Kommer ett ljud från bilen när jag startar den, o denna varar i 1-3 sekunder. (ding, ding, ding...). Hört att det ska vara ngt serviceljud?? Lämnade in den idag där jag fick serviceboken ifylld bl.a. men det där ljudet sa dom att dom ej kunde göra ngt åt då färddatorn har pixelproblem (man kan knappt se ngt i färddatorn)
Nu undrar jag om det är nån som vet hur jag själv kan ta bort det? Alltså hur jag ska gå tillväga.. Känns som att man vill ha "allt klart". Service gjort, ta bort ljudet.. osvosv. Annars kan man ju leva med det. Bilen går ju kalas
Sätt på dig bältet innan du startar moton så "dingar" det ingenting
Ska fanimig testa det imorn, men tror ej det har med det o göra utan det Aero_boy sa
Är allt i självdiagnostiken ok som tex. lysen, vätskenivåer, larm osv. så "dingar" det ingenting i 9-5´an förutsatt du sätter på dig bältet innan start.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Sätt på dig bältet innan du startar moton så "dingar" det ingenting
Ska fanimig testa det imorn, men tror ej det har med det o göra utan det Aero_boy sa
Är allt i självdiagnostiken ok som tex. lysen, vätskenivåer, larm osv. så "dingar" det ingenting i 9-5´an förutsatt du sätter på dig bältet innan start.
Säkerhetsmässigt tycker jag det borde dinga på så länge man ej satt på bältet. Själv brukar jag åka korta sträckor utan. I farsans S60 går det inte o göra så, man blir tvungen o sätta på bältet.
Känns som att Saab lagt ner onödigt mkt tid på onödiga grejer. Te.x. Night Panel-knappen. Som kunde möjligtvis inte göra färddatorer som håller istället?? Finns ju knappt nån färddata som ej har pixelfel. Dom tyckte väl att det va viktigare o ej bli "bländad" av det egna ljuset..