3493
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 122 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Njae... men han var jävligt grining för att den va så låg.. hade jag haft tid så hade jag höjt den en aning. Men jag hade faktiskt gjort mig besväret att ta med med klossar för att underlätta.. well well.. Han gick in till sin chef o då kom han ut med ett måttband den jäveln..

Jag vet inte om jag kunde ha betalat på plats, men eftersom jag ändå måste höja bilfan för att göra bromsprov så kan jag lika gärna ta det till nästa besiktning.

9 140 Inlägg
21 augusti 2012
Trist med regbes. Vet inte hur det är, men vid kontrollbesiktning så har man 1 månad på sig att fixa till bilen och göra ombes.

Frågan är om du skulle vänta 1 månad nu tills din tid har gått ut, och sen boka en ny tid på en annan station?
Ändring av kaross, kan väl lika gärna vara en bur eller?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Ja, lite segt.. men men.. inte så jättemkt man kan göra åt saken.. De kan ändå se föregående protokoll då de påpekade en sak jag hade från förra året. Bättre att göra ombes så de inte hittar nya saker att klaga på.

Ja, det stod bara ändring kaross, så kan ju passa på att fixa i bur, haha smile

9 140 Inlägg
21 augusti 2012
Peter_Eriksson skrev:
Ja, lite segt.. men men.. inte så jättemkt man kan göra åt saken.. De kan ändå se föregående protokoll då de påpekade en sak jag hade från förra året. Bättre att göra ombes så de inte hittar nya saker att klaga på.

Ja, det stod bara ändring kaross, så kan ju passa på att fixa i bur, haha smile

Tänk på att du måste ange alla ändringar du gör till en regbes i så fall, annars så får du göra om det.
Så du kan inte sätta i en bur och anmäla regbes på breddningen bara.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Ja det är klart. Funderar som sagt på halvbur också.. skulle vilja ha fuel cell, men har läst att det är lurigt med det..

1 702 Inlägg
22 augusti 2012
Det största problemet med fuelcell är ju att du har combicupe alltså du ser in i baksätet när du öppnar bagageluckan.
Det måste ju finnas en brandvägg mellan cellen och kupén och det blir väl svårt att få igenom även om man bygger en hel vägg där baksätet nu finns. Sen är det fler småsaker den måste vara i typ aluminium plast går ej.
Sen ska man även kunna tanka utanför bilen helst från orginalplatsen.
Massa regler så jag tänker väl låta orginaltanken sitta kvar och täcka över fuelcellen med en låda el liknande, sen plocka bort orginaltanken efter besiktning eller kanske låta den va kvar tom.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Jo jag vet att det är många besvärliga regler kring fuel cell.

Eller ja, besvärliga för mig eftersom jag har hatchback som det så fint heter smile

Googlade och fick fram denna, ingen perfekt lösning, men om man även gör lock på den och drar tankröret ut på originalplatsen så kanske det går..

Jag ska höra med dem innan jag skaffar nåt eller planerar.

Om jag ska ha en så ska givetvis originaltanken bort, annars är det meningslöst. Då kan jag dra avgaset i princip rakt bakåt under hela bilen och ut i mitten.

http://i295.photobucket.com/albums/mm147/1987Foxbody/trackcar/DSC00053.jpg
Senast redigerat av Peter_Eriksson (22 augusti 2012)

1 702 Inlägg
22 augusti 2012
Ja just det hatchback de va det ja mena:) Men jag tänkte om den inte blir godkänd med fuelcell så gömmer du den vid besiktning och har orginaltank kvar och sen kan du ta bort den.

Det hade ju vart guld om det skulle gå och få besiktiga med fuelcell, du kan väl höra av dig om du får reda på nåt.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
22 augusti 2012
Det största problemet med fuelcell är ju att du har combicupe alltså du ser in i baksätet när du öppnar bagageluckan.
Det måste ju finnas en brandvägg mellan cellen och kupén och det blir väl svårt att få igenom även om man bygger en hel vägg där baksätet nu finns. Sen är det fler småsaker den måste vara i typ aluminium plast går ej.
Sen ska man även kunna tanka utanför bilen helst från orginalplatsen.
Massa regler så jag tänker väl låta orginaltanken sitta kvar och täcka över fuelcellen med en låda el liknande, sen plocka bort orginaltanken efter besiktning eller kanske låta den va kvar tom.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Jag ska höra med dem om det ens är möjligt och vad jag måste göra i så fall. Går det inte så är det ju ingen större idé. För om jag sätter i en så ska originaltanken ut.

Bilen funkade fint idag med trots nederbörd och lite kyla, så det är ju bra smile

9 140 Inlägg
22 augusti 2012
Du kan ju alltid placera fuelcellen på orginaltankens plats. Annars så ska det funka att bygga en låda runt fuelcellen.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Ja, fast som sagt.. att ha den på originalets plats känns ytterst meningslöst.. tror också det ska gå om man bygger en tät låda med påfyllning och avluftning utanför bilen.

490 Inlägg
24 augusti 2012
Det blir bättre väghållning om tanken sitter lågt, inte som en baslåda i bagaget.
En lite fulcäll där tanken är idag, det är nog den bästa tanken.

Oj, där kom jag av mig, satt i mina egna tankar och funderade.
Är det ok om jag lägger upp en bild på min Audi A4:a och visar hur den är byggd?

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
24 augusti 2012
En bild Robert.... Jag väntar på en hel tråd från dig:)
Tanken i din A4 är inte godkänd för sbp, om du inte tänkt den tanken innan.

Tommy Out.

563 Inlägg
24 augusti 2012
tack för besöket igår Peter.
Skitkul att både se på din bil o snacka lite.
Din bil e så grymt fräck.
Se nu till att fixa uppvarvtalet vill höra mer YL!!!!
Skall vi fixa en vw träff innan snön kommer?

undra om det finns något intresse för detta i Västra götaland.
Själv skulle jag vilja ha en träff lite utanför gbg pga alla störande ordningsmakter samt att det skulle vara lättare att hitta en bra plats.

Thomas
Senast redigerat av polo_td (24 augusti 2012)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Jag skulle ju kunna sätta en tank under golvet i bagaget också, men då får jag göra en kortare diffuser alt ingen alls. Men å andra sidan tror jag inte det gör skitstor skillnad var jag sätter den så länge jag inte placerar den uppe på taket ^^

Robert, släng upp en bild om du vill.

Tack själv Thomas, det var kul att se vad du pysslar med nu också o tjöta lite smile

Yes, jag ska börja fixa det som behövs för ett nytt tändsystem, se över alla jordningar och kika på stiften.

En träff skulle kul, men inte ute i dina trakter, haha jävlar va dåliga vägarna var och det var sjukligt knepigt att hitta rätt i mörkret, hamnade givetvis på den dåliga grusvägen vid Älvängen, sen kom jag ut åt fel håll och fick vända igen.. detta efter att jag råkat köra in vid sportlife och tågperongen.. tongue

563 Inlägg
24 augusti 2012
haha, hittade du något som klassades som väg så måste du visa eller berätta var du hittade den? smile
Allt är riktigt djävligt just nu men det blir nog bra allt eftersom bygget blir klart.
Jag får allt som oftast en ny dragning av vägen så man kan inte vara säker på hur vägen går.
Dom ändrar hur som häslt.
Nej jag menar inte att det skall vara här ute, men en bit utanför stsn skulle vara så mycket enklare att hitta en bra plats.

Tack för ditt besök.

Thomas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Haha, kan tänka mig.. fina vägar blir det nog till slut smile

Näe, det var inte så jag menade heller.. Det är klart det är smidigare om man tar det en bit utanför, nånstans där det finns en hyffsad parkeringsplan att ställa upp på.

Det finns nog inte tillräckligt många mk1:or för att få till en stor träff, så en vw-träff kanske blir bra.

Kungälv kanske? det är ju inte så farligt långt och det borde finnas nåt bra ställe med, tex där nära leden.. vid affärscentret.

563 Inlägg
24 augusti 2012
Hej

Nja jag tror nog inte heller att det skulle bli en stor träff med bara mk1 or.
klart vi får ta dit alla vw.

Skulle varit kul om folk visade lite intresse för en sådan.

Thomas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
Men vi gör ett event i forumdelen "västra götaland" och ser, ska bara kolla mitt schema så slänger jag upp ett förslag där. håll utkik smile

Edit: vad tros om lördag 15/9 runt lunch vid kungälv centrum?
Senast redigerat av Peter_Eriksson (24 augusti 2012)

Sök