2416
Sök

Bilder: busfordon, lowriders, fordon med attityd, allmänt råa bilar o max sänkta bilar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
1 januari 2012
#743

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 januari 2012
#744
Bullet--- skrev:
Det måste man med alla bilar, sen beror det på vilken effekt man snackar om.

Kör med original upphängning med 600+hk och 900+nm utan problem.

Så nej, inte alla. Med FWD så är det egentligen allting över 400hk.
Senast redigerat av Rinnegan (1 januari 2012)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 januari 2012
#745
Bullet--- skrev:
Lite svårt att jämnföra en civic på 900+kg med något som väger det dubbla.
Sen kan man få ner effekten i backen för en rätt låg summa om vi snackar "bara" 400hk på en fwd, ett budget coiloversats med r-däck gör susen. wink

Men det är inte lönt att dividera med folk längre när alla "vet" att fwd är skit. Folk lever med skygglappar bredvid ögonen när det gäller drivningen på en bil. Folk påpekar alltid att det är fel på fwd även om bilen i sej gör 8-9 sek på 402 meter eller går fortare än rwd på touge eller bana.
Sen att folk har erfarenhet av fwd på ett bilmärke som börjat bygga sina bilar med det ett par år innan gör dem till allvetande.
Då kan dem testa ett bilmärke som byggt fwd i ca: 50 år, men det kommer väl ändå inte övertyga dem tongue

Kör du med 400hk på 900kilo, och endast med coils och R-däck så kommer du att krita varenda växel.

Det är ett faktum att om du vill ha ner kraften i backen så måste du lägga ner pengar och tid på framvagnsupphängningen.
Sen så går det dessutom att tillägga att ni har vikten över framhjulen, och min bil har ingen vikt över bakaxeln förutom då bensintanken, så det här med "går inte att jämföra pga vikt" är inte helt åt rätt håll då viktfördelningen är optimal för en Honda Civic, men har dock ändå grova problem att få någorlunda grepp när du kommer upp i effekt som många bilar kan kontrollera med original upphängning pga bakhjulsdrift.
Hur du än vrider och vänder på det så går det egentligen inte att komma ifrån.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
2 januari 2012
#746
Bullet--- skrev:
Inte precis raketforskning. Och jag håller mig till att man kan köra på tex k-sport coilisar med tex trippel 8:or, det hjälper en hel del, och nej, det burnar inte i varenda växel.
Sen hjälper det djävlusiskt mycket med en LSD, mycket användbart för fwd, men då får man punga ut 5 lappar.
Som sagt, orkar inte dividera med folk som redan i förhand dömer ut fwd, har inget emot rwd och 4wd, men tycker det bara är naivt att tro att fwd är skit. wink
over and out

Sa aldrig att det var skit, jag påpekade att det är LÅNGT ifrån lika bra som AWD/RWD.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

231 Inlägg
2 januari 2012
#747
Bullet--- skrev:
Rinnegan skrev:
Bullet--- skrev:
Inte precis raketforskning. Och jag håller mig till att man kan köra på tex k-sport coilisar med tex trippel 8:or, det hjälper en hel del, och nej, det burnar inte i varenda växel.
Sen hjälper det djävlusiskt mycket med en LSD, mycket användbart för fwd, men då får man punga ut 5 lappar.
Som sagt, orkar inte dividera med folk som redan i förhand dömer ut fwd, har inget emot rwd och 4wd, men tycker det bara är naivt att tro att fwd är skit. wink
over and out

Sa aldrig att det var skit, jag påpekade att det är LÅNGT ifrån lika bra som AWD/RWD.

Beror helt å hållet på vilken motorsportskategori, dragracing kan jag hålla med om att fwd är mindre lämpat att använda. Och drifting såklart wink

Som ett exempel när vi va uppe och körde på isbanan i anttila ( http://www.anttila.se/page.php?page=forarutveckling_ ) så körde alla snabbare runt banan med volvo v50 än med bmw 320 (ja detta innebär också personalen på plats och det va inga blåbär som lärde ut) så fwd är inte så dåligt och långsamt som folk ofta tror. Vi äter dom flesta rwd/4wd bilar i 3-400hk spannet med budget crx´en med 150hk på bana..

129 Inlägg
2 januari 2012
#748
Forshem skrev:
Bullet--- skrev:
Rinnegan skrev:
Sa aldrig att det var skit, jag påpekade att det är LÅNGT ifrån lika bra som AWD/RWD.

Beror helt å hållet på vilken motorsportskategori, dragracing kan jag hålla med om att fwd är mindre lämpat att använda. Och drifting såklart wink

Som ett exempel när vi va uppe och körde på isbanan i anttila ( http://www.anttila.se/page.php?page=forarutveckling_ ) så körde alla snabbare runt banan med volvo v50 än med bmw 320 (ja detta innebär också personalen på plats och det va inga blåbär som lärde ut) så fwd är inte så dåligt och långsamt som folk ofta tror. Vi äter dom flesta rwd/4wd bilar i 3-400hk spannet med budget crx´en med 150hk på bana..

knappast att ni drar en 3-400 hk 4wd med en 150 hk fwd. 4wd drar iväg mycket fortare och man kör även väldigt fort i kurvorna, som säkert många vet

231 Inlägg
2 januari 2012
#749
johanboden skrev:
Forshem skrev:
Bullet--- skrev:

Beror helt å hållet på vilken motorsportskategori, dragracing kan jag hålla med om att fwd är mindre lämpat att använda. Och drifting såklart wink

Som ett exempel när vi va uppe och körde på isbanan i anttila ( http://www.anttila.se/page.php?page=forarutveckling_ ) så körde alla snabbare runt banan med volvo v50 än med bmw 320 (ja detta innebär också personalen på plats och det va inga blåbär som lärde ut) så fwd är inte så dåligt och långsamt som folk ofta tror. Vi äter dom flesta rwd/4wd bilar i 3-400hk spannet med budget crx´en med 150hk på bana..

knappast att ni drar en 3-400 hk 4wd med en 150 hk fwd. 4wd drar iväg mycket fortare och man kör även väldigt fort i kurvorna, som säkert många vet

om du läser det sista där det står bana en gång till, så kan jag lova dej att det gör vi. subaru,fordar och s2000 va inga större problem. då med k-sport coils (street), yokohama r-däck och max 150hk sug (ej v-tec). Smisk på rakan på mantorp iofs men gick om i kurvorna

362 Inlägg
2 januari 2012
#750
detta är väl en tråd med bilder på tuffa fordon så lägg ner eran diskution om fram eller bak!

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!

693 Inlägg
1 060 Inlägg
2 januari 2012
#752
Snälla ta detta över PM istället..


PICS!!! Blandad kompott

Rat-Limo
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401029_10151096017035088_566635087_22319279_1470121152_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/402684_10150457901429249_101228694248_8534874_1520842265_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/383122_10151096009405088_566635087_22319248_1326051848_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401423_180508655380587_117624285002358_299407_481027433_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/404850_289067187810241_106576446059317_866075_1632873555_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/392699_10150449918014249_101228694248_8493737_1519070155_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/407719_10150447072034249_101228694248_8480477_789811977_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/254448_180594521996710_171100592946103_491717_1388863_n.jpg
Senast redigerat av engineaddict (2 januari 2012)

u&#653;op &#477;p&#305;sdn &#477;d&#654;&#647; u&#592;&#596; &#654;&#1503;&#1503;&#592;&#477;&#633; no&#654; &#729;&#477;n&#633;&#647; s&#647;&#305; &#729;&#1503;o&#1503;

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 januari 2012
#753
Bullet--- skrev:
Jag började inte diskussionen men jag avslutade den för 2 timmar sen.
så slänger upp lite bilder som jag hoppas inte blir dissade pga vilken ände hjulen driver i tongue
http://assets.pakwheels.com/forums/2008 … com%29.jpg

Är det inte lite dumt att ha stupröret gå ut precis framför framhjulen? Ut grepp synpunkt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
2 januari 2012
#754
Bullet--- skrev:
Thunderbird88 skrev:
Bullet--- skrev:
Jag började inte diskussionen men jag avslutade den för 2 timmar sen.
så slänger upp lite bilder som jag hoppas inte blir dissade pga vilken ände hjulen driver i tongue
http://assets.pakwheels.com/forums/2008 … com%29.jpg

Är det inte lite dumt att ha stupröret gå ut precis framför framhjulen? Ut grepp synpunkt.

Ju varmare destu mer grepp kanske tongue vet ej,  är nog mest att avgaserna ska ha kortast möjliga väg ut

Jo exakt. Men lite avgasskit kommer ju ut så någonting fastnar nog på däcken och blir som olja ...
Ser många bilar som har så, inte bara FWD. Men visst om det ser brutalt ut så överväger det nog nackdelen med greppet big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 januari 2012
#755
Thunderbird88 skrev:
Jo exakt. Men lite avgasskit kommer ju ut så någonting fastnar nog på däcken och blir som olja ...
Ser många bilar som har så, inte bara FWD. Men visst om det ser brutalt ut så överväger det nog nackdelen med greppet big_smile

Dock ganska ultimat med bakhjulsdrift.

http://uploader.ws/upload/200811/Buick_Grand_National_1.jpg

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Random
480 Inlägg
3 januari 2012
#756
Rinnegan skrev:
Thunderbird88 skrev:
Jo exakt. Men lite avgasskit kommer ju ut så någonting fastnar nog på däcken och blir som olja ...
Ser många bilar som har så, inte bara FWD. Men visst om det ser brutalt ut så överväger det nog nackdelen med greppet big_smile

Dock ganska ultimat med bakhjulsdrift.

http://uploader.ws/upload/200811/Buick_ … onal_1.jpg

Ohh porr. Ge mig! Drömbil. big_smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 januari 2012
#757
Rinnegan skrev:
Thunderbird88 skrev:
Jo exakt. Men lite avgasskit kommer ju ut så någonting fastnar nog på däcken och blir som olja ...
Ser många bilar som har så, inte bara FWD. Men visst om det ser brutalt ut så överväger det nog nackdelen med greppet big_smile

Dock ganska ultimat med bakhjulsdrift.

http://uploader.ws/upload/200811/Buick_ … onal_1.jpg

Muuums!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 januari 2012
#758
Fimp3n skrev:
Ohh porr. Ge mig! Drömbil. big_smile

Nej, ge fan, min. :<

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 060 Inlägg
3 januari 2012
#759
GNX'en MUMS!! Ge hit

u&#653;op &#477;p&#305;sdn &#477;d&#654;&#647; u&#592;&#596; &#654;&#1503;&#1503;&#592;&#477;&#633; no&#654; &#729;&#477;n&#633;&#647; s&#647;&#305; &#729;&#1503;o&#1503;

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 januari 2012
#760
engineaddict skrev:
GNX'en MUMS!! Ge hit

Dock endast en GN, men minst lika mums.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök