jag hade en -99. helt klart en rolig bil, lite gokart känsla. det är ju inget fartvidunder kanske men en rolig bil. lätt trimmade. priset beror ju på utrustning osv. 13000 mil på 9 år är ju inte speciellt mkt. ja köpte min för 68k då hade den gått 9500 mil. det var ungefär 2 år sen!
jag är emot diesel bilar, tycker dom känns trötta! Om du ska vänta kan bara du bestämma. kommer inte gå ner så mkt i pris, största prisraset har ju redan varit. bara slå till! vad är det för gti?
är klar med mitt körkort om ca 7-8 månader, så man kanske ska slå till trotts allt, den nya modellen av gti lär ju inte sjunka så mycket i pris på ett par år.
Klart du ska slå till på en GTI! Nu har ju inte jag Turbo versionen av GTin, men jag tycker själv att dom är ruggigt roliga att köra orginal! Sen med sänkning och andra däck så blir det ännu bättre.
eftersom du har tid, vänta så länge du kan o försök få tag i en 03a, sista årsmodellen, 30 mer hästar och 6 växlad låda istället för 5. iom att du har möjligheten att ta "de bästa exet" så gör de tycker jag
hej igen, nu har tankarna kommit in på att köpa en tdi, vet någon hur bra en chippad tdi på 130hk går? Håller den måttet med en tdi? Trim möjligheter på den? inte så mycket vad jag vet men ni kan ju föreslå det som går.
VAG:s TDI 130 skjuter på ganska bra i Passaten, som är en ganska mycket större bil. I Golfen borde det röra på sig rätt bra, speciellt om man chippar den.