5546
Sök

Var och kollade på en bil idag, Men! vad är detta? obs! bild

Tyskstuk
466 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Hej!

Var just och kollade på en Nissan Almera - 04 som rullat 12k mil.
Det är flickvännen som ska ha en "från-till-jobbet" bil.

Bilen var fin och övrigt i interiör/exteriör och vi provkörde bromsar,stötdämpareallt bra, inget att anmärka på.

Men när vi öppna huven rygga jag iaf tillbaka. Att färgen släppt och sådär förstår jag på en liten 4cylindrig motor men det var typ nå gula beläggningar på tändspolarna och något ovanför som jag antog var kompressorn till ACC?

Ja bedöm själva? '

http://www.imagehost.se/images/rqk78cja.jpg

Ja vad är detta? Är det  något att oroa sig för?
Vi är fortfarande intresserade av bilen så snabba svar uppskattas!

Tack på förhand!

* Voff voff *
10 970 Inlägg
17 juni 2010
Det måste inte vara, men det KAN vara, så´nt där vax som tillverkaren lägger på som skydd som sedan smält och delvis försvunnit!

Hemskt ser det ut iaf... tongue Men är sannolikt inget att oroa sig för alls!

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (17 juni 2010)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Tyskstuk
466 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Det måste inte vara, men det KAN vara, så´nt där vax som tillverkaren lägger på som skydd som sedan smält och delvis försvunnit!

Hemskt ser det ut iaf... tongue Men är sannolikt inget att oroa sig för alls!

//Brådhis

Ja det kändes nästan som att det var ditlagt?

Jag har då aldrig sett förut! Håller med om att det ser ut som SKIT!

huh?
10 427 Inlägg
17 juni 2010
Tror min sambo har något liknande på ventilkåpan på hennes VW Polo -98. Ser lite vaxigt ut. roll

I got Dubs!
2 423 Inlägg
17 juni 2010
Det är motorvax som är sprutat där vid produktion. Lite fälgrengöringsmedel och diskborste gör susen där

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
17 juni 2010
Var samma på min Primera jag hade. Som sagt, inget att bry sig om. Går att få bort. smile

MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

195 Inlägg
17 juni 2010
de är som dom tidigare har nämnt... vax som tillverkaren har sprutat på och de har blivit gammalt och varmt  så blir de så där.... kan vara motor tvätts medel som har torkat...

1 212 Inlägg
17 juni 2010
bra skrivet, det man inte kan idag lär man sig imorgon.. som min son mrcarfreak.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

133 Inlägg
17 juni 2010
Såg lite "saggigt" u ja. Ser nästan ut som om det har brunnit i motorn om man kollar på luftröret till insuget och dosan ovanför, ser sotiga ut???. Man kan nästan tro det då alla slangklämmor ser nya ut eller har de rostfria slangklämmor? Slangklämmorna på luftröret till insuget ser ju inte lika fräscha ut. Kylarslangarna ser nya ut oxå plus att kontakten som sitter ovanför värmeskölden till grenröret ser ovanligt fräsch ut.
Är förmodligen bara jag som är ute o cyklar wink
Senast redigerat av fagerlund (17 juni 2010)

Sök