Kuggat första uppkörning,hur fungerar nästa uppkörning?

VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

Hej! Jag kuggade mej igår(10 juni)  på uppkörningen med 3 fel,Men körningen var bra! Det jag kuggade mej på var att jag inte stannade så länge vid stoppplikt,när jag backade runt hörnet uppför en backe så var det ett räcke på kontrollantens sida och han kunde inte komma ut där,så hade för lite marginal.Tänkte mest på att lämna mer utrymme åt bilar som åkte upp och ner för backen,Sen så tappade jag fokus ett tag och råkade köra för fort på 30vägsad.,Men fick ju iaf bra spons för körningen i sej,bra manövrering,sparsamkörning,högerregeln m.m.

Så nu undrar jag vid nästa uppkörning kommer jag då bli kuggad för nått som jag kunde första gången:(
Vill gärna veta det för har ny uppkörning om en månad^^ 

//alexander

FordRSC Los geht's, Schumacher
11 juni 2010 · 1 510 Inlägg

Vaddå ej stanande länge? Kommer det ingen bil så ska man stanna och köra vidare! Men bara öva lite extra just där du kuggade med backandet, så kommer det säkert gå superbra! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

FordRSC skrev:
Vaddå ej stanande länge? Kommer det ingen bil så ska man stanna och köra vidare! Men bara öva lite extra just där du kuggade med backandet, så kommer det säkert gå superbra! big_smile

Ja alltså jag menade att jag inte stannade helt,utan kanske rullade ytterst lite. menmen

Muttley
11 juni 2010 ·

näste uppkörning är de ingen skillnad på.

VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

tkd_rille skrev:
näste uppkörning är de ingen skillnad på.

Så det är du säker på?

Muttley
11 juni 2010 ·

Alex00Ander skrev:

tkd_rille skrev:
näste uppkörning är de ingen skillnad på.

Så det är du säker på?

ja de är inte som en ombesiktning. Det du klarade första gången kollar de även på andra gången.  De är körkort du ska ta, så gör du fel på de du lyckades med först tro då inte att du kommer få körkortet andra uppkörningen heller

VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

tkd_rille skrev:

Alex00Ander skrev:

tkd_rille skrev:
näste uppkörning är de ingen skillnad på.

Så det är du säker på?

ja de är inte som en ombesiktning. Det du klarade första gången kollar de även på andra gången.  De är körkort du ska ta, så gör du fel på de du lyckades med först tro då inte att du kommer få körkortet andra uppkörningen heller

Ahop:/ Känns ju kul:( Var nån som sa att dem mest kollar det du inte klarade första gången:S

Murvald Knegare
11 juni 2010 · 718 Inlägg

Nej det är osanning...

Se på det som teoriprovet, det finns en mängd olika situationer och "övningar" varav kontrollanten bestämmer vad du ska göra, sen är det ju inte bara en kontorllant, med lite tur får du någon som just blivit pappa och kom tillbaka från sin pappaledighet (10 dagar vid förlossningen) precis när du börjar köra..

Har du otur får du någon som blivit dumpad av frugan sedan 30år tillbaka...
Ingen förutom kontrollanten kan säga vad du kommer att få göra på DIN uppkörning..

Hoppas det gav lite svar.
/M

William 2009-02-20
VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

Murvald skrev:
Nej det är osanning...

Se på det som teoriprovet, det finns en mängd olika situationer och "övningar" varav kontrollanten bestämmer vad du ska göra, sen är det ju inte bara en kontorllant, med lite tur får du någon som just blivit pappa och kom tillbaka från sin pappaledighet (10 dagar vid förlossningen) precis när du börjar köra..

Har du otur får du någon som blivit dumpad av frugan sedan 30år tillbaka...
Ingen förutom kontrollanten kan säga vad du kommer att få göra på DIN uppkörning..

Hoppas det gav lite svar.
/M

Nej det förstod jag inte riktigt:SHur menar du med det du sa? 

/alexander

MilleN
11 juni 2010 · 9 108 Inlägg

Som sagt, det blir en ny uppkörning från grunden, men ta med dig besiktningsprotokollet så ser dom att det övriga gick bra innan så kanske de koncentrerar sig mer på felen.

Säkerhetskontrollen gör man inte alltid heller om man redan blivit godkänd på det, men det är upp till prövaren.

VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

MilleN skrev:
Som sagt, det blir en ny uppkörning från grunden, men ta med dig besiktningsprotokollet så ser dom att det övriga gick bra innan så kanske de koncentrerar sig mer på felen.

Säkerhetskontrollen gör man inte alltid heller om man redan blivit godkänd på det, men det är upp till prövaren.

Tack bra:). Det förstod jag vad du menade. Tack för svaret jag fick:) 
Var mest rädd för att tänk om den kuggar mej för nått som jag lixom klarade på första.

//alexander

MilleN
11 juni 2010 · 9 108 Inlägg

mm men gör du något klantigt i ett körfältsbyte så skiter dom ju i om du klarade det bra första gången wink Ta det lugnt bara och kör på som vanligt och tänk till ett par gånger extra så går det nog bra.

VolvoRdesign2012
11 juni 2010 · 222 Inlägg

MilleN skrev:
mm men gör du något klantigt i ett körfältsbyte så skiter dom ju i om du klarade det bra första gången wink Ta det lugnt bara och kör på som vanligt och tänk till ett par gånger extra så går det nog bra.

Jo men nu är jag rädd för att det kommer gå helt åt helvete,för nästa gång ska jag köra upp i en stad jag inte kört isad Och där är det mycket trafik och sånbt man inte är van vid. Så hur ska jag tänka?Ge mej tips 

//alexander

Murvald Knegare
11 juni 2010 · 718 Inlägg

Som MilleN sa, ta det lugnt och tänke efter vad du gör/ska göra före du gör det.

William 2009-02-20
Selleen
12 juni 2010 · 360 Inlägg

Det är samma. Jag kuggade första, fick ett skit fel. Gubben hade nog vaknat på fel sida eller bråkat med k*rringen. När jag parkerade var jag 100 på att jag klarat det, liten chock när han sa ej godkänt.
Då drog jag hem och bokade en ny tid nästa dag och fick en annan lärare som jag även fick "beröm" av för min körning big_smile
Alltså: Han kollade inte på vad jag kuggat på innan. Tog det som en första körning bara.

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
MilleN
12 juni 2010 · 9 108 Inlägg

Alex00Ander skrev:
Jo men nu är jag rädd för att det kommer gå helt åt helvete,för nästa gång ska jag köra upp i en stad jag inte kört isad Och där är det mycket trafik och sånbt man inte är van vid. Så hur ska jag tänka?Ge mej tips 

//alexander

Klarar du inte av att köra i en ny stad kanske du inte är redo för körkort? hmm

Mina tips är: Kör lugnt och följ trafikreglerna cool Tänk även på att ha god uppsikt (innerspegel och ytterspegel+ ev. döda vinkeln åt det hållet du ska) innan du gör någon manöver.

Det går inte att ge massa tips via tangentbordet, du får bara härdsmälta i huvudet tongue kör som vanligt. Du har ju "nästan" klarat det en gång och han hade ju inget särskilt annat att anmärka på så börja inte ändra en massa skit utan att ta upp det på en körlektion först.

VolvoRdesign2012
12 juni 2010 · 222 Inlägg

MilleN skrev:

Alex00Ander skrev:
Jo men nu är jag rädd för att det kommer gå helt åt helvete,för nästa gång ska jag köra upp i en stad jag inte kört isad Och där är det mycket trafik och sånbt man inte är van vid. Så hur ska jag tänka?Ge mej tips 

//alexander

Klarar du inte av att köra i en ny stad kanske du inte är redo för körkort? hmm

Mina tips är: Kör lugnt och följ trafikreglerna cool Tänk även på att ha god uppsikt (innerspegel och ytterspegel+ ev. döda vinkeln åt det hållet du ska) innan du gör någon manöver.

Det går inte att ge massa tips via tangentbordet, du får bara härdsmälta i huvudet tongue kör som vanligt. Du har ju "nästan" klarat det en gång och han hade ju inget särskilt annat att anmärka på så börja inte ändra en massa skit utan att ta upp det på en körlektion först.

Ja praktiska ting som sparsamkörning,manövrering och självaste körningen gick ju galant. Bara titta lite nogare på skyltar och annan information:) Tack för svaret tongue. Bara hoppas att det går vägen nästa gång^^ 

//alexander

Nobrando
13 juni 2010 · 214 Inlägg

Alex00Ander skrev:
Hej! Jag kuggade mej igår(10 juni)  på uppkörningen med 3 fel,Men körningen var bra! Det jag kuggade mej på var att jag inte stannade så länge vid stoppplikt,när jag backade runt hörnet uppför en backe så var det ett räcke på kontrollantens sida och han kunde inte komma ut där,så hade för lite marginal.Tänkte mest på att lämna mer utrymme åt bilar som åkte upp och ner för backen,Sen så tappade jag fokus ett tag och råkade köra för fort på 30vägsad.,Men fick ju iaf bra spons för körningen i sej,bra manövrering,sparsamkörning,högerregeln m.m.

Så nu undrar jag vid nästa uppkörning kommer jag då bli kuggad för nått som jag kunde första gången:(
Vill gärna veta det för har ny uppkörning om en månad^^ 

//alexander

Vill kontrollanten att du ska backa ut mitt vägen eller? Och vem fan ska hoppa ut ur bilen medans du backar runt ett hörn?
Klart som fan att man ska backa nära hörnet så man inte är ivägen för andra. :o

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
VolvoRdesign2012
13 juni 2010 · 222 Inlägg

Nobrando skrev:

Alex00Ander skrev:
Hej! Jag kuggade mej igår(10 juni)  på uppkörningen med 3 fel,Men körningen var bra! Det jag kuggade mej på var att jag inte stannade så länge vid stoppplikt,när jag backade runt hörnet uppför en backe så var det ett räcke på kontrollantens sida och han kunde inte komma ut där,så hade för lite marginal.Tänkte mest på att lämna mer utrymme åt bilar som åkte upp och ner för backen,Sen så tappade jag fokus ett tag och råkade köra för fort på 30vägsad.,Men fick ju iaf bra spons för körningen i sej,bra manövrering,sparsamkörning,högerregeln m.m.

Så nu undrar jag vid nästa uppkörning kommer jag då bli kuggad för nått som jag kunde första gången:(
Vill gärna veta det för har ny uppkörning om en månad^^ 

//alexander

Vill kontrollanten att du ska backa ut mitt vägen eller? Och vem fan ska hoppa ut ur bilen medans du backar runt ett hörn?
Klart som fan att man ska backa nära hörnet så man inte är ivägen för andra. :o

Ja fyfan kunde haft körkortet nu ju:(Kunde ha godkänt men med tanke på att det inte var några synpunkter på körningen i sig:S Man blev ju lite less för backningen runt hörnet var extremt bra ju! Så tycker jag var värdig ett godkänt:) 

//alexander

Sfinx75
5 december 2010 · 1 Inlägg

Akta så ni inte får Fredrik von essen på er uppkörning(en stor gubbe), han är känd för att typ kugga alla i göteborg. Min kompis berättade dessutom att han varit ett riktigt äckel mot henne.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang