Stackarn skrev:
Fy fan vad härligt med fräsch motor! Ska få en bra orgmotor snart som jag ska pyssla med i en polares garage, funderar på att lacka vit för det blir så jävla snyggt! Men jobbigt att hålla efter

Ja det är riktigt fint, köpte den demonterad o rengjord av Jani Hast med lager, packningar o täcklock, fick tag i en portad topp med kam genom gti-klubben osv osv. lämnat allt på balansering, planing av topp, lättning av svänghjul, black diamond koppling som ska klara 20-30% mer effekt än std-koppling. nya ventiler, etc etc.. mkt gjort med motorn.
Kul o meka motor, men dyrt är det

Hemipower skrev:
Fint som fan.. tråden skall följas!
Tackar! Kul, det kommer hända mer framöver
GTIEXTREME skrev:
Du skulle ha skickat iväg kamremskåpan på ytbehandling.
Har du röret till oljestickan?
Hur e skicket på tankröret?
Tummen upp:)
Jovisst borde jag gjort det, men hade egentligen inte ens tänkt använda den, men tänkte att nåt skydd är bra iaf.
Röret har jag på originalmotorn, men funderar på att köpa ett nytt (vet du var?)
Tankröret ska vara bra då förra ägaren bytt det för ett par år sen, men jag tror det sitter lite lite fel så det trycker ut lite i nedkant så tanklocket hamnar en aning snett.
Tack, har ju spanat på ditt projekt också, vilket ser riktigt fint ut, försinkning ger riktigt fina grejer, men jag kommer inte satsa på utställningsbil inte alltför mkt bling bling

ska ju använda bilen ordentligt o då blir saker skitiga ändå förr eller senare..