3204
Sök

Små bucklor på bilen!

930 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Vet ej om detta är rätt forumsdel men!
Jag har märkt att det är massor av små bucklor på hela bagage luckan och taket, typ som att det har haglat ganska rejält,knär jag såg dom så såg det ju inte speciellt kul ut. så min fråga är om ni har ni har något tips på hur man kan åtgärda det? Är det enda alternativet att försöka leta fram alla och spackla i alla eller?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

I got Dubs!
2 423 Inlägg
23 juni 2010
Åk till en buckelfixare. detta är inget du ska ge dig på själv

1 534 Inlägg
23 juni 2010
lägg upp bild på det ifall du kan,
En del bucklor går att fixa utan att behöva lacka om

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
23 juni 2010
Om du har så pass många att det ser ut som hagelskada så skulle jag lämna in delarna på lack och riktning. Annars så kan du kolla på dentec.se de fixar sånt utan att behöva lacka om. (de maserar inifrån)
De har fixat ett par bilar åt mig samt flera kundbilar med ett myckt gott resultar!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

871 Inlägg
23 juni 2010
bagageluckorna kan bli full i småbucklor om folk sitter på dem (vanligt fel på 740 luckorna.

930 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
vet inte om det går ta kort på det då dom är så små och man ser dom bara i vissa vinklar men kan försöka. för det är ju både på backluckan och taket!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
25 juni 2010
Jimpstyle skrev:
vet inte om det går ta kort på det då dom är så små och man ser dom bara i vissa vinklar men kan försöka. för det är ju både på backluckan och taket!

Ett tips, krångla inte med att lägga tid på att lägga upp bilder på nätet här. Utan att verka dryg, så är det ingen som kan ge dig säkra svar på om det går att ordna till bucklorna. Inte jag heller som jobbar med att rikta bucklor utan lackering.

Bästa tips du kan få: åk till en firma som riktar bucklor utan lackering, och be dom kolla och bedömma skadorna. Då får du både pris och om det går att rikta. Tak och bakluckor än en av flera områden som kan vara lömska att komma åt p.g.a olika omständigheter.

Mvh Tobbe

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 juli 2010
Speedman skrev:
Jimpstyle skrev:

Ett tips, krångla inte med att lägga tid på att lägga upp bilder på nätet här. Utan att verka dryg, så är det ingen som kan ge dig säkra svar på om det går att ordna till bucklorna. Inte jag heller som jobbar med att rikta bucklor utan lackering.

Bästa tips du kan få: åk till en firma som riktar bucklor utan lackering, och be dom kolla och bedömma skadorna. Då får du både pris och om det går att rikta. Tak och bakluckor än en av flera områden som kan vara lömska att komma åt p.g.a olika omständigheter.

Mvh Tobbe

Kan du nämna några såna företag? Helst i Blekinge trakten! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

I got Dubs!
2 423 Inlägg

Sök