Var just och kollade på en Nissan Almera - 04 som rullat 12k mil. Det är flickvännen som ska ha en "från-till-jobbet" bil.
Bilen var fin och övrigt i interiör/exteriör och vi provkörde bromsar,stötdämpareallt bra, inget att anmärka på.
Men när vi öppna huven rygga jag iaf tillbaka. Att färgen släppt och sådär förstår jag på en liten 4cylindrig motor men det var typ nå gula beläggningar på tändspolarna och något ovanför som jag antog var kompressorn till ACC?
Ja bedöm själva? '
Ja vad är detta? Är det något att oroa sig för? Vi är fortfarande intresserade av bilen så snabba svar uppskattas!
de är som dom tidigare har nämnt... vax som tillverkaren har sprutat på och de har blivit gammalt och varmt så blir de så där.... kan vara motor tvätts medel som har torkat...
Såg lite "saggigt" u ja. Ser nästan ut som om det har brunnit i motorn om man kollar på luftröret till insuget och dosan ovanför, ser sotiga ut???. Man kan nästan tro det då alla slangklämmor ser nya ut eller har de rostfria slangklämmor? Slangklämmorna på luftröret till insuget ser ju inte lika fräscha ut. Kylarslangarna ser nya ut oxå plus att kontakten som sitter ovanför värmeskölden till grenröret ser ovanligt fräsch ut. Är förmodligen bara jag som är ute o cyklar