5093
Sök

Volvo original GPS/navigator Fel

25 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Jag ha en s60 t5 -01 med volvo oroginal navigator, skivor i cd växlaren i bagaget. åkte in i utlandet häromdagen och skule sätta igång den, då stog de att cd 4 inte kunde läsas tog ut kasetten och gjorde rent cd 4 och satte tillbaka den, sen när jag satte igång gpsen igen står de "söker..." följt av "tag ut och sätt tillbaka kasetten/magasinet i bilens CD-ROM växlare" har gjort detta säker 50 gånger, bytt håll på alla skivorna, provat med bara 1 skiva. provat allt verkligen men inget funkar, står samma hela tiden "tag ut och sätt tillbaka kasetten/magasinet i bilens CD-ROM växlare"

Vad är de för fel? någon som haft sama fel?

tack på förhand
/stg

4 005 Inlägg
10 juni 2010
stg skrev:
Jag ha en s60 t5 -01 med volvo oroginal navigator, skivor i cd växlaren i bagaget. åkte in i utlandet häromdagen och skule sätta igång den, då stog de att cd 4 inte kunde läsas tog ut kasetten och gjorde rent cd 4 och satte tillbaka den, sen när jag satte igång gpsen igen står de "söker..." följt av "tag ut och sätt tillbaka kasetten/magasinet i bilens CD-ROM växlare" har gjort detta säker 50 gånger, bytt håll på alla skivorna, provat med bara 1 skiva. provat allt verkligen men inget funkar, står samma hela tiden "tag ut och sätt tillbaka kasetten/magasinet i bilens CD-ROM växlare"

Vad är de för fel? någon som haft sama fel?

tack på förhand
/stg

Det är mycket möjligt att din laser som läser cdskivorna är slut alternativt att cdskivorna är slut.

Kolla med Bilia om de har någon serviceverkstad du kan lämna in den till

25 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Kontakta http://www.megalans.se/

Kontaktade megalans.se och fick svaret att dom inte jobbar åt privatpersoner utan bara åt volvo, kontaktade blilia och snackade med en verkstadssnubbe som sa att de skulle gå på 840kr fastpris. nu lämnade jag in den och sa att jag ville ha ett kostnadsförslag då ringde en kille från kontoret och sa 1900kr fastpris om den är reparerbar, då börjar jag undra, är 840kr megalans pris och sen lägger bilia på en till ex service avgift på rnt 300kr sen avgift för att skicka den dit 200 kr sen + på 25% eller vad?

betala 1900kr fastpris och då lagar dom allt som är fel,,, oj vänta förutsatt det är reparerbart!!!!

någon som vet något annat ställe än megalans som sysslar med samma saker? som man kanske kan få en vettigare pris. till exempel felsäknings avgift och därefter en avgift baserad på vilken del som behöver bytas / repareras?

Sök