Svårt o sälja bilar nu i dagsläget

impresst 2fast4you
6 juni 2010 · 371 Inlägg

hej har 2 stycken bilar ute på annons o det är helt dött. ingen som ringer eller mailar. förra sommaren var det jätte lätt o få sålt eller bytt bort bil. är det nån mer som upplever att det är svår sålt nu? för det är ju en v70 2.5d o en toyota 4 runner så är väll inte enligt mig några svår sålda bilar direkt. mvh

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Falcy
6 juni 2010 · 193 Inlägg

Om ingen hör av sig, är priset (troligen) för högt i förhållande till vad marknaden vill betala.

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.
Saab 9-5 2.3t "Spritskåpet" (2001)
impresst 2fast4you
6 juni 2010 · 371 Inlägg

jo det är väll så.. men dom ligger bland dom billigaste på blocket. o toyotan ligger ju 10 under priset

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
sebbeh83
6 juni 2010 · 76 Inlägg

Har oxå annons ute på min, fått några hugg men inga seriösa.

impresst 2fast4you
6 juni 2010 · 371 Inlägg

ja det är tråkigt.. man kan ju inte direkt ge bort bilen heller känns det som

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
trippelturbo Trucker
6 juni 2010 · 2 710 Inlägg

Kanske inte rätt läge helt enkelt.

Kanske för många ägare?
Inte helt ovanligt att folk stirrar sig blint på antalet ägare/miltal istället för att "gå igenom" bilen..

Fart missbrukare
bmx
6 juni 2010 · 7 100 Inlägg

ha lite tålamod!har min mazda ute jag med,där har de hört av sej folk.fast bara såna som säger att dom ska komma dagen efter fast dom alldrig gör de.....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
impresst 2fast4you
6 juni 2010 · 371 Inlägg

ja man får väll smörja sig me lite tålamod helt enkelt. men skulle behöva bli av me v70 in för den får inte dra husvagnen. för den får dra 40 kilo för lite på b kort. surt som fan

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Caffe
6 juni 2010 · 1 436 Inlägg

impresst skrev:
ja man får väll smörja sig me lite tålamod helt enkelt. men skulle behöva bli av me v70 in för den får inte dra husvagnen. för den får dra 40 kilo för lite på b kort. surt som fan

Om du inte får bilen såld kanske det kan vara billigare att ta BE än att ge bort den och lägga pengar på en annan bil?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
impresst 2fast4you
6 juni 2010 · 371 Inlägg

jo det är ju det. men har väldigt mycket på jobbet under sommaren så det hinns inte riktigt med jämt nu, men annars har den tanken slagit mig också

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
joakim89
6 juni 2010 · 1 265 Inlägg

Det är ganska dött på marknaden verkar de som golfen har legat ute på blocket ganska länge

Wick_e
6 juni 2010 · 434 Inlägg

Tycker det är lättsålt jag. La ut min volvo på blocket 11 en söndag, 30 min senare kom första å kolla. Vid 6på kvällen var den borta. Ingen pruta heller. Var säkert 20pers som ringde på 6timmar:)

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.
Audi A6 2.7t "blåbäret" (2000)
PoulZen
6 juni 2010 · 772 Inlägg

Det är lite fel säsong att sälja bil med semester nära inpå. Kanske inte det första dom tänker på att köpa bil just nu.
Men när jag sålt bil så har det ibland varit helt dött. Då har jag tagit lite nya kort, sänkt priset en aning och lagt ut igen, så har dom nästan alltid blivit sålda ganska fort.

jorgen72
6 juni 2010 ·

Det är nog som någon annan skrev lite för högt pris så sänk priset lite o förnya annonsen

Turbocab
6 juni 2010 · 83 Inlägg

Länka dina annonser så kan du få lite tips på förbättring kanske. Folk dissar flummiga annonser, med kort eller otydlig info... Att du framstår som en seriös och trevlig kille ökar chanserna enormt att få sålt! Så länka så får vi se!

JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Hade Jaggan ute för 190.000 ingen som ens hörde av sig... den låg ute i 2 månader

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Bjork OEM <3
7 juni 2010 · 6 957 Inlägg

Sen är det lite vad man sitter på för bil, hur köparen tkr den ser ut etc.

Fick sålt min gamla 9-3 SS Aero på mindre än 2 dagar förra sommaren, bra pris? Snygg? Vad vet jag? tongue

OEM <3
hedley Saaboholic
7 juni 2010 · 3 129 Inlägg

Jag hade ute annons på min Saab 9000 2.3T och fick sålt den igår ca 2v efter att jag la in den, så inte så farligt ändå smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

ja jag har nog kanske satt ett litet överpris men folk brukar ju pruta. här är i allafall annonserna


Annonser inte tillåtet i forumet
Inlägg redigerat / Hamilton

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
21 juni 2010 · 834 Inlägg

impresst skrev:
ja jag har nog kanske satt ett litet överpris men folk brukar ju pruta. här är i allafall annonserna

Dåliga bilder, inga direkt heta bilar på marknaden, överpris.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang