1907
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 607 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Var ute i garaget en liten sväng idag med. Städade undan lite påsar och skit man tagit dit grejer i, skruvade upp en hylla på väggen och satte upp lite tillfälliga verktygshållare för att slippa ha det på golvet tills arbetsbänk och hyllor kommer.

Tillfällig förvaring
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0213.jpg

Arg1:
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0210.jpg

Arg2:
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0212.jpg

Bilen är skitig på bilderna, men tyckte det blev fräckt med huvförlängaren, dock funderar jag på om man ska lacka kromkanterna svarta också, vad tycker folket?

198 Inlägg
20 december 2010
hade varit coolt med en kromkant på ögonbrynet för att få den att smälta in lite, vet inte vad du tycker men det hade jag tyckt varit najs wink

MVH Gabbe
Permanent fartblind

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 december 2010
personligen tycker ja domser bättre ut utan förlängaren men de e ju mitt tycke wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
ahG16 skrev:
hade varit coolt med en kromkant på ögonbrynet för att få den att smälta in lite, vet inte vad du tycker men det hade jag tyckt varit najs wink

Ja kanske det, men det blir nog ganska knepigt att få till.. sen kommer hela huven att bli mattsvart, antingen som det är eller plasta igen skarven innan lack.

personligen tycker ja domser bättre ut utan förlängaren men de e ju mitt tycke wink

Alla har rätt till sin åsikt såklart smile Men jag tycker det blev ganska nice, det ska ju inte vara varken tyskstuk eller old school. Just nu är det lite 80-tal över bilen, vilket inte är helt fel heller. Får se hur det blir framöver, en frontspoiler ska antingen köpas eller tillverkas, skärmarna ska förhoppningsvis breddas också.

Men vad tror ni om att lacka kromlisterna svarta också då?

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 december 2010
mrpete skrev:
ahG16 skrev:

Ja kanske det, men det blir nog ganska knepigt att få till.. sen kommer hela huven att bli mattsvart, antingen som det är eller plasta igen skarven innan lack.

Alla har rätt till sin åsikt såklart smile Men jag tycker det blev ganska nice, det ska ju inte vara varken tyskstuk eller old school. Just nu är det lite 80-tal över bilen, vilket inte är helt fel heller. Får se hur det blir framöver, en frontspoiler ska antingen köpas eller tillverkas, skärmarna ska förhoppningsvis breddas också.

Men vad tror ni om att lacka kromlisterna svarta också då?

tror det blir lättare att bara plockabort dom wink det är en svart plastkant bakom dom !

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Jo, jag vet smile plockade dem från en golfetta på skroten. Men jag tycker det blir snyggare med dem på då de är lite tjockare än plastkanten under smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 december 2010
mrpete skrev:
Jo, jag vet smile plockade dem från en golfetta på skroten. Men jag tycker det blir snyggare med dem på då de är lite tjockare än plastkanten under smile

ok wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Slarvigt gjort i PS, men nåt sånt kanske?

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/hej-1.jpg

29 Inlägg
21 december 2010
Snyggt jobbat, tycker du har fått ett bra stuk på bilen. Dock tycker jag inte att du ska lacka huven i svart, ha dock kvar huvförlängaren. Det som borde göras nu tycker jag är att lacka om frontplåten, byta blinkers, kanske sätta dit en läpp och testa att ta bort vw märket på grillen.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Tackar! smile Jag är lite kluven kring svart huv.. den är sjukt matt och tråkig, så nåt måste iaf göras med den.. Huvförlängaren stannar kvar iaf. Ja frontplåten är sjukt sunkig.. den ska fixas till. Blinkersen var mest tillfälliga då jag tog av kofångarna, men har blivit kvar tongue 

En läpp sitter där, den lite mindre CL-läppen. men jag funderar på att köpa/plasta en spoiler (liknande BBS/Kamei). GTi-spoilern gillar jag inte så mkt.. o för 700:- som den kostar kan jag snickra nåt eget snyggare.

198 Inlägg
21 december 2010
Mycket bättre nu, trodde inte att du skulle ha huven svart, men mycket fint nu big_smile

MVH Gabbe
Permanent fartblind

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
ahG16 skrev:
Mycket bättre nu, trodde inte att du skulle ha huven svart, men mycket fint nu big_smile

Tackar, jo.. det ser ganska ball ut, men får se om det blir slag i saken eller om jag låter den vara röd.. funderar lite på glasfiberhuv, det är en stor plåt, mkt vikt kan sparas. Då kan man ju även plasta ihop huven och förlängaren om man vill. Men är som sagt fortfarande lit kluven..

Fick avi idag, bakre mellanplåten +motorbussning har kommit från dalhems  big_smile

28 Inlägg
21 december 2010
Nu börjar den bli porrig ^^

"Rost är jättebra på ett ställe . . . . . . Frukostbordet"
Hypo out...

474 Inlägg
21 december 2010
jag tycker den ser häftigare ut med röd huv en svart om jag ska vara ärlig, huvförlängaren sticker ju ut lite mer och ser grymmare ut enligt mig!
Vill inte tjata nu heller men.. wink hehe

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
HypoThermostatic skrev:

Tackar! smile

Alka0515 skrev:
jag tycker den ser häftigare ut med röd huv en svart om jag ska vara ärlig, huvförlängaren sticker ju ut lite mer och ser grymmare ut enligt mig!

Aaaahh, fifan jag är en dålig människa tongue kryss med spritpenna på handen nu. Tack, jo det ser ganska tufft ut som det är faktiskt.. ska ta o fundera lite på det, men listerna blir svarta tror jag iaf.

474 Inlägg
22 december 2010
mrpete skrev:
HypoThermostatic skrev:

Tackar! smile

Alka0515 skrev:

Aaaahh, fifan jag är en dålig människa tongue kryss med spritpenna på handen nu. Tack, jo det ser ganska tufft ut som det är faktiskt.. ska ta o fundera lite på det, men listerna blir svarta tror jag iaf.

Haha nejdå wink Inga problem ju..
Ja, svarta lister och röd huv så tror jag den kommer se grym ut!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Golfen och jag önskar alla en riktigt god jul!

ps. Alka, golfen blev inlåst då den står i garaget vid jobbet.. så jag kommer inte åt den.. hoppas de har öppet en stund imorn :S

474 Inlägg
24 december 2010
mrpete skrev:
Golfen och jag önskar alla en riktigt god jul!

ps. Alka, golfen blev inlåst då den står i garaget vid jobbet.. så jag kommer inte åt den.. hoppas de har öppet en stund imorn :S

Detsamma! smile

Hehe, som sagt ingen brådska alls för mig, ta det när du kan och har tid bara! smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 december 2010
Trådstartare
Nu har jag varit ute och tagit måtten på bakrutan big_smile äntligen, men som sagt, måtten är tagna vid gummilistens kant, rutan går ju in lite under listen.. Men det var iaf de måtten jag fick fram.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/bakruta.jpg

474 Inlägg
26 december 2010
mrpete skrev:
Nu har jag varit ute och tagit måtten på bakrutan big_smile äntligen, men som sagt, måtten är tagna vid gummilistens kant, rutan går ju in lite under listen.. Men det var iaf de måtten jag fick fram.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … akruta.jpg

Tackar! Som sagt, gör inte mig nått att det tagit lite tid, grymt schysst! big_smile
Får ta mig ut i garaget och mäta lite och se hur det verkar då hehe smile

Sök