig bäst an detta?
Tvätta bort skiten först, och sen på med färg(maskering kommer användas!), eller vad tycker ni?
Hade först tänkt att "måla över" det som vart utanför men har övergivit denna tanken...
Funderar att använda kallavfettning för det som är utanför, men är osäker på hur väl zinken som är "på rätt ställe" tar det? Måste jag maska av de område jag vill ha kvar?
Vad tror ni? Eller ska jag ha nått annat medel för att få bort det jag inte vill ha på lacken?
MvH
Daniel