bromsvätskebad i en vecka, sen var det bara att pila bort färgen och polera
använd gärna färgborttagninsmedel eller thinner nästa gång !, går mycket snabbare !
har testat aceton men den ville inte bita i färgen och lämna kvar i behållaren är nog ingen mening då den dunstar av för snabbt och eftersom jag hade kvar gamla bromsvätska efter bromsservice på ke20 och massor med tid så blev det som det blev
bromsvätskebad i en vecka, sen var det bara att pila bort färgen och polera
använd gärna färgborttagninsmedel eller thinner nästa gång !, går mycket snabbare !
har testat aceton men den ville inte bita i färgen och lämna kvar i behållaren är nog ingen mening då den dunstar av för snabbt och eftersom jag hade kvar gamla bromsvätska efter bromsservice på ke20 och massor med tid så blev det som det blev
ahaa men thinner e ju så mycket starkare , bromsvätska funker det ocskå
blev lite trött på alla dolda hålrum mellan gelcoat och kolfiber och en massa spackling även om jag sett till att formarna håller ganska hög nivå och bestämt mig att gå ett steg längre och testa vacuum bagging
test ruta
sen var det bara att försöka sig på en bit av projektbilen....
... vrida upp värmen och vänta efter ett tag kunde man plocka av vacuum slangen och nu sitter jag och längtar till att jag ska kunna åka till garaget igen och kolla hur det blev