4790
Sök

Hjälp att hitta rätt i bilstereodjungeln

6 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#1
Jag har inte så stora krav på billjud, det är egentligen bara två saker som spelaren måste ha. Jag vill ha möjlighet att spela upp random (shuffel, blanda) med alla låtar från ett stort usbminne och jag vill att usb kopplas in på baksidan av spelaren.
Det är svårt när man egentligen inte kan någonting om billjud och det går fullkomligen runt i skallen på mej efter att ha läst om den ena stereon efter den andra, men nu hoppas jag att någon kan underlätta och rekomendera en spelare som kostar runt 2000:- (kan tänka mej upp till 3000:- om det är något jättebra) och som, för att förtydliga, har usb-sladd bak och kan blanda låtar:)

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 juni 2010
#2
Kenwood 8044 sägs vara bland det bästa du kan hitta i prisklassen 2000-3000:- (Billigast i Sverige tror jag är ca 2200:- ).

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

6 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#3
ExtraKim skrev:
Kenwood 8044 sägs vara bland det bästa du kan hitta i prisklassen 2000-3000:- (Billigast i Sverige tror jag är ca 2200:- ).

Ja det hade jag oxå hört och för ett par dagar sedan köpte jag precis den. Så jätteförvånad jag blev när den inte kunde spela upp random från hela usb´n. Innan det så trodde jag att alla hade den funktionen och frågade inte ens när jag köpte den, för hur fånigt låter inte det? Ja, ja jag gick tillbaka till affärn för att byta till en annan kenwood men enligt säljaren fanns det ingen som kunde spela upp random så som jag ville, han ringde till och med och frågade någon kenwoodexpert för att vara säker, mycket konstigt, jag har haft en äldre modell som klarade av det jättebra, jag fick pengarna tillbaka och ska nu hitta en annan spelare. Därför vill jag nu kolla ordentligt att spelaren kan och har det jag vill innan jag köper.....

347 Inlägg
15 juni 2010
#4
Sony cdx-gt930ui tycker jag är bra. 3 lågnivåutgångar är bra om du vill uppgradera ljudet sen.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#6
christofer_k skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Alpine_CDE_9880r_27930029.htm?ca=1_7&w=3&last=1

Är du säker på att den har usb ingången på baksidan?

stRaend
15 juni 2010
#7
allena skrev:
christofer_k skrev:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Alpine_CDE_9880r_27930029.htm?ca=1_7&w=3&last=1

Är du säker på att den har usb ingången på baksidan?

http://www.alpine-electronics.se/produc … 9880r.html

2 914 Inlägg
15 juni 2010
#8
8044 spelar inte så många format, (det enda negativa med den vad jag då kommit på),
Senast redigerat av kalle_kalle (15 juni 2010)


Sök