Svårt o sälja bilar nu i dagsläget

impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

är det så dåliga kort på v70in då? toyotan kan jag ju hålla me på att dom är kassa då men.

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
trippelturbo Trucker
21 juni 2010 · 2 710 Inlägg

impresst skrev:
ja jag har nog kanske satt ett litet överpris men folk brukar ju pruta. här är i allafall annonserna

Toyotan är det väldig kass och oseriös bild!
Du hade väl kunnat skicka med inredningsbilder på volvon samt vara mer seriösare i det du skriver + sänk priset till 25 oså bvsa eller "viss prutmån"

Fart missbrukare
impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

hur ska jag va mer seriös i texten då tycker du? är väldigt kass på o skriva bilannonser. därför jag vill ha lite hjälp

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
maco
21 juni 2010 · 1 207 Inlägg

Tvätta toyotan och ta nya bilder. Och rättstava!

Bjare
21 juni 2010 · 945 Inlägg

Volvon har rullat för långt. Men för rätt peng och mycket info om service och underhåll samt bytade delar så.

Toyotan har rullat lite för långt den också samt att dagens personer knappast söker en virvel i tanken.


Kort: Mycket info om extra grejer till bilarna samt service och underhåll, bra bilder och lågt pris.
Tyvärr så har du i övrigt inga bilar som är speciellt attraktiva. Pga omständigheterna.

"Hata inte spelaren, hata spelet"

*edit* -
Sen tar du bara emot sms under veckorna pga jobb i Norge. Be någon svara i din telefon!
Volvon har en skada som du är alldeles för ärlig om. Ta en bra bild på bilen. En dålig bild på skadan.
Skriv inte rakt ut att den pallar 7tusen mil till med kamremmen. Skriv att kamremmen är bytad, bara.

Tvätta din Toya. Ta bättre bild.
En statistik jag läste nångång på aftonbladet visar att stadsbilder säljer mer i annonser.
Du bor förmodligen i urskogen av bilderna att gissa. Nej lite bättre kan man nog göra det. smile

Senast redigerat av Bjare (21 juni 2010)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

ja det är kanse så.. lika bra o behålla dom då

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Bjare
21 juni 2010 · 945 Inlägg

impresst skrev:
ja det är kanse så.. lika bra o behålla dom då

Knappast, sjunker i värde. Du gör förlust i att inte sälja på ett bra vis som genererar försäljning.
Du gör också en förlust i att behålla pga. kraftig värdeminskning som pågår just nu generellt inom alla bilar.

Läs min editering. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

jo man gör ju det.. men visst kan sänka priset på volvon inga problem. men som jag ser det så har 95 procent av v70 tdi i prisklassen 20 te 30 gått längre än min. visst är en buckla på bakskärm. det drar ner priset. men han är garanterat mer välhållen än många andra för 25. för bara det året jag har haft den så är den ju påkostad 10t på slitdelar. o toyotan ligger ju billigast på blocket.. så nått gör man ju fel

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
21 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Ja nu ligger Jaggan ute igen 170,000 denna gången en som har visat visst intresse.

Farsan har huset tillsalu med på 2 visningar har det kommit 2 intressenter...... Ingen som köper nått just nu verkar det som

Annonser inte tillåtet i forumet
Inlägg redigerat / Hamilton

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Bjare
21 juni 2010 · 945 Inlägg

Handlar om teknik. Jag köper flera gånger i veckan från Blocket.se smile     Och säljer.
I mitt fall så vet jag vad jag söker samt vilket skick som är acceptabelt och inom vilka prisklasser.

Det som har förändrats är ekonomin. Många prutar som svin. Men med rätt teknik och rätt pris.
Så blir allt sålt. Rätt pris kan även vara det säljaren begär. Prutsvinen ringer först.

Det är dom riktiga köparna man får vänta in. Det går att sälja som smör. smile

Senast redigerat av Bjare (21 juni 2010)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

hur skulle du skriva annonsen te min v70 då?

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Bjare
21 juni 2010 · 945 Inlägg

impresst skrev:
hur skulle du skriva annonsen te min v70 då?

Jag?

Kan ta på mig uppgiften att försöka ge det 5min nu innan ja ska dra mig.
Lovar inget om att slutföra uppgiften. Men ska se om jag kan få det bra.

Självklart måste man leva upp till sina ord så annars kan ja säkert bidra med något imorgon. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Kesler
21 juni 2010 · 3 650 Inlägg

Tyvärr så vill ju ingen åka runt i en bil med en "fet" skada. Och om köparen letar efter en slit och släng bil där man inte bryr sig om utseendet så köper man ju en bil runt 5k klass. Jag tror ialf att skadan är den stora boven med priset

impresst 2fast4you
21 juni 2010 · 371 Inlägg

ja men då kan jag ju lägga ut den för 5. då blir den nog såld

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Bjare
21 juni 2010 · 945 Inlägg

impresst skrev:
ja men då kan jag ju lägga ut den för 5. då blir den nog såld

Tveka inte, det är jag som är din köpare om så är fallet. roll lol

Nej läs ditt PM nu och deppa inte inför sommaren. smile
Men du måste ta bättre bilder..

Senast redigerat av Bjare (21 juni 2010)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
sand3rs
22 juni 2010 · 182 Inlägg

Kanske är det så att en del eventulla köpare tvekar pga de många milen i kombination med dieselbox...

Själv funderade jag på vad den dricker (ungefär) och vad skatten är. Men om man letar en så specifik bil som den så kanske man redan hr full koll på det.

impresst 2fast4you
22 juni 2010 · 371 Inlägg

80-90 km långfård 0.55-0.6 blandat 0.65-0.75
skatt 6600 kr år. sen me boxen gör ju att den går billigare o växlar mer sällan på grund av ett högre vridmoment. för annars brukar dom va ganska veliga på o växla upp o ner ganska ofta. så ser ju ingen nackdel i det. men det är väll kanske inte det folk tänker på

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Bobzza
22 juni 2010 · 273 Inlägg

Bilder är väldigt viktigt, sedan tror jag många tycker det är jobbigt att du är svår att få tag i, när man väl hittar det man vill ha slår man till snabbt, så funkar jag iaf, skadan och milen som sagt lär vara det största problemet. Ta bilder när man bara ser bilen och inte annat i bakgrunden, även bilder inne i bilen när den är städad.

trippelturbo Trucker
22 juni 2010 · 2 710 Inlägg

impresst skrev:
hur ska jag va mer seriös i texten då tycker du? är väldigt kass på o skriva bilannonser. därför jag vill ha lite hjälp

Lägg ner tid på annonsen helt enkelt!

"farthåll, elspeg.." Va??
Om vi ska vara fördomsfulla nu så får man en bild av en oseriös raggare som tvättad bilen dagen innan han/hon fotade o skiter fullständig i allt! Bilen hade dessutom rullat en bit, så folk kan ju inte förvänta sig få en prickfri V70 med dom miltalen på mätaren..

varför fota varenda skavank på bilen? Den är ju som sagt inte ny o har mer mil på mätaren än dom flesta bilarna i den årsm idag..

Mitt råd: Ta bort annonsen, ta nya bilder, in&ut, skriv mer seriöst o sätt upp priset "25, viss prutmån" smile O skriv för f*n inte "lägger ut den igen pga oseriöst folk.." Förstår inte vad vissa tänker med!

Good Luck!

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang