7337
Sök

Irriterande reaktioner efter trafikförseelser...

P o r s c h e
1 700 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Idag fick jag en riktigt fin utskällning av en kvinna i 40-årsåldern som anser att jag kör olämpligt...

Hon hade tydligen filmat från bilen ( ehh? ), och minsann sett mig köra fort förut och när jag väjade så sladdade bilen enligt henne, nästa gång skulle hon ringa polisen, nej hon skulle ringa polisen på en gång...

Tänk att man ska få sån skit även fast man är en relativt hänsynstagande förare?

-Samma dag som det här inträffade fick jag väja för en jävla mopedist som låg och körde på fel sidan av vägen när jag skulle köra om denna, inte stannade jag och polishotade...

-Veckan innan mötte jag en till som kom på fel sida av vägen, smal väg, tur som fan att den mötande tittade upp lite precis innan mötet och girade till i sista sekund... Nej jag polisanmälde inte.

-Veckan innan det mötte jag en gammal pensioner, även här i en högerkurva för mig, och den mötande körde ju inte på sin sida av vägen så att säga. Nej jag gjorde ingen polisanmälan nu heller.

-Samma vecka som händelsen ovan så åkte jag i en liten karavan bakom en lite långsammare förare, då kommer en riktigt snygg kille i en passat som kör om alla 5 bilarna i en högerkurva, vissa av oss fick tvärnita och väja när vi kom genom kurvan och den omkörande trängde sig förbi. Va tror ni jag gjorde? Jag svor men glömde sedan händelsen lika fort...

Kan dra upp fler exempel om ni vill höra big_smile

Men de jag vill komma fram till är varför i helvete vissa ska ha sådan enormt häftig reaktion ibland? Jag fick ju världens utskällning för en skitsak. Är det för att jag är 18 år, åker volvo med extraljus och åker lite fortare genom kurvor än andra? Varför kan man inte bara ha överseende med att sånt här händer ibland, eller om man nu insisterar, prata lite med den som gjort "fel" istället för att skälla och polisanmäla? 

Det känns ju som vissa gör allt bara för att få sätta dit andra, de bara vill sabotera för andra helt enkelt.

KHRacing
14 juni 2010
Bensinskallen skrev:
Idag fick jag en riktigt fin utskällning av en kvinna i 40-årsåldern som anser att jag kör olämpligt...

Hon hade tydligen filmat från bilen ( ehh? ), och minsann sett mig köra fort förut och när jag väjade så sladdade bilen enligt henne, nästa gång skulle hon ringa polisen, nej hon skulle ringa polisen på en gång...

Tänk att man ska få sån skit även fast man är en relativt hänsynstagande förare?

-Samma dag som det här inträffade fick jag väja för en jävla mopedist som låg och körde på fel sidan av vägen när jag skulle köra om denna, inte stannade jag och polishotade...

-Veckan innan mötte jag en till som kom på fel sida av vägen, smal väg, tur som fan att den mötande tittade upp lite precis innan mötet och girade till i sista sekund... Nej jag polisanmälde inte.

-Veckan innan det mötte jag en gammal pensioner, även här i en högerkurva för mig, och den mötande körde ju inte på sin sida av vägen så att säga. Nej jag gjorde ingen polisanmälan nu heller.

-Samma vecka som händelsen ovan så åkte jag i en liten karavan bakom en lite långsammare förare, då kommer en riktigt snygg kille i en passat som kör om alla 5 bilarna i en högerkurva, vissa av oss fick tvärnita och väja när vi kom genom kurvan och den omkörande trängde sig förbi. Va tror ni jag gjorde? Jag svor men glömde sedan händelsen lika fort...

Kan dra upp fler exempel om ni vill höra big_smile

Men de jag vill komma fram till är varför i helvete vissa ska ha sådan enormt häftig reaktion ibland? Jag fick ju världens utskällning för en skitsak. Är det för att jag är 18 år, åker volvo med extraljus och åker lite fortare genom kurvor än andra? Varför kan man inte bara ha överseende med att sånt här händer ibland, eller om man nu insisterar, prata lite med den som gjort "fel" istället för att skälla och polisanmäla? 

Det känns ju som vissa gör allt bara för att få sätta dit andra, de bara vill sabotera för andra helt enkelt.

förhoppningsvis har du blandad ihop orden här lite va ? :-9

P o r s c h e
1 700 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
steifan skrev:
Uttrycket snygg behöver inte alltid vara i positiv mening. wink

Exakt wink

945 Inlägg
14 juni 2010
steifan skrev:
Uttrycket snygg behöver inte alltid vara i positiv mening. wink

Det är rakt på sak i skåne. Antingen är man snygg eller jävligt odrägligt rälig. roll

Jag gillar tråden. Hoppas Hamilton låter oss ha den kvar och inte skyller på bloggmaterial. smile
Kan själv räkna upp tusentals situationer som jag varit med om.

Personer som slickar en i häcken under flera mil tar priset. Snuddar lite på bromsen för att påpeka.
Då får man helljuset i spegeln självklart! Lägger sig till sidan så dom kan köra om, dom vägrar.
Sen ligger dom 30cm från dragkroken och man blir sugen på att nita rubbet!
1km kör han om innan en rondell. Efter rondellen så kommer vi fram samtidigt till icas parkering.

- Vad körde han för en bil? Merca. Stadsjeep. Händer varje dag här i Båstad.

Personer som kör ut där dom har väjningsplikt. Kör ut 3m framför när man håller 70knyck.
Sen ska dom själv svänga första vänster igen. Idiotiskt.

Äldre ting i trafiken som håller 30 på 50-vägar. 50 på 70-vägar.
Ska man köra om så vinglar dom ut i andra filen. Lyckas man köra om så får man helljuset.

Nu till en mer intern incident. Italienskavägen! Varför korsar ni mitt körfält så jag får slicka vägräcket?

*edit*
Men nu kan vi bortse från klagomålen då det finns något som tar priset under sommaren.
Alla dessa irriterande sommargäster, förbannade semesterfirare.
Alla tar VM i långsam körning här inne i byn varje sommar.
- Eller sommargästerna som blinkar dit vägen svänger. Vafan?!?!

När man var 15bast och körde moped så var det tider! Trottoaren om trafiken tjocka sig.
Det bästa av allt. Polistuta! Alla flyttade sig. Tyvärr vågar man inte ha den skiten på bilen. big_smile
Senast redigerat av Bjare (14 juni 2010)

KHRacing
14 juni 2010
Bjare skrev:
Nu till en mer intern incident. Italienskavägen! Varför korsar ni mitt körfält så jag får slicka vägräcket?

Vi kanske borde filma en " http://www.youtube.com/watch?v=5Kaj0QyAUoo " där snart ? vad säger du ?

945 Inlägg
14 juni 2010
KHRacing skrev:
Bjare skrev:

Vi kanske borde filma en " http://www.youtube.com/watch?v=5Kaj0QyAUoo " där snart ? vad säger du ?

Jag är bara förvånad över att det inte blivit gjort tidigare.
Just här behöver man inte ta upp hur och varför, men säkerheten går att ordna med några bilar. roll

Räkna in mig med nästa bakhjulsdrivna fordon jag kommer över. smile
Det väckte faktiskt lite tankar. Kul att veta att vi är lika hemska båda två.

KHRacing
14 juni 2010
Bjare skrev:
KHRacing skrev:
Bjare skrev:

Jag är bara förvånad över att det inte blivit gjort tidigare.
Just här behöver man inte ta upp hur och varför, men säkerheten går att ordna med några bilar. roll

Räkna in mig med nästa bakhjulsdrivna fordon jag kommer över. smile
Det väckte faktiskt lite tankar. Kul att veta att vi är lika hemska båda två.

Hojfilmer måste det ju finnas tycker man, det körs ju verkligen som idioter på två hjul där vad jag vet & själv har gjort på 90-talet..... Aldrig någonsin sett en bilfilm därifrån dock.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 juni 2010
Händer varje dag. Vissa är inte skapta att ha körkort.

Men snäll som man är så bromsar man och kanske vejar lite... Möjligen blinkar man kanske till med helljuset eller tutar...

Ett jävligt bra sätt om någon ligger för nära bakom är att koppla loss bilen eller rycka handbromsen i nån kurva, så dom tror det är halt. Brukar funka. Bara hoppas ingen snorunge hänger efter med nytaget kort och kör av när han ska göra likadant wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök