Inför: Drifting träningen Onsdag den 2 Juni på sättna.

_Jonsson
20 maj 2010 · 150 Inlägg

Hello!

Detta är tagit från annat forum.



Drifting träning på Sättna kom och prova på med din gamla eller nyare bil 50hk eller 500hk spela ingen roll.

Onsdagen den 2 juni mellan klockan 18:00 till 21:00 är det preliminär start på körningen bland konorna, på ställ såklart wink


Det du behöver för att köra:

* Handskar
* Heltäckande kläder
* Hjälm
* En bil i vettigt skick  (Bör väl iaf nästan kunna ta sig genom bilprovningen)


Aja ta med alla ni känner och helst lite fler och kom och kör eller kolla på, självklart är det förare som vore det bästa för gummi rök vill vi ha!

Som sagt Onsdagen den 2 juni mellan klockan 18:00 till 21:00

Mer info + hur banan kommer se ut och ska köras kommer gås igenom på plats....



Kommer du och kör eller kollar?

Senast redigerat av _Jonsson (20 maj 2010)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Mellander Yrkes Chafför
21 maj 2010 · 380 Inlägg

Denna har man väntat påbig_smile Man kanske ska ta och rulla ner en sväng och titta då man inte har något  att gasa på banan med:D

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program
zajja
21 maj 2010 · 645 Inlägg

förhoppningsvis kör man något sladdvänligt då man kan åka ner men det är inte säkert.

//Marcus Saari
_Jonsson
22 maj 2010 · 150 Inlägg

Nice, hoppas på mycket förare så detta hålls igång varannan vecka (onsdag).... Skulle det vara så det är för lite intresse för körning så kommer körningen läggas ner, eventuellt komma tillbaka senare i sommar om vi har tur...

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
KHRacing
22 maj 2010 ·

trevligt initiativ, vem försäkrar eventet ?

_Jonsson
22 maj 2010 · 150 Inlägg

KHRacing skrev:
trevligt initiativ, vem försäkrar eventet ?

Jadu, vet inte alls hur det är med sånt då jag igentligen inte har hand om detta....

Enda jag vet är att SHRA samarbetar med körandet, banan är inte allt för stor så nått värre bör inte ska kunna hända då det inte finns nått hinder runt på sidorna....

Vad jag själv tro är att om man lyckas rulla med bilen eller nått så får du stå för sånt själv, ingen försäkring som täcker skadorna på fordonet....

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2010 · 5 753 Inlägg

Får se om man provar på med 325an i sommar smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
350zzz
23 maj 2010 · 36 Inlägg

Jag är snart klar med bilen och kommer att dyka upp någon gång i juni för att ryka lite smile

Nissan 350z (2005)
_Nordh_
23 maj 2010 · 134 Inlägg

Hade varit häftigt att kolla på. Synd bara att man inte har bil så man kan ta sig dit sad

Mazda Rx-7 (1994)
KHRacing
23 maj 2010 ·

_Jonsson skrev:

KHRacing skrev:
trevligt initiativ, vem försäkrar eventet ?

Jadu, vet inte alls hur det är med sånt då jag igentligen inte har hand om detta....

Enda jag vet är att SHRA samarbetar med körandet, banan är inte allt för stor så nått värre bör inte ska kunna hända då det inte finns nått hinder runt på sidorna....

Vad jag själv tro är att om man lyckas rulla med bilen eller nått så får du stå för sånt själv, ingen försäkring som täcker skadorna på fordonet....

Bilen/fordonet är aldrig försäkrat i samband med träning/tävling.
men jag tänkte mera på föraren, är det SBF via SHRA ? Då SAHRA troligen är SBF-anslutna ! Så kan de köra
på PR-licenser från SBF !.

Hör annars av dig om du vill ha tips på hur det funkar för att få det LAGLIGT !

Sjödin
24 maj 2010 · 10 Inlägg

KHRacing skrev:

_Jonsson skrev:

KHRacing skrev:
trevligt initiativ, vem försäkrar eventet ?

Jadu, vet inte alls hur det är med sånt då jag igentligen inte har hand om detta....

Enda jag vet är att SHRA samarbetar med körandet, banan är inte allt för stor så nått värre bör inte ska kunna hända då det inte finns nått hinder runt på sidorna....

Vad jag själv tro är att om man lyckas rulla med bilen eller nått så får du stå för sånt själv, ingen försäkring som täcker skadorna på fordonet....

Bilen/fordonet är aldrig försäkrat i samband med träning/tävling.
men jag tänkte mera på föraren, är det SBF via SHRA ? Då SAHRA troligen är SBF-anslutna ! Så kan de köra
på PR-licenser från SBF !.

Hör annars av dig om du vill ha tips på hur det funkar för att få det LAGLIGT !

De är som du säger, Shra Sundsvall går under SBF. Så de är PR-licens som gäller smile

// Sjödin

Drive wide or drive home
Nissan 200sx "PROINT" (1992)
DeeJay_R Märkestekniker
27 maj 2010 · 289 Inlägg

kommer och kollar iaf smile

Larre
30 maj 2010 · 16 Inlägg

hinner bilen bli klar så kommer jag och offrar lite däck smile

BMW 3,0cs E9 "Living The Dream" (1973)
_Jonsson
2 juni 2010 · 150 Inlägg

Nån som tänkt sig köra imorn då?

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
DeeJay_R Märkestekniker
2 juni 2010 · 289 Inlägg

kommer de nå folk ikväll eller?

Pillevinken
2 juni 2010 · 406 Inlägg

Härligt med lite kvällsaktivitet! Hoppas det går bra för er i norr, vi behöver fler lagliga evenemang!

My way or the highway? I take both sideways
_Jonsson
3 juni 2010 · 150 Inlägg

Lite missnöjd över hur lite folk som ville köra, vart iaf 3 st en kort stund eller ja 4...

En Volvo 940, 740, Nissan s14 och sista 15 min kom en Bmw..



Men iaf vad tycker ni om nya banan ni som körde?


Onsdag den 16onde är det körning igen och vi hoppas på fler som kör, efter det får vi se hur vi gör med körningarna framöver....

Senast redigerat av _Jonsson (3 juni 2010)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Znurf
3 juni 2010 · 207 Inlägg

Ja det blir lite folk iom att vad jag förstått så är det här eventet inte officiellt, altså det finns inga tillstånd att anordna något, bara att använda banan, så det får inte komma upp någon seriös reklam om att det ska hända, annat än typ foruminlägg och folk berättar för varann att det är på g, det kan ju bidra till att det sprids lite sämre och nu var det ju faktiskt årets första sväng och det var lite folk som hade fått höra att det hade börjat redan? smile Blir nog mer nästa gång eller några gånger efter det!

Sen så var det ju ändå 3-4 pers som körde vilket var fler än jag hade väntat mig första gången, var en stackare som fick haveri också, självklart han som hade den dyraste bilen (att reparera) på plats också sad

_Jonsson
4 juni 2010 · 150 Inlägg

Tyvärr verka inte den 16onde gå köra då det ska vara nått annat där just då...

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Tommyboy
7 juni 2010 · 28 Inlägg

jag är sugen på o köra... undrar lite vad ni har för sulor, däcktryck osv... har en m3 e36! när bli nästa arrangemang ?

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE
BMW m3 "Tysken" (1994)
Saab 900 ng "JBL Ljudbil" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang