Eftersnack: Meet of the Month #2 5/6

T-Andersson
6 juni 2010 · 347 Inlägg

Det vart lyckat tycker ja endå! Det tog en stund innan bilar kom till Maxiparkeringen.
Men det fyldes på bra med bilar under kvällen! smile

Jag har lite filmsnuttar som jag ska göra någon av under dagen! smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
AnnaMattias
6 juni 2010 · 288 Inlägg

*Helt okej träff förutom alla flygande besiktningar, då en man känner fick åka till bilprovningen (motto: för stor turbo)

har tagit 102 bilder som kommer upp senare idag, men skapar en egen tråd för dem.

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
wankelos
6 juni 2010 · 232 Inlägg

Bara,jag som inte fick NÅGON anmärkning på den flygande alltså ? lol

Kvällen började bra för min del också i den där jävla staden..

Trasig tändspole vilket var snabblöst, Men en helt rensad växellåda var inte lika snabblöst tongue

"Håller det inte så är det bara skit"
DalleRacing
6 juni 2010 · 1 738 Inlägg

sirmiro skrev:
Aldrig mer MoM. hmm

Nog för att allt folk var trevliga, och även polisen. Men allt som kunde gå fel gick fel.
Flygande bes? NATTÖPPET på bilprovningen ffs! tongue
Spenderade större delen av kvällen på polisens uppställningsplats efter allt strul.
Jaja, inga böter, men alla dåliga vibbar och all otur jag får i norrköping gör att jag kommer köra omvägar runt stället. tongue

Men träffen var ändå ganska kul, synd bara att man inte fattade varför alla bytte parkeringar hela tiden, men det kanske folk här vet. tongue

Tack för trevlig tillställning, men jag vågar inte chansa att fru fortuna ler mot mig nästa gång konstapeln står bredvid, så jag återvänder inte. tongue

Håller med till 110%!!!!!!!! Det var en fruktansvär tråkig kväll, jag kommer alldrig mer åka till mom i norrköping!!!
Snuten har ju förstört denna stad, bättre att vi leker på parkeringar än vägarna? detta resulterar ju att fler leker på vägarna efter som snuten förstör våra träffar.

Tack o hej MOM NKPG ses alldrig mer!!!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Backlundaren
6 juni 2010 · 314 Inlägg

Att döda MoM var ju polisens och markägarnas grundtanke denna kväll utan tvekan.
Men varför låta dom?
Flytta träffen till kolmården som är en sjukt stor och ostörd parkering mitt i skogen! Därifrån kan dom ju släpa oss till besiktningen om dom vill ^^

Jag är förövrigt ganska nöjd med den ganska kaos-betingade kvällen ändå smile

Senast redigerat av Backlundaren (6 juni 2010)

meatos
6 juni 2010 · 424 Inlägg

Enda som var bra med kvällen var att jag inte blev stoppad och fick flygande bes.

Nuffe-X7
6 juni 2010 · 34 Inlägg

Backlundaren skrev:
Att döda MoM var ju polisens och markägarnas grundtanke denna kväll utan tvekan.
Men varför låta dom?
Flytta träffen till kolmården som är en sjukt stor och ostörd parkering mitt i skogen! Därifrån kan dom ju släpa oss till besiktningen om dom vill ^^

Jag är förövrigt ganska nöjd med den ganska kaos-betingade kvällen ändå smile

Håller med dig varför inte ta kolmårds parkeringen nästa gång lite för som det är nu kommer skiten att DÖ!!! och vem vill de???sadhmm

Volvo 744 "Nuffe" (1990)
DarKMaNs Snabbast går först i kön
6 juni 2010 · 146 Inlägg

Det låter som ni inte är vana vid att polisen sätter in större styrkor, om man säger så här ni gav dem mindre helvete vid första MoM träffen och det skulle absolut inte få upprepas

Samt så såg dom väl redan då hur många trevliga bilar som inte var heltypgodkända sen så sitter ju polisen även i forumet och kan bedöma hur stor styrka preliminärt skall sättas in.

Bedömer sen om det kommer bli något stort eller liten träff samt titta på bilarna i lugn och ro här på garaget och handplocka dom som kommer fast tror dom prioritera lokalbefolkningen först då det är större sannolikhet att ni dyker upp först.

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
OcTaV Yea Yea Yeaa
6 juni 2010 · 11 Inlägg

Jag tycker nog att det skulle vara roligt att ta kålmårdennästa gång iaf. För att få dom att tro att dom har vunnit big_smile

Nobbeoijoij
6 juni 2010 · 108 Inlägg

Fan att dom hade stängt av parkeringen, sad och sen att det va en massa jävla trafikpoliser , vart tyvärr stoppad med glöd i x-ljusen.

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar
BMW E36 328 "Mr Midnight purple" (1997)
Michkijn Tangentbordsriddare
6 juni 2010 · 1 825 Inlägg

Man ska kanske inte skylta med kommande information för mycket då farbror blä säkerligen kollar in forumet nu och känner sig nöjda över gårdagens "resultat". vore intressant att se lite statistik över hur många som klarade sig undan o.s.v.. Åter igen... kvällen blev bra, men fler "Plan B" skulle kanske vara bra.

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
Aerodynamik ...
6 juni 2010 · 7 120 Inlägg

MoM är inte vad det en gång var. hmm Kom ihåg för något år sen när det var massa sköna bilar med mycket sladdande och bra race. tongue

Men iaf, vi hade skoj igår ändå men det känns knappt värt det att åka 30mil..

toelli
6 juni 2010 · 132 Inlägg

Hmm.. tycker synd om alla som åkte dit på flygande och torska... jag blev stoppad och fick grundlig flygande men polisen gav upp rätt snabbt men man märker att dom verkligen letar fel... citerar "dom här el kablarna är inte orginal" så pekar han på några kablar som är dragna från batteriet...

Det märks att dom är trötta på träffarna och att jämfört med MOM #1 så var dom denna gång redo och hade helt klart planerat denna kväll långt innan, MOM har väl blivit lite för stort helt enkelt så även poliserna håller koll på datumen, kanske är dags att byta datum lite diskret? smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
6 juni 2010 · 1 636 Inlägg

Jo jag såg när du blev stoppad. Undrade varför han tittade under motorhuven så länge.
Fast nästa träff tycker jag att alla ska hålla sig på samma parkering? Kändes som att det var lite hållplatser här och där?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
DarKMaNs Snabbast går först i kön
6 juni 2010 · 146 Inlägg

OcTaV skrev:
Jag tycker nog att det skulle vara roligt att ta kålmårdennästa gång iaf. För att få dom att tro att dom har vunnit big_smile

Kan vara bra idé faktiskt men basunera ut det  i forumet det är samma sak ge snuten en biljett in. man skulle kunna tänka detta exempel i framtiden.

man har 2-3 följebilar som står vid en mötesplats säg att man har 3 avfärder per timme i  par timmar under kvällen som sen leder till det hemliga platsen, ni har väl sett skräckfilmer där det är världens rave fest mitt ute i ingenstans som leds av en ledarbil : )

kan vara en tanke som kan finputsas lite!

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
wallan
6 juni 2010 · 66 Inlägg

fan så tråkigt de ska va alltså med snuten hela tiden hur gick de med rejsena hörde att de va på tre olika ställen gissar att snuten kom rätt fort:P???

Volvo FTW
DarKMaNs Snabbast går först i kön
6 juni 2010 · 146 Inlägg

Jaja slutdiskuterat om det,  vi kan älta om och om igen. Är det några som har roliga bilder eller videos att dela ut så gör det, vore intressant och se glada miner under denna något bekymmerfria afton.

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
AnnaMattias
6 juni 2010 · 288 Inlägg

Har laggt upp alla bilder från igår, dessa finnes här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p2300971

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
Bengtsson Forehead flamers
6 juni 2010 · 113 Inlägg

Blev några bilder från mig med.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=104483

/Adde

Honda S2000 (2000)
sirmiro Double-Unicorn Rider
6 juni 2010 · 2 486 Inlägg

Syyhn skrev:

sirmiro skrev:
Aldrig mer MoM. hmm

Nog för att allt folk var trevliga, och även polisen. Men allt som kunde gå fel gick fel.
Flygande bes? NATTÖPPET på bilprovningen ffs! tongue
Spenderade större delen av kvällen på polisens uppställningsplats efter allt strul.
Jaja, inga böter, men alla dåliga vibbar och all otur jag får i norrköping gör att jag kommer köra omvägar runt stället. tongue

Men träffen var ändå ganska kul, synd bara att man inte fattade varför alla bytte parkeringar hela tiden, men det kanske folk här vet. tongue

Tack för trevlig tillställning, men jag vågar inte chansa att fru fortuna ler mot mig nästa gång konstapeln står bredvid, så jag återvänder inte. tongue

Jag förstår hur du tänker. Och jag antar att poliserna är så trötta på dessa träffar att dom ville se till o skrämma många den här träffen. Då genom att göra en massa flygande besiktningar och dra ner bilar till bilprovningen. Och jag antar att många byte parkering i hopp om att de var mer bilar på andra parkeringar.
Jag tycker de var lite fail att man samlades på Maxi innan Maxi stängt.

Att få en flygande var väl okej, bara det att polisen tittade på regplåten, sen behövdes inte mer utan det var bara att rulla till uppställningsplatsen, och där spenderades ett antal timmar. Det blev ungefär lika mycket folk som på en del parkeringar inne i centrum. xD

Men att byta parkering är IDIOTISKT.
Vi som kommer utifrån har ingen koll alls på ev byten.
Ta Maxiparkeringen och stå där. Klockan 20-23 är lagom för stillastående och man kan köpa mat (McD) och dricka (Maxi) utan att ta bilen någonstans. Polisen kan inte köra bort kunder och de kan inte göra flygande på stillastående bilar.
Att gårdagen blev den katastrof det blev för många var just att det skulle åkas så mycket. Den lilla grupp jag åkte med ner till Nkpg tappade 3 bilar till polisen efter första flytten.
Men de kan inte bomma Maxiparkeringen medan Maxi är öppet, så stå där. Men stå för f*n still. Vi som gillar bilträffarna har och vill se modifierade bilar, vilka är lagliga stillastående men man får inte köra dem.

Som det var igår hade vi lika gärna kunnat börja kvällen med en megablockad av E4 och kört race hela kvällen medan polisen stod inlåsta, det hade troligen gett samma utdelning av böter. hmm
Polisen finns ALLTID vid träffar, de har koll. Låt dem inte vinna - stå kvar. Och securitas skrattar man bara åt, det är låtsaspoliser som ska inse när det är dags att åka, att flytta 150bilar från en parkering ska de inte få lyckas med...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang