Angående: Bilmässa lidköpings arena nästa år? (intresse undersökning)(lämna gärna ideer)

Evert_
16 juni 2010 · 303 Inlägg

hej

har tröttnat totalt på elmia vill inte åka dit för att kolla på plast..
utan att göra en egen mässa som är inriktad på prestanda. där man kan kolla på motorer dragning av ic rör placering av turbo prata mappning å kammar. även biljud men mest prestanda..

så i dag har jag skickat i väg ett mail om hur mycket det kostar å hyra arenan i lidköping..
skriv om ni är intresserade av att komma eller att ställa ut

kul å få reda på om det är fler än jag som tröttnat på plast å vingar
kom gärna med förslag och ider..

tänkte även man  ha lite företag som säljer varor å kanse nån som kommer å bänkar bilar..

mvh kalle

heter numera blyfot_racing här på garaget
Mr_Rustler
16 juni 2010 · 658 Inlägg

Låter riktigt nice jag e på wink

Suzuki SJ 413 "Real Steel" (1989)
Volvo 940 Turbo "Puts Puts" (1997)
peegee Forummoderator
22 juni 2010 · 2 924 Inlägg

Frågorna är många...
...men är det här som det låter, bara en vild & önsketänkande idé utan några förutsättningar?

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Evert_
23 juni 2010 · 303 Inlägg

jag är med i götene motor klubb och den tre timmars träffen jag ska ha i september har jag planerat i ett år eb sån här mässa planerar man i 1-1,5 år

man måste ju se om det är några intresserade yför det kostar 25tusen per dygn å hyra hallen

det är 7500kvadrat meter så det får ju plats ett par bilar å utställare....

heter numera blyfot_racing här på garaget
peegee Forummoderator
24 juni 2010 · 2 924 Inlägg

Evert_ skrev:
jag är med i götene motor klubb och den tre timmars träffen jag ska ha i september har jag planerat i ett år eb sån här mässa planerar man i 1-1,5 år

man måste ju se om det är några intresserade yför det kostar 25tusen per dygn å hyra hallen

det är 7500kvadrat meter så det får ju plats ett par bilar å utställare....

Götene Motorklubb har väl aldrig arrangerat bilmässor av denna rang så hur spelar det in i detta att du är medlem där?
Vilka bilmässor har du arrangerat tidigare eller åtminstone varit delaktig som arrangör i?

För att lyckas sälja in en sån här idé med dess stora ambitioner, så är en stor förutsättning att kunna sälja in sig själv som en förtroendeingivande arrangör för att det ska bli ett seriösa mätbara intressen som feedback... men visst du kan ju alltid chansa... rollwink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Evert_
24 juni 2010 · 303 Inlägg

peegee skrev:

Evert_ skrev:
jag är med i götene motor klubb och den tre timmars träffen jag ska ha i september har jag planerat i ett år eb sån här mässa planerar man i 1-1,5 år

man måste ju se om det är några intresserade yför det kostar 25tusen per dygn å hyra hallen

det är 7500kvadrat meter så det får ju plats ett par bilar å utställare....

Götene Motorklubb har väl aldrig arrangerat bilmässor av denna rang så hur spelar det in i detta att du är medlem där?
Vilka bilmässor har du arrangerat tidigare eller åtminstone varit delaktig som arrangör i?

För att lyckas sälja in en sån här idé med dess stora ambitioner, så är en stor förutsättning att kunna sälja in sig själv som en förtroendeingivande arrangör för att det ska bli ett seriösa mätbara intressen som feedback... men visst du kan ju alltid chansa... rollwink

är med å arrangerar rally cross en på kinne kulle ring tex såna tävlingar främst

heter numera blyfot_racing här på garaget
Evert_
24 juni 2010 · 303 Inlägg

håller på å diskuterar  med lidköpingskommun..

heter numera blyfot_racing här på garaget
Henjer
24 juni 2010 · 276 Inlägg

Hade vart skitkul med ett bilevent i Lidköping men som peegee skriver så krävs det nog enormt mycket engagemang, kontakter och tid för att dra ihop ngt som skall löna sig med en sådan hyra. Kanske hade vart en bra ide och fråga han som arrangerar westcoast motorshow hur mycke tid m.m det tar så vet Evert vad han har och vänta sig. Lycka till och ses ev där!

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
Evert_
25 juni 2010 · 303 Inlägg

när vi gjorde planeringen för rally crossen så höll vi på i ett år

för tre månader så börja dev tala om en rallycrosstävling  på kinne kulle ring nästa sptember
jo tack jag vet vad som krävs

detta är ju inget jag ska genom öra om en månad utan kanse 2- 2,5 år tiden går fort mycket att planera

men ville bara se ungefär om det  va nåt intresse så man inte lägger ner allt i onödan

heter numera blyfot_racing här på garaget
VectraGTS
25 juni 2010 · 123 Inlägg

Jag är med,jag kan tänka mig att ställa upp.....

Vectra OPC
Audi S4 (1992)
Evert_
30 juni 2010 · 303 Inlägg

låter bra det

heter numera blyfot_racing här på garaget
todie Team Westcoast Motorsport
1 juli 2010 · 124 Inlägg

Evert_ skrev:
jag är med i götene motor klubb och den tre timmars träffen jag ska ha i september har jag planerat i ett år eb sån här mässa planerar man i 1-1,5 år

man måste ju se om det är några intresserade yför det kostar 25tusen per dygn å hyra hallen

det är 7500kvadrat meter så det får ju plats ett par bilar å utställare....

Då har du fått ett bra pris! Över 50 har dom haft annars!

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang