Vad händer med andra kolvar, med kompet?

_volvo1 Fåga man inget, få man inget veta
26 maj 2010 · 103 Inlägg

som sagt jag undra om man kan ha andra kolvar för att höja kompet på en sug motor och om de e någon ide, på en volvo motor.
De e byt till väre kam och lite med.

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
26 maj 2010 · 2 252 Inlägg

plana toppen för att höja kompet... du volvo 8v toppar kan du plana 2mm utan bekymmer du får bara köpa en kamrem som är 1 - 2 kugg kortare från t.ex en ford 123kugg eller nå sånt ska de vara

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
kolvas
26 maj 2010 · 4 001 Inlägg

visst kan man göra det men om man inte tänkt bygga mer seriöst så finns det enklare och billigare metoder som t.ex plana toppen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
_volvo1 Fåga man inget, få man inget veta
26 maj 2010 · 103 Inlägg

okej, tack då bli de att plana toppen.

Bensinskallen P o r s c h e
26 maj 2010 · 1 700 Inlägg

Wikstromm skrev:
plana toppen för att höja kompet... du volvo 8v toppar kan du plana 2mm utan bekymmer du får bara köpa en kamrem som är 1 - 2 kugg kortare från t.ex en ford 123kugg eller nå sånt ska de vara

Ett varningens ord där! Jag knäppte en 122 kuggars rem med 2mm planat, för att pintoremmen ska hålla måste man plana 2,5 annars blir den för spänd!!!

vill man åka originalrem så ska man helst plana något mindre än 2mm också för annars är det på gränsen att remmen spänner ordentligt.

Och jag lovar, ni vill inte ha ventilras som jag fick, varenda ventiljävel krökt i princip lol

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang