Eftersnack: Meet of the Month #2 5/6

Nezlan
7 juni 2010 · 22 Inlägg

haha, fail. Ja bju på den alla värkar så jävla nire här jag e gla för min bil syns i ca två sek i en av filmerna haha

DarKMaNs Snabbast går först i kön
7 juni 2010 · 146 Inlägg

Vi får hoppas att nästa MoM blir bättre och flyttad till annan del av Norrköping, eller nån söker tillstånd, sen tror jag inte heller att Kolmården är det ultimata ställen ifall djuren blir störda, kan ju lugnt säga att motorljud och pumpande stereo samt andra oväsen kan skrämma slag på invånarna i djurparken när dom för övrigt har det lugnt och skönt övrigt.

Kan dock garantera dom som bor runt Kolmården som har sina sommarstugor lär nog kasta sig på luren och ringa polisen, då flesta är där för att koppla av och ha en lugn helg framför sig och inte en massa liv, fylla och fajt som kan uppstå.

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Syyhn Calibra Is The Shit!
7 juni 2010 · 662 Inlägg

Som darkmans säger så tror jag med att folket som bor runt kolmården inte blir så glada om man börnar o för oväsen där. Men dom har inte klagat förut. Och som någon sa att ta sig in bakvägen på F13 är nog inte att rekommendera. Men om man behöver vara en förening för att hyra F13 så måste MOM bli en förening. Men om de kostar att hyra vilka är då villiga att betala för mom? Mom är seriöst av dom bättre träffarna jag varit på o de vore synd om den skulle gå i graven nu.

/// SyyHn
johssi
8 juni 2010 · 91 Inlägg

fick en riktigt tjurig polis på mig, han kom fram och strängt förhörde mig varför jag hade blåa lampor i och under bilen! jag åkte liksom inte ens med dom på.. stog bara stilla..:S

fegge99
8 juni 2010 · 69 Inlägg

jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

Peking_tjej
8 juni 2010 · 82 Inlägg

Tycker träffen var helt okej, väl folken börja hitta till Maxi.
Att det var "rassia" denna gång får man leva med och dom som vet med sig att dom har något olagligt på bilen, vet ju detta och får väll skylla sig lite själv.

Förstår att många kommer dissa träffen nu pga av alla poliser och flygande besiktningar och uteblivna race/drifting.
Men måste man köra race o drifta på en träff????? Tycker man kan träffas och ha trevligt ändå och titta på fina bilar, är det inte därför man har träff? Kommer säkert mågna säga nej på men många åker oxå endast för o titta på fina bilar.

Tillstång av någon markägare skulle ju vara fint och kanske då kunna ta en slant inträde per bil.
Smyga in på F13 med 100 tals bilar går ju inte, men höra med kommunen igen om att få till träde till en eller två baner går ju alltid.

Aerodynamik ...
8 juni 2010 · 7 120 Inlägg

Klart man kommer för att höra höga varvtal, massa pys och se rykande däck.. Fina bilar kan man titta på här på garaget smile

Senast redigerat av Aerodynamik (8 juni 2010)

fredde110
8 juni 2010 · 152 Inlägg

Jag tycker att träffen skulle kunna provas att flyttas till Himmelstalund Stadium Arena, tycker det är rätt schysst ställe att ha det på och enkelt att svänga av från e4an!

Senast redigerat av fredde110 (8 juni 2010)

Volvo 850 Glt "Team black" (1992)
Volkswagen Golf IV Gti "Team black" (1999)
Toyota Supra twin turbo "Team black" (1994)
MickeG
8 juni 2010 · 66 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Klart man kommer för att höra höga varvtal, massa pys och se rykande däck.. Fina bilar kan man titta på här på garaget smile

Med den inställningen kan det bli svårt att slippa polisnärvaron på träffarna. Och då blir det nog inte mkt 'rykande däck'

Volvo V70 II D3 Momentum "HemBioShopen Edition" (2012)
jocke_berg93
8 juni 2010 · 158 Inlägg

jente skrev:

jocke_berg93 skrev:

TurboTias skrev:
3-4 målade bilar
2 civila bilar
2 målade MC
1 civil MC

...extra insatta trafikenheter - polisen ville vara med och leka ikväll, det märktes iallafall...

2 civil mc
Sen va det minst 4 civilbilar Dock 2 av dom bilar som hade extra antenner på taket wink dom va mest i stan o surra såg ja

hehe o det har ju du självklart koll på wink

Haha det vet du tongue

DarKMaNs Snabbast går först i kön
8 juni 2010 · 146 Inlägg

Backlundaren skrev:

940RDALLE skrev:
Vet inte om en del inte förstår men polisen kommer alltid finnas, vissa jobbar enbart för såna här bilträffar m.m inom fordons kategorin, flytar man till kolmården så kommer det stå poliser o vinka tillbaka oss när man precis har kommit fram, det är väll inte så svårt att räkna ut???????? Tyvärr men polisen har vunnit tror jag, jag kommer dock alldrig tillbaka till nkpg för det kommer vara samma visa nästa träff igen o nästa o nästa!!!

Om polisen ska ha den insatsen som de hade detta mom ute vid kålmården varje månad så är de snart bankrutt.

För det första så tror jag inte riktigt dom är så sugna på att ha hela sin styrka ute i skogen ifall att det skulle hända något allvarligare än en träff i stan.

Och för det andra, förstår du hur mycket pengar de la ned på att ha så många poliser ute och ängnade endast till detta ändamål? Poliserna ska väl ha någon slags övertids lön dem också. För att inte tala om vad det kostade att ha bilprovingen öppen bara för MoMs skull.

Jag åker iallafall till nästa MoM oavsett vart det är. Dont let the bastards win!

Polisen tar sina styrkor ifrån grannkommunerna så det e inga problem för dom att aktionera ut sina patruller runt stan. så oroa dig inte för det. Pengar?? det e vi skattebetalare som betalar för detta nöje så tänk på det.

Samma sak med Bilprovningen statligt vi betalar öppentidern!

Senast redigerat av DarKMaNs (8 juni 2010)

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Iam2fast4U
8 juni 2010 · 1 534 Inlägg

vore så jävla rätt om man fick använda f13
slut på allt skit

BMW E34 "538" (1990)
Cesso
8 juni 2010 · 155 Inlägg

Dra igång nästa träff redan nu med att deltagar lista där man får skriva upp sig..kommer mer än gärna med ett stort gäng från södertälje/stockholm områdena med shyssta bilar !

DalleRacing
8 juni 2010 · 1 738 Inlägg

DarKMaNs skrev:

Backlundaren skrev:

940RDALLE skrev:
Vet inte om en del inte förstår men polisen kommer alltid finnas, vissa jobbar enbart för såna här bilträffar m.m inom fordons kategorin, flytar man till kolmården så kommer det stå poliser o vinka tillbaka oss när man precis har kommit fram, det är väll inte så svårt att räkna ut???????? Tyvärr men polisen har vunnit tror jag, jag kommer dock alldrig tillbaka till nkpg för det kommer vara samma visa nästa träff igen o nästa o nästa!!!

Om polisen ska ha den insatsen som de hade detta mom ute vid kålmården varje månad så är de snart bankrutt.

För det första så tror jag inte riktigt dom är så sugna på att ha hela sin styrka ute i skogen ifall att det skulle hända något allvarligare än en träff i stan.

Och för det andra, förstår du hur mycket pengar de la ned på att ha så många poliser ute och ängnade endast till detta ändamål? Poliserna ska väl ha någon slags övertids lön dem också. För att inte tala om vad det kostade att ha bilprovingen öppen bara för MoMs skull.

Jag åker iallafall till nästa MoM oavsett vart det är. Dont let the bastards win!

Polisen tar sina styrkor ifrån grannkommunerna så det e inga problem för dom att aktionera ut sina patruller runt stan. så oroa dig inte för det. Pengar?? det e vi skattebetalare som betalar för detta nöje så tänk på det.

Samma sak med Bilprovningen statligt vi betalar öppentidern!

Exakt!!! det finns nog pengar o poliser så det räcker o blir över så dom slipper vi alldrig, + att dom drog nog in ett par extra stålar efter alla besiktningar, Det kommer se ut så här nästa träff med garanterat!!!! och nu när dom ser att alla har trötnat så kommer dom nog inte lägga av bara sådär, så räkna med samma möte nästa träff också. Tur att man inte själv blev stoppad i lördags för jag hade brister på bilen som skulle stå mig dyrt!!! Nej tack inget mer nkpg så J*ävla tråkigt det blivit!!

Senast redigerat av 940RDALLE (8 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Backlundaren
8 juni 2010 · 314 Inlägg

940RDALLE skrev:

DarKMaNs skrev:

Backlundaren skrev:

Om polisen ska ha den insatsen som de hade detta mom ute vid kålmården varje månad så är de snart bankrutt.

För det första så tror jag inte riktigt dom är så sugna på att ha hela sin styrka ute i skogen ifall att det skulle hända något allvarligare än en träff i stan.

Och för det andra, förstår du hur mycket pengar de la ned på att ha så många poliser ute och ängnade endast till detta ändamål? Poliserna ska väl ha någon slags övertids lön dem också. För att inte tala om vad det kostade att ha bilprovingen öppen bara för MoMs skull.

Jag åker iallafall till nästa MoM oavsett vart det är. Dont let the bastards win!

Polisen tar sina styrkor ifrån grannkommunerna så det e inga problem för dom att aktionera ut sina patruller runt stan. så oroa dig inte för det. Pengar?? det e vi skattebetalare som betalar för detta nöje så tänk på det.

Samma sak med Bilprovningen statligt vi betalar öppentidern!

Exakt!!! det finns nog pengar o poliser så det räcker o blir över så dom slipper vi alldrig, + att dom drog nog in ett par extra stålar efter alla besiktningar, Det kommer se ut så här nästa träff med garanterat!!!! och nu när dom ser att alla har trötnat så kommer dom nog inte lägga av bara sådär, så räkna med samma möte nästa träff också. Tur att man inte själv blev stoppad i lördags för jag hade brister på bilen som skulle stå mig dyrt!!! Nej tack inget mer nkpg så J*ävla tråkigt det blivit!!

Polisen har liksom allt annat som är statligt ägt en budget att hålla liksom vilket företag som helst...
Och tror verkligen inte att dom gick plus i lördags vad är ett par böter på några tusen lappar mot en hel styrka som ska ha övertid en hel natt.
Och ja dom kan ta in poliser från linköping.. Men dom ska ju också ha en övertidslön för att vakta en bilträff en hel kväll.
Vad det gäller bilprovningen så är det också statligt ägt ja, men det är fortfarande från polisens budget man måste dra pengarna för att hålla det öppet.

DalleRacing
8 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Backlundaren skrev:

940RDALLE skrev:

DarKMaNs skrev:
Polisen tar sina styrkor ifrån grannkommunerna så det e inga problem för dom att aktionera ut sina patruller runt stan. så oroa dig inte för det. Pengar?? det e vi skattebetalare som betalar för detta nöje så tänk på det.

Samma sak med Bilprovningen statligt vi betalar öppentidern!

Exakt!!! det finns nog pengar o poliser så det räcker o blir över så dom slipper vi alldrig, + att dom drog nog in ett par extra stålar efter alla besiktningar, Det kommer se ut så här nästa träff med garanterat!!!! och nu när dom ser att alla har trötnat så kommer dom nog inte lägga av bara sådär, så räkna med samma möte nästa träff också. Tur att man inte själv blev stoppad i lördags för jag hade brister på bilen som skulle stå mig dyrt!!! Nej tack inget mer nkpg så J*ävla tråkigt det blivit!!

Polisen har liksom allt annat som är statligt ägt en budget att hålla liksom vilket företag som helst...
Och tror verkligen inte att dom gick plus i lördags vad är ett par böter på några tusen lappar mot en hel styrka som ska ha övertid en hel natt.
Och ja dom kan ta in poliser från linköping.. Men dom ska ju också ha en övertidslön för att vakta en bilträff en hel kväll.
Vad det gäller bilprovningen så är det också statligt ägt ja, men det är fortfarande från polisens budget man måste dra pengarna för att hålla det öppet.

Jo det är ju sant fast vart ligger deras budget??????? Det är nog mer än vad vi tror!!! samt att poliser går ju skift, de jobbar ju dygnet runt inte bara i lördags eller hur? träffarna håller ju bara på 5-6 månader så dom har nog råd att förstöra under den tiden. Pengar är nog deras minsta bekymer för dom!! Eller har jag fel

Senast redigerat av 940RDALLE (8 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
sirmiro Double-Unicorn Rider
9 juni 2010 · 2 486 Inlägg

Backlundaren skrev:
Polisen har liksom allt annat som är statligt ägt en budget att hålla liksom vilket företag som helst...
Och tror verkligen inte att dom gick plus i lördags vad är ett par böter på några tusen lappar mot en hel styrka som ska ha övertid en hel natt.
Och ja dom kan ta in poliser från linköping.. Men dom ska ju också ha en övertidslön för att vakta en bilträff en hel kväll.
Vad det gäller bilprovningen så är det också statligt ägt ja, men det är fortfarande från polisens budget man måste dra pengarna för att hålla det öppet.

Budget:
2*500kr/h - polismännen inkl alla avgifter
Bil 500kr/h?

Totalt 1500kr/h

Helgalna summor?


Om dessa då tar 1 bil där 1 person saknar bilbälte är de +/- 0kr.
De polisbilar som var aktiva under MoM tog MÅNGA. Så vi kan väl gissa 4bilar/timma. Snittbot runt 1500 (gissning från mig - låter det galet?)

Om jag har i närheten av rätt går de 4500 plus varje timma, på varje polisbil i trafik, under en bilträff. Då finns det inga ekonomiska bekymmer att sätta in bilar.
Ska de ta en mördare får de in 0kr och behöver många bilar lång tid - dvs dyrt.

Om polisen kan få varje polisfordon att gå 100kr "plus" totalt är det givetvis värt att skicka ut dem för att få ordning, för uppenbarligen är det ju lagbrott som sker.



Det stora felet vi alla gör är att ha olagliga bilar vi ska fara runt med. 1 (EN) parkering för hela träffen så är det inga bekymmer innan dess att det är tal om race eller liknande - och då är det upp till var och en att vara olaglig eller inte, men att behöva åka runt mellan parkeringar och ge polisen fördelen att de vet om det är idioti. Det är väl för f*n bara kolla vilka parkeringar som saknar bommar - ta en av dem och sen stå kvar.
Det är dags att kliva in i fas 2 - då ni faktiskt får acceptera att polisen är med på träffen. Då ni får hitta en parkering där det är lagligt att stå - t.ex. ICA Maxi där alla helt lagligt kan parkera mellan 1800 & 2200 utan minsta bekymmer. Där ingen behöver ta bilen bort för mat, cigg, dricka etc.
Och medan ett fordon är parkerat kan inte polisen bötfälla det.
Och vips så kan polisen stå där och titta och inte få in en bot - då ger de upp.

Försök inte få bort polisen, arbeta runt dem så bilträffen hålls laglig oavsett hur farliga bilarna är...

Fotografen_Micke Fotograf/Ljudbyggare
9 juni 2010 · 781 Inlägg
DalleRacing
9 juni 2010 · 1 738 Inlägg

sirmiro skrev:

Backlundaren skrev:
Polisen har liksom allt annat som är statligt ägt en budget att hålla liksom vilket företag som helst...
Och tror verkligen inte att dom gick plus i lördags vad är ett par böter på några tusen lappar mot en hel styrka som ska ha övertid en hel natt.
Och ja dom kan ta in poliser från linköping.. Men dom ska ju också ha en övertidslön för att vakta en bilträff en hel kväll.
Vad det gäller bilprovningen så är det också statligt ägt ja, men det är fortfarande från polisens budget man måste dra pengarna för att hålla det öppet.

Budget:
2*500kr/h - polismännen inkl alla avgifter
Bil 500kr/h?

Totalt 1500kr/h

Helgalna summor?


Om dessa då tar 1 bil där 1 person saknar bilbälte är de +/- 0kr.
De polisbilar som var aktiva under MoM tog MÅNGA. Så vi kan väl gissa 4bilar/timma. Snittbot runt 1500 (gissning från mig - låter det galet?)

Om jag har i närheten av rätt går de 4500 plus varje timma, på varje polisbil i trafik, under en bilträff. Då finns det inga ekonomiska bekymmer att sätta in bilar.
Ska de ta en mördare får de in 0kr och behöver många bilar lång tid - dvs dyrt.

Om polisen kan få varje polisfordon att gå 100kr "plus" totalt är det givetvis värt att skicka ut dem för att få ordning, för uppenbarligen är det ju lagbrott som sker.



Det stora felet vi alla gör är att ha olagliga bilar vi ska fara runt med. 1 (EN) parkering för hela träffen så är det inga bekymmer innan dess att det är tal om race eller liknande - och då är det upp till var och en att vara olaglig eller inte, men att behöva åka runt mellan parkeringar och ge polisen fördelen att de vet om det är idioti. Det är väl för f*n bara kolla vilka parkeringar som saknar bommar - ta en av dem och sen stå kvar.
Det är dags att kliva in i fas 2 - då ni faktiskt får acceptera att polisen är med på träffen. Då ni får hitta en parkering där det är lagligt att stå - t.ex. ICA Maxi där alla helt lagligt kan parkera mellan 1800 & 2200 utan minsta bekymmer. Där ingen behöver ta bilen bort för mat, cigg, dricka etc.
Och medan ett fordon är parkerat kan inte polisen bötfälla det.
Och vips så kan polisen stå där och titta och inte få in en bot - då ger de upp.

Försök inte få bort polisen, arbeta runt dem så bilträffen hålls laglig oavsett hur farliga bilarna är...

Men är du säker på att det funkar så? polisen kollar säker denna tråd o assgarvar för att vi har total fel, medans vi tror att vi kan tröta ut dom genom att bara stå på en parkering o låta polisen glo så har ni helfel tror jag, det är ju deras jobb och sen åker det iväg nån / några bilar från parkeringen, då hittar dom säkert några fel på nån av bilarna så vips så har dom tjänat in den där slanten dom fått väntat. Det går alldrig att 500 - 600 bilar bara står o väntar, och ännu en gång så säger jag att pengar är nog deras MINSTA bekymer dom ska ha bort oss o dom lägger inte bara ner allt nu!!!! Det spelar ingen roll att kolla upp vad dom har för kostnader i timmen för dom jobbar dygnet runt och då spelar det ingen roll om dom bara få stå o kolla. Som du säger att dom tjänar mer på att ta bilar än mördare!!!! så vilket perfekt tillfälle för dom wink

MVH

Senast redigerat av 940RDALLE (9 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
TEASER Svetsare
9 juni 2010 · 828 Inlägg

fegge99 skrev:
jag skulle lätt kunna betala 50-100 spänn för att va på ett ställe med tillstånd utan att riskera att bli tagen av polisen. på så sätt skulle man säkert slippa folk som gör träffarna sämre oxå. dock skulle det väl säkert bli svårt med betalningen. men om man gör liknande som en tävling jag va med på, sista anmälningen va då två veckor innan själva "händelsen" man betalade 200 spänn och dom var bindande, med andra ord hade man betalt så hade man och man kan inte dra sig ur. på så sätt skulle man veta två veckor innan om det blir tillräckligt mycket pengar för att hålla träffen. men då behövs oxå en ansvarig som håller i pengaran ( fixar ett bankkonto nummer eller liknande) och som har kontakt med polis och komun eller vilka det nu är som man skulle behöva prata med. och sen att man har en personlig kod som man använder sig av för att komma in på själva "träffen"
JAH där fick jag lätta på tankarna lite ^^

eller så kan man ju tex bara ha en som står och tar betalt när man kör in på tex baohouse parkeringen , istället för att krångla !

Angry Drift Team
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang