Inför: Linköpingsträffen #3 10/7-10

DalleRacing
23 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Accelsson skrev:
Norrköping har ju inte ens fått upp en tråd, hur ska de då locka folk? roll

Det är bra hoppas vi får ordentligt fint väder med, jag längtar iallafall! big_smile

jag tror ju dock inte att det går att missa mom träffens nya datum. För det första så har det tagits upp i eftersnack tråden till mom och sen så är det ju typ det första man läser när man går in på denna tråd att nästa mom träff är samma datum som lkpg. Alla som brukar vara inne på östergötlands forumet kollar ju garanterat både mom samt lkpg träffen så det går ju inte missa, sen går ju snacket om träffarna rätt snabbt över länet!!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Nuffe-X7
24 juni 2010 · 34 Inlägg

En sak som ja inte riktigt fattar varför alla har negativa sager mot MOM har varit på varje träffa i 4år och inte åkt ditt en ända gång, har även kört olagliga bilar??

Volvo 744 "Nuffe" (1990)
AUDINissen 4 Rings 2 Rule Them All
24 juni 2010 · 30 Inlägg

Bara man inte jobbar så dyker ja iaf nog upp! najs med lkpg träffarna!

Caylon Bayerische Motoren Werke
24 juni 2010 · 271 Inlägg

940RDALLE skrev:
Det värkar som att nrkpg får byta datum eller paddla er till lkpg den 10/7, ser ut att vara större intresse för lkpg

Fast med tanke på att intresset är så pass mycket större i norrköping, samt att det kommer folk från sthlm, örebro, katrineholm osv u name it, enbart för att det är MoM så är det nog så att det är Norrköping som klarar sig utan Linköping smile

BMW M3 E92 (2008)
DalleRacing
24 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Caylon skrev:

940RDALLE skrev:
Det värkar som att nrkpg får byta datum eller paddla er till lkpg den 10/7, ser ut att vara större intresse för lkpg

Fast med tanke på att intresset är så pass mycket större i norrköping, samt att det kommer folk från sthlm, örebro, katrineholm osv u name it, enbart för att det är MoM så är det nog så att det är Norrköping som klarar sig utan Linköping smile

Ja ni klarar er garanterat det håller jag med om, mom är betydligt större. Men sen beror det ju på vad man vill vara med om på kvällen: bli tagen av snuten stup i kvarten och kolla på stillastående bilar så åker man självklart till nrkpg, och vill man ha en kväll med tvärtemot vad jag skrev nyss så kommer man till lkpg, vi kommer garanterat ha betydligt roligare. Får väll se hur många som rullar emot lkpg på kvällen när de insätt att inte mycket kommer händer på mom wink

Senast redigerat av 940RDALLE (24 juni 2010)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Gc8 Lackerare
24 juni 2010 · 587 Inlägg

Tycker att båda ska ha samma datum så får folket välja vart de ska men igentligen så ska mom va den datum för man kan inte ha lkpg träffen 2 gånger i rad ... och som många andra har sagt alla borde hålla ihop varför ska alla ha så negativa grejjer om mom ;s bara för det har varit dåligt en gång så betyder det inte att de alltid kommer va så .

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
meatos
24 juni 2010 · 424 Inlägg

audi-fjar skrev:
och som många andra har sagt alla borde hålla ihop varför ska alla ha så negativa grejjer om mom ;s bara för det har varit dåligt en gång så betyder det inte att de alltid kommer va så .

Tack för att du skrev det så slapp jag hmm

T-Andersson
24 juni 2010 · 347 Inlägg

Träffarna börjar komma in på varan för mycket.

Nu har Motala en den 10 juli med!
När det blir såhär så lär det ju inte komma så mycket bilar å folk om träffarna ska va på samma datum.

Men jag kommer till Linköping! smile

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
jente
24 juni 2010 · 92 Inlägg

audi-fjar skrev:
tycker att ni tar bort motalas träff och linköpings träffen för de  ska va mom . o ja tycker värkligen att ni alla som är negativa när det gäller mom behöver inte äns skriva det. och håll det för er själva istället.
varför ska man behöva tjaffsa spela roll man kan ge mom en chans till :S och spela roll vart platsen är vi alla är här för samma intresse så kommigen nu alla :S

Är du rolig eller, ursäkta mig men nu börjar jag bli förbannad!
Om du ser till att de som anordnar mom träffarna TAR HAND om sina träffar ORDENTLIGT så hade de varit en hel annan sak. Man ser FAN inte till att dra ihop en träff utan att städa upp efter sig!
Vi ordnade träffen, satte upp sopsäcker, plockade upp allt skit som låg kvar, fastän det inte är trevligt så måste de göras.

Hur har mom träffarna sett ut???!! Som en sopptipp! Ligger glasflaskor, snabbmats kassar, ciggpacket, snusdosor m.m ÖVER ALLT.

Detta är en Linköpings tråd! OM folk tycker att senaste mom va skit och föredrar linköping så har don full rätt att säga de!

Jag personligen har varit på MASSOR av mom träffar, den sista sööööög! Bara för att snuten va så mycket på och att de som anordnade träffen inte hade gått ut med info innan, eller ens tagit reda på när dom kommer slå igen bommarna.

Enda det har varit snack om är hur folket skulle göra för att vara på parkeringen iallafall, att rycka bort bommarna för de få för sig att de inte gör saken värre :S

Senast redigerat av jente (24 juni 2010)

Street Knight
Gc8 Lackerare
24 juni 2010 · 587 Inlägg

jo du har rätt när det gäller att folk smutsar

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
LOFA
24 juni 2010 · 17 Inlägg

Tycker lkpg träffarna brukar va helt ok. Dyker nog upp en sväng.

kvarna_21
24 juni 2010 · 296 Inlägg

Vi i Street Knight kommer ALLTID städa efter träffarna. Någon eller några måste ju ta tag i träffarna och vi i Street Knight kommer ta tag i Linköpings träffarna från o med nu om inte någon har något emot det vill säga?
Och vi vill göra det trevligt för alla på träffarna o se till att det inte kommer komma bommar o sånt på parkeringen vi är på nu. Vi kommer även fixa andra saker så ta kontakt eller kom fram o snacka lite på träffarna så ordnar sig allt:D

Mvh //Mackan

Senast redigerat av kvarna_21 (25 juni 2010)

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
V745
25 juni 2010 · 116 Inlägg

kvarna_21 skrev:
Vi i Street Knight kommer ALLTID städa efter träffarna. Någon eller några måste ju ta tag i träffarna och vi i Street Knight kommer ta tag i Linköpings träffarna från o med nu om inte någon har något emot det vill säga?
Och vi vill göra det trevligt för alla på träffarna o se till att det inte kommer komma bommar o sånt på parkeringen vi är på nu. Vi kommer även fixa andra saker så ta kontakt eller kom fram o snacka lite på träffarna så ordnar sig allt:D

Mvh //Mackan

Skönt att det finns vissa som sköter efterarbetet med. Även om jag personligen anser att det inte ska behövas. Har man dragit dit nåt så kan man lika lätt ta med sig skräpet i sin bil eller den man åkt i för att sedan kasta det. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag var en av dom som inte använde sopsäckarna, men jag slängde å andra sidan inte nåt som någon annan måste ta hand om senare heller.

Tummarna upp för initiativet i alla fall.

VolvoXet Bas älskare
28 juni 2010 · 716 Inlägg

Kommer nog hellre dit än till mom då det är så satans mkt snutar på mom

Volvo 744 (1988)
_MaCCe_ Majestas
28 juni 2010 · 1 319 Inlägg

jente skrev:

audi-fjar skrev:
tycker att ni tar bort motalas träff och linköpings träffen för de  ska va mom . o ja tycker värkligen att ni alla som är negativa när det gäller mom behöver inte äns skriva det. och håll det för er själva istället.
varför ska man behöva tjaffsa spela roll man kan ge mom en chans till :S och spela roll vart platsen är vi alla är här för samma intresse så kommigen nu alla :S

Är du rolig eller, ursäkta mig men nu börjar jag bli förbannad!
Om du ser till att de som anordnar mom träffarna TAR HAND om sina träffar ORDENTLIGT så hade de varit en hel annan sak. Man ser FAN inte till att dra ihop en träff utan att städa upp efter sig!
Vi ordnade träffen, satte upp sopsäcker, plockade upp allt skit som låg kvar, fastän det inte är trevligt så måste de göras.

Hur har mom träffarna sett ut???!! Som en sopptipp! Ligger glasflaskor, snabbmats kassar, ciggpacket, snusdosor m.m ÖVER ALLT.

Detta är en Linköpings tråd! OM folk tycker att senaste mom va skit och föredrar linköping så har don full rätt att säga de!

Jag personligen har varit på MASSOR av mom träffar, den sista sööööög! Bara för att snuten va så mycket på och att de som anordnade träffen inte hade gått ut med info innan, eller ens tagit reda på när dom kommer slå igen bommarna.

Enda det har varit snack om är hur folket skulle göra för att vara på parkeringen iallafall, att rycka bort bommarna för de få för sig att de inte gör saken värre :S

Sista MOM Träffen sööög verkligen väldigt hårt ja!
Helgen innan stod väl bommen öppen till 22 som det är sagt, bara att någon snilleblixt såg vad som komma skall och stängde bommen tidigare på MOM-kvällen ... ( antagligen sagt så från ägare )

Det är ruggigt dåligt utav folk att inte ta dessa träffar på allvar !
Jag anser att när man kastar skräp PÅ parkeringen tar man inte träffen på allvar, det är ju nästan som att be om förbjud med bomm osv !....på den punkten är Link betydligt bättre på alla punkter!

Men att det är upp till anordnarna att förse parkeringen med plastpåsar och till och med städa efter, sitter jag bara och skrattar åt!!!

Vem betalar mina plastpåsar? hur mycket folk kastar sitt skräp i dom? Tar dom bort bommen för att jag sätter upp soppsäckar?  JAG SKULLE ALDRIG !! AAAALDRIG plocka upp skräp som någon annan har kastat där med flit... jag går inte in hos grannen och diskar och dammsuger när det är skitigt, det får dom fan göra själva !!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Caylon Bayerische Motoren Werke
28 juni 2010 · 271 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
[Men att det är upp till anordnarna att förse parkeringen med plastpåsar och till och med städa efter, sitter jag bara och skrattar åt!!!

Vem betalar mina plastpåsar? hur mycket folk kastar sitt skräp i dom? Tar dom bort bommen för att jag sätter upp soppsäckar?  JAG SKULLE ALDRIG !! AAAALDRIG plocka upp skräp som någon annan har kastat där med flit... jag går inte in hos grannen och diskar och dammsuger när det är skitigt, det får dom fan göra själva !!

Fast om du jämför äpplen med päron blir det lite fel.
Om du ska dra en likelse får du nog dra historien längre än så, exempelvis att du lånar din grannes hus till att ha fest. Alltså är det väl mer eller mindre indirekt du som är ansvarig att husägaren kommer tillbaka till sitt hus i samma skick som denne lämnade det, eller hur?
Lite samma sak här, du liksom vi andra lånar markägarens parkering och är således upp till oss att städa.

Men självklart borde alla ha så pass mycket vett i huvudet att faktiskt plocka upp efter sig själva så andra slipper det. Men för att dra ett exempel, så har jag inte sett någon arbetsplats där någon inte lämnat kvar något på diskbänken istället för att stoppa disken i diskmaskinen osv..
För tyvärr finns det allt för många som inte bryr sig ett skit.

BMW M3 E92 (2008)
wankelos
28 juni 2010 · 232 Inlägg

Caylon skrev:

_MaCCe_ skrev:
[Men att det är upp till anordnarna att förse parkeringen med plastpåsar och till och med städa efter, sitter jag bara och skrattar åt!!!

Vem betalar mina plastpåsar? hur mycket folk kastar sitt skräp i dom? Tar dom bort bommen för att jag sätter upp soppsäckar?  JAG SKULLE ALDRIG !! AAAALDRIG plocka upp skräp som någon annan har kastat där med flit... jag går inte in hos grannen och diskar och dammsuger när det är skitigt, det får dom fan göra själva !!

Fast om du jämför äpplen med päron blir det lite fel.
Om du ska dra en likelse får du nog dra historien längre än så, exempelvis att du lånar din grannes hus till att ha fest. Alltså är det väl mer eller mindre indirekt du som är ansvarig att husägaren kommer tillbaka till sitt hus i samma skick som denne lämnade det, eller hur?
Lite samma sak här, du liksom vi andra lånar markägarens parkering och är således upp till oss att städa.

Men självklart borde alla ha så pass mycket vett i huvudet att faktiskt plocka upp efter sig själva så andra slipper det. Men för att dra ett exempel, så har jag inte sett någon arbetsplats där någon inte lämnat kvar något på diskbänken istället för att stoppa disken i diskmaskinen osv..
För tyvärr finns det allt för många som inte bryr sig ett skit.

Kunde inte sagt det bättre själv smile

"Håller det inte så är det bara skit"
Plax
28 juni 2010 · 26 Inlägg

kvarna_21 skrev:
Vi i Street Knight kommer ALLTID städa efter träffarna. Någon eller några måste ju ta tag i träffarna och vi i Street Knight kommer ta tag i Linköpings träffarna från o med nu om inte någon har något emot det vill säga?
Och vi vill göra det trevligt för alla på träffarna o se till att det inte kommer komma bommar o sånt på parkeringen vi är på nu. Vi kommer även fixa andra saker så ta kontakt eller kom fram o snacka lite på träffarna så ordnar sig allt:D

Mvh //Mackan

Vädligt bra insiativ från erat håll tycker jag... Känns som att det skulle bli en bra struktur på det om en grupp gör det hela! RIKTIGT BRA INSIATIV:)

Alfa Romeo 156 2,0 ts "Il pericolo blu" (1998)
Alfa Romeo 1750 gtv "Bertone" (1970)
The_Bunny
28 juni 2010 · 246 Inlägg

jente skrev:

audi-fjar skrev:
tycker att ni tar bort motalas träff och linköpings träffen för de  ska va mom . o ja tycker värkligen att ni alla som är negativa när det gäller mom behöver inte äns skriva det. och håll det för er själva istället.
varför ska man behöva tjaffsa spela roll man kan ge mom en chans till :S och spela roll vart platsen är vi alla är här för samma intresse så kommigen nu alla :S

Är du rolig eller, ursäkta mig men nu börjar jag bli förbannad!
Om du ser till att de som anordnar mom träffarna TAR HAND om sina träffar ORDENTLIGT så hade de varit en hel annan sak. Man ser FAN inte till att dra ihop en träff utan att städa upp efter sig!
Vi ordnade träffen, satte upp sopsäcker, plockade upp allt skit som låg kvar, fastän det inte är trevligt så måste de göras.

Hur har mom träffarna sett ut???!! Som en sopptipp! Ligger glasflaskor, snabbmats kassar, ciggpacket, snusdosor m.m ÖVER ALLT.

Detta är en Linköpings tråd! OM folk tycker att senaste mom va skit och föredrar linköping så har don full rätt att säga de!

Jag personligen har varit på MASSOR av mom träffar, den sista sööööög! Bara för att snuten va så mycket på och att de som anordnade träffen inte hade gått ut med info innan, eller ens tagit reda på när dom kommer slå igen bommarna.

Enda det har varit snack om är hur folket skulle göra för att vara på parkeringen iallafall, att rycka bort bommarna för de få för sig att de inte gör saken värre :S

Jag är helt förundrad över hur man kan tycka att man ens ska behöva plocka upp efter vuxna människor som befinner sig på ett område.. Jag kan ha både mcdonalds och snask med mig i min bil och nog fan ser jag till att det stannar i bilen eller åker ner i en papperskorg när jag passerar någon annars slänger jag allt hemma.. Det är ju inget dagis där små barn inte förstår att saker inte ska slängas på marken.. Jisses vad folk måste vara efter i samhället.

Och ni som åker fast för polisen har väll förtjänat det då kanske? det är en sak att bli stoppad och kontrollerad det rör mig inte i ryggen men åker du dit gör du ju något fel och då ska du åka dit.

Jag är från Norrköping och åker på alla MoM träffar men har inget ont att säga om linköping eller andra träffar, tycker bara att ni som är så negativa kan sysselsätta er med ett sticka en tröja eller nått det är fan vettigare än att tjafsa och det tycker jag om ALLA..

Och ja jag gnällde oxå nu så får väll ta fram garnhelvetet jag med då...'

Med Vänliga Hälsningar //The_Bunny, hoppas vi ses ute på vägarna..

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
_MaCCe_ Majestas
28 juni 2010 · 1 319 Inlägg

Caylon skrev:

_MaCCe_ skrev:
[Men att det är upp till anordnarna att förse parkeringen med plastpåsar och till och med städa efter, sitter jag bara och skrattar åt!!!

Vem betalar mina plastpåsar? hur mycket folk kastar sitt skräp i dom? Tar dom bort bommen för att jag sätter upp soppsäckar?  JAG SKULLE ALDRIG !! AAAALDRIG plocka upp skräp som någon annan har kastat där med flit... jag går inte in hos grannen och diskar och dammsuger när det är skitigt, det får dom fan göra själva !!

Fast om du jämför äpplen med päron blir det lite fel.
Om du ska dra en likelse får du nog dra historien längre än så, exempelvis att du lånar din grannes hus till att ha fest. Alltså är det väl mer eller mindre indirekt du som är ansvarig att husägaren kommer tillbaka till sitt hus i samma skick som denne lämnade det, eller hur?
Lite samma sak här, du liksom vi andra lånar markägarens parkering och är således upp till oss att städa.

Men självklart borde alla ha så pass mycket vett i huvudet att faktiskt plocka upp efter sig själva så andra slipper det. Men för att dra ett exempel, så har jag inte sett någon arbetsplats där någon inte lämnat kvar något på diskbänken istället för att stoppa disken i diskmaskinen osv..
För tyvärr finns det allt för många som inte bryr sig ett skit.

Jovisst är det så, fast nu berättade jag bara hur jag ser på saker och ting som "Fest deltagare" och inte den som håller i festen.
Situationen blir väl helt anorlunda om man är med och anordnar träffen, med eller utan tillåtelse utav grannen wink

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang