Spotyfi från x10 till bilstereo, Vilken anslutning är bäst? Vilken huvudenhet passar bäst till detta?

Sderberg
25 juni 2010 · 46 Inlägg

Hej!
Jag har en SE X10 och planerar att skaffa Spotify premium för att kunna lyssna på mina spellistor i bilen.
Så frågan är vilken sammankoppling är bäst? T.ex: fm-sändare, bluetooth, Hörlursuttag (AUX?) USB?

Har hört att man förlorar mycket "styrka" i musiken genom FM-sändare. Hur är det med Bluetooth?
Och hur är det med Huvudenheter som har stöd för streming, Hur fungerar det?

Jag ska även köpa en ny huvudenhet så det skulle vara bra om den passar till det behov jag har att kunna lyssna på spotify.

Kom med förslag tips.

Honda Crx Del Sol turbo "Edelbrock Turbo kit" (1994)
Volvo 940 Turbo "Classic-Evolve" (1998)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 juni 2010 · 8 744 Inlägg

AUX borde ju vara bäst, om det inte finns möjlighet att styra telefonen via USB men det tvivlar jag på. FM-sändare är skräp och bluetooth är okej men inte lika bra som kabel.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Sarge
25 juni 2010 · 2 337 Inlägg

Jag kör Spotify i mobilen via AUX på en Pioneer DEH-2220UB. Fungerar alldeles utmärkt. Sen är det ju tyvärr rätt fult med kontakten på framsidan på stereon, hade gärna haft den baktill så kunde man bara dragit fram pluggen till mobilen.

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
26 juni 2010 · 2 009 Inlägg

USB är överlägset... Dock är jag inte säker på om det funkar att köra så eftersom stereon bör knna av din enhet som masslagring...
På iphone funkar det iallafall så att ipoden går igång och sen pausas den när man startar spotify och spotify spelar.
AUX funkar näst bäst fast har en helt analog signal och är inte så rolig just styr mässigt...
Blåtand funkar med hyfsat men man tappar lite i kvalite´därför väljer jag personligen bort det...
Sämst är FM sändare och det skulle jag inte orka lyssna på i bilen bara för det är helt enkelt för uselt ljud för mig...

Hoppas det gav dig en del svar på dina frågon...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Simon G
3 juli 2010 · 60 Inlägg

USB går väl inte överhuvudtaget... Iaf inte så länge du ska köra spotify som ju styrs i mobilen.. Jag har en aux koppling från 3,5mm från min Samsung...

/Simon

Ford Mustang V6 S197 "LegendLimeV6er" (2005)
Tyskenracing BE*CE
3 juli 2010 · 419 Inlägg

kör på aux  med min x10 funkar bra det

Volvo R racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang