Eftersnack: Meet of the Month #2 5/6

Lindh
7 juni 2010 · 1 064 Inlägg

Mx_larsson skrev:

Lindh skrev:
En video från gårdagen..  http://www.youtube.com/watch?v=BKnnTTtExP4

Riktigt bra film klipp från träffen kul å se någon som lägger lite tid på sånt smile

Undisputed skrev:

Lindh skrev:
En video från gårdagen..  http://www.youtube.com/watch?v=BKnnTTtExP4

Riktigt bra film måste jag säga! Tummen upp verkligen

Mvh David

STYLED skrev:

Lindh skrev:
En video från gårdagen..  http://www.youtube.com/watch?v=BKnnTTtExP4

Grymt bra klipp, mycke bra gjort

Ja, han är duktig som fixat denna, dock så hade han inte så mycket tid att filma som han önskat pga jobb, men nästa kan bli bättre smile
Tycker också att de e kul att de filmas/fotas en massa på dessa träffar smile

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
jocke_berg93
7 juni 2010 · 158 Inlägg

TurboTias skrev:
3-4 målade bilar
2 civila bilar
2 målade MC
1 civil MC

...extra insatta trafikenheter - polisen ville vara med och leka ikväll, det märktes iallafall...

2 civil mc
Sen va det minst 4 civilbilar Dock 2 av dom bilar som hade extra antenner på taket wink dom va mest i stan o surra såg ja

Syyhn Calibra Is The Shit!
7 juni 2010 · 662 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

Sorra3D skrev:
polisen plockade bilar efter bilar som om det vore jul för dom och bilarna var deras presenter

Mycket bilar var det ^^ men inte lika många som på första träffen,
kolmården är det verkligen bra det ? skrämma up djuren o de ?

Första och sista träffen burkar ju alltid vara störst.. däremot tror jag den sista träffen kommer bli den minsta om träffarna fortsätter såhär.

Varför inte prova att göra det ja !...alltså skicka brev till komunen.

Framför allt Polisen som tar sånt här på största alvar, måste vara mycket inresserade utav att få någon slags seriös organiserat upplägg utav det här.. man måste väl ha godkännande från Polisens sida om man ska fixa tillåtelse att hållas på T.ex F13 ?

Det har redan förfrågats kommunen om F13 men dom fick avslag för de. De var nått med förstörelse. Men visst varför inte fråga igen. Nu börjar de ju bli stort. Men vem är så kallad Crew över MOM?

/// SyyHn
Jo-que
7 juni 2010 · 155 Inlägg

Syyhn skrev:

_MaCCe_ skrev:

Sorra3D skrev:
polisen plockade bilar efter bilar som om det vore jul för dom och bilarna var deras presenter

Mycket bilar var det ^^ men inte lika många som på första träffen,
kolmården är det verkligen bra det ? skrämma up djuren o de ?

Första och sista träffen burkar ju alltid vara störst.. däremot tror jag den sista träffen kommer bli den minsta om träffarna fortsätter såhär.

Varför inte prova att göra det ja !...alltså skicka brev till komunen.

Framför allt Polisen som tar sånt här på största alvar, måste vara mycket inresserade utav att få någon slags seriös organiserat upplägg utav det här.. man måste väl ha godkännande från Polisens sida om man ska fixa tillåtelse att hållas på T.ex F13 ?

Det har redan förfrågats kommunen om F13 men dom fick avslag för de. De var nått med förstörelse. Men visst varför inte fråga igen. Nu börjar de ju bli stort. Men vem är så kallad Crew över MOM?

F13 ägs nu av kommunen. Du måste vara en förening för att ens få en chans att hyra stället, om jag inte minns fel. Vet att norrköpings egna MK har hört sig för förr, men även då fått avslag. Jag och en polare var där och kikade för några veckor sedan, sjukt bra ställe! Just nu står det säkert upp mot en 100 militärfordon uppradade på en av dom två flygrakorna och bara skrotar..

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
DalleRacing
7 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Vet inte om en del inte förstår men polisen kommer alltid finnas, vissa jobbar enbart för såna här bilträffar m.m inom fordons kategorin, flytar man till kolmården så kommer det stå poliser o vinka tillbaka oss när man precis har kommit fram, det är väll inte så svårt att räkna ut???????? Tyvärr men polisen har vunnit tror jag, jag kommer dock alldrig tillbaka till nkpg för det kommer vara samma visa nästa träff igen o nästa o nästa!!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Bjura_e30
7 juni 2010 · 200 Inlägg

Jag kommer if inte att sluta åka på bilträffarna .. vi kan inte låta polisen vinna över oss bilintrserade ungdommar .. Dom gnäller så mycket på oss annars med så kan ju inte fjanta för allt , måste slå tillbaka nån gång tongue
Så se bara till att ha lagliga bilar så när dom har flygande o dom inte hittar några fel så borde dom ju tröttna efter ett tag smile

jente
7 juni 2010 · 92 Inlägg

jocke_berg93 skrev:

TurboTias skrev:
3-4 målade bilar
2 civila bilar
2 målade MC
1 civil MC

...extra insatta trafikenheter - polisen ville vara med och leka ikväll, det märktes iallafall...

2 civil mc
Sen va det minst 4 civilbilar Dock 2 av dom bilar som hade extra antenner på taket wink dom va mest i stan o surra såg ja

hehe o det har ju du självklart koll på wink

Street Knight
StAnnas
7 juni 2010 · 21 Inlägg

Backlundaren skrev:
Att döda MoM var ju polisens och markägarnas grundtanke denna kväll utan tvekan.
Men varför låta dom?
Flytta träffen till kolmården som är en sjukt stor och ostörd parkering mitt i skogen! Därifrån kan dom ju släpa oss till besiktningen om dom vill ^^

Jag är förövrigt ganska nöjd med den ganska kaos-betingade kvällen ändå smile

Exaktamento!!
Jag håller med dig. Varför ska vi låta dom köra undan oss. Om vi fortsätter så kommer någon bli tvungen att se till att vi får ett ställe där det är okej att vara! Kolmården skulle väl vara helt okej...
Jag är nöjd men jag fick aldrig gasa av mig ordentligt. Synd men det kommer fler tillfällen! wink

I live my life a quarter mile at a time, nothing else matters!
For those ten seconds or less, Im free!
Audi RS6 Quattro "DKW" (2008)
Co3rA HaZ
7 juni 2010 · 90 Inlägg

Kanonbra kväll, bilder finns i mitt galleri

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=104550

Smakprov!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57134/946157_aj685a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57134/946175_dwdipe.jpg

Senast redigerat av Co3rA (7 juni 2010)

StAnnas
7 juni 2010 · 21 Inlägg

Jo-que skrev:

Syyhn skrev:

_MaCCe_ skrev:

Första och sista träffen burkar ju alltid vara störst.. däremot tror jag den sista träffen kommer bli den minsta om träffarna fortsätter såhär.

Varför inte prova att göra det ja !...alltså skicka brev till komunen.

Framför allt Polisen som tar sånt här på största alvar, måste vara mycket inresserade utav att få någon slags seriös organiserat upplägg utav det här.. man måste väl ha godkännande från Polisens sida om man ska fixa tillåtelse att hållas på T.ex F13 ?

Det har redan förfrågats kommunen om F13 men dom fick avslag för de. De var nått med förstörelse. Men visst varför inte fråga igen. Nu börjar de ju bli stort. Men vem är så kallad Crew över MOM?

F13 ägs nu av kommunen. Du måste vara en förening för att ens få en chans att hyra stället, om jag inte minns fel. Vet att norrköpings egna MK har hört sig för förr, men även då fått avslag. Jag och en polare var där och kikade för några veckor sedan, sjukt bra ställe! Just nu står det säkert upp mot en 100 militärfordon uppradade på en av dom två flygrakorna och bara skrotar..

Jag har hört att det ska gå att komma in bakvägen på F13....

I live my life a quarter mile at a time, nothing else matters!
For those ten seconds or less, Im free!
Audi RS6 Quattro "DKW" (2008)
Najs
7 juni 2010 ·

StAnnas skrev:

Jo-que skrev:

Syyhn skrev:

Det har redan förfrågats kommunen om F13 men dom fick avslag för de. De var nått med förstörelse. Men visst varför inte fråga igen. Nu börjar de ju bli stort. Men vem är så kallad Crew över MOM?

F13 ägs nu av kommunen. Du måste vara en förening för att ens få en chans att hyra stället, om jag inte minns fel. Vet att norrköpings egna MK har hört sig för förr, men även då fått avslag. Jag och en polare var där och kikade för några veckor sedan, sjukt bra ställe! Just nu står det säkert upp mot en 100 militärfordon uppradade på en av dom två flygrakorna och bara skrotar..

Jag har hört att det ska gå att komma in bakvägen på F13....

och hur livat skulle de inte bli då? om man på ett olagligt sätt "bryter" sig in på F13 eller ja åker in "bakvägen" så att säga

Elvin
7 juni 2010 · 34 Inlägg

CityGross parkering är med ganska stor så varför inte ha det där istället, sen vore ju tycker jag Kålmården det ultimata, för där stör man ju ingen eller?? MoM är ju inte vad det en gång var. Nu känns det som att det är en massa löst folk bara som ser det som en ursäkt att supa, skräpa ner o.s.v. Dom grymmaste bilarna som endå finns i Norrköping kommer tyvärr inte längre ditt på grund av att det är för oseriöst. Träffarna börjar bra med massor med bilar på parkeringen men sen blir det ju bara sssåå splittrat. Vet ej om det finns någon bra organisation bakom detta längre. Jag vill verkligen inte klanka ner på någon men för några år sen så var det mycket trevligare och mer spännande en vad det är idag. Norrköping var riktigt känd för sina träffar, tyvärr så tror jag att det ryktet är borta idag.

Senast redigerat av Elvin (7 juni 2010)

MickeG
7 juni 2010 · 66 Inlägg

Elvin skrev:
CityGross parkering är med ganska stor så varför inte ha det där istället, sen vore ju tycker jag Kålmården det ultimata, för där stör man ju ingen eller?? MoM är ju inte vad det en gång var. Nu känns det som att det är en massa löst folk bara som ser det som en ursäkt att supa, skräpa ner o.s.v. Dom grymmaste bilarna som endå finns i Norrköping kommer tyvärr inte längre ditt på grund av att det är för oseriöst. Träffarna börjar bra med massor med bilar på parkeringen men sen blir det ju bara sssåå splittrat. Vet ej om det finns någon bra organisation bakom detta längre. Jag vill verkligen inte klanka ner på någon men för några år sen så var det mycket trevligare och mer spännande en vad det är idag. Norrköping var riktigt känd för sina träffar, tyvärr så tror jag att det ryktet är borta idag.

Igång med SWESPY och några eldsjälar så borde det ju gå att få ordning, OM man söker och får tillstånd för diverse events!

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
wankelos
7 juni 2010 · 232 Inlägg

skyline_demon skrev:
Tycker träffen var skit rent ut sagt. För mycket snutar över allt och som vissa redan skrivit så är det väl detta som är målet, att få folk att tappa glöden o skita i nästa. Men jag tycker att vi kör fullt ut tills nästa träff, och visa dom att vi ricktiga biltokar inte ger oss för lite böter och surag ubbar som bara drömmer om sånna bilar som vi har och vill förstöra våran lycka och klädje!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- … 1547_n.jpg

Dom undrade hur mycket hästkrafter jag hade lol

"Håller det inte så är det bara skit"
Elvin
7 juni 2010 · 34 Inlägg

MickeG skrev:

Elvin skrev:
CityGross parkering är med ganska stor så varför inte ha det där istället, sen vore ju tycker jag Kålmården det ultimata, för där stör man ju ingen eller?? MoM är ju inte vad det en gång var. Nu känns det som att det är en massa löst folk bara som ser det som en ursäkt att supa, skräpa ner o.s.v. Dom grymmaste bilarna som endå finns i Norrköping kommer tyvärr inte längre ditt på grund av att det är för oseriöst. Träffarna börjar bra med massor med bilar på parkeringen men sen blir det ju bara sssåå splittrat. Vet ej om det finns någon bra organisation bakom detta längre. Jag vill verkligen inte klanka ner på någon men för några år sen så var det mycket trevligare och mer spännande en vad det är idag. Norrköping var riktigt känd för sina träffar, tyvärr så tror jag att det ryktet är borta idag.

Igång med SWESPY och några eldsjälar så borde det ju gå att få ordning, OM man söker och får tillstånd för diverse events!

Det låter väldigt bra... Fan finns Swespy fortfarande?? Dom har man varken sett eller hört talas om på skitlänge hehehe

MickeG
7 juni 2010 · 66 Inlägg

Det låter väldigt bra... Fan finns Swespy fortfarande?? Dom har man varken sett eller hört talas om på skitlänge hehehe

Hemsidan lever men föreningen finns inte längre. Synd faktiskt för det va bra arrangemang men det är ju svårt att få folk att ställa upp gratis på sin fritid i all evighet. Kanske kan det dras igång igen med rätt 'eldsjälar' .

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
DalleRacing
7 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Fast enligt mig så är det ju inte någon som precis har anordnat mom, det är ju inte så att några dirigerar att där ska du o du börna där ska du köra om du vill race:a m.m Det är ju bara någon som lagt upp en tråd o skrivit att nu är det träff o inget mer, parkeringarna är ju inte hyrda precis som ni lagt märke till!!!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Backlundaren
7 juni 2010 · 314 Inlägg

940RDALLE skrev:
Vet inte om en del inte förstår men polisen kommer alltid finnas, vissa jobbar enbart för såna här bilträffar m.m inom fordons kategorin, flytar man till kolmården så kommer det stå poliser o vinka tillbaka oss när man precis har kommit fram, det är väll inte så svårt att räkna ut???????? Tyvärr men polisen har vunnit tror jag, jag kommer dock alldrig tillbaka till nkpg för det kommer vara samma visa nästa träff igen o nästa o nästa!!!

Om polisen ska ha den insatsen som de hade detta mom ute vid kålmården varje månad så är de snart bankrutt.

För det första så tror jag inte riktigt dom är så sugna på att ha hela sin styrka ute i skogen ifall att det skulle hända något allvarligare än en träff i stan.

Och för det andra, förstår du hur mycket pengar de la ned på att ha så många poliser ute och ängnade endast till detta ändamål? Poliserna ska väl ha någon slags övertids lön dem också. För att inte tala om vad det kostade att ha bilprovingen öppen bara för MoMs skull.

Jag åker iallafall till nästa MoM oavsett vart det är. Dont let the bastards win!

Nezlan
7 juni 2010 · 22 Inlägg

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6059427

Tro fan den var lungn.. Polisen kunde juh inte rapotera något för alla var och jaga bilar på ingelsta haha..

agadiffen
7 juni 2010 · 739 Inlägg

Nezlan skrev:
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6059427

Tro fan den var lungn.. Polisen kunde juh inte rapotera något för alla var och jaga bilar på ingelsta haha..

artikeln du länka till handlade om fredagskvällen och natten mot lördag ..vad ja vet var träffen på lördagkvällen natt mot söndag

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang