7901
Sök

Seat Ibiza + Högtalare

9 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Tjena Hejsan! smile

Jag håller på o kopplar in dörrhögtalare i min Seat Ibiza, men jag kommer inte ut till dörren. Jag fastnar vid den "vita pluggen" som leder ut i gummidamaskern. Jag kommer inte förbi den överhuvudtaget. Kan man lossa på den vita pluggen eller något? Det är riktigt frustrerande, snälla hjälp mig smile

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 maj 2010
Om det är likadant som det var på min Vento så är det bara att vrida bort hela damasken och så följer "pluggen" med. Sen brukar det finnas gott om plats för att borra sig igenom "pluggen".

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

9 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
Tjena!
Jag har försökt vrida som en idiot haha smile men på insidan under instrumentbrädan så sitter det som en vit jäkla plugg också som är låst på nått vänster. Var det så på din volvo också? och I den vita pluggen så sitter någon kontakt ikopllad med massa kablar.

16 197 Inlägg
28 maj 2010
DigitalMad skrev:
Tjena!
Jag har försökt vrida som en idiot haha smile men på insidan under instrumentbrädan så sitter det som en vit jäkla plugg också som är låst på nått vänster. Var det så på din volvo också? och I den vita pluggen så sitter någon kontakt ikopllad med massa kablar.

de e bara borra dig igenom.. har gjort de på typ 20 bilar.. tongue man kopplar isär dörrgenomföringen å sen borrar man från båda håll.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
28 maj 2010
DigitalMad skrev:
Tjena!

Vento = VW inte Volvo! tongue

Det är som ett bajonettfäste som du får vrida loss och så får du bort både plugg och damask, om det nu ser likadant ut på din SEAT. Men det borde vara liknande i.o.m att det är samma koncern som VW.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

9 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Hejsan!

Ja, men fyfan vad man fick slita i skiten för att skruva loss big_smile. Men fick loss skiten till slut och drog kabeln under kontakten kan man säga och täckte över med gummidamasken. Blev kalas, tack så jätte mycket för tipsen big_smile

Sök