2105
Sök

Hjälp med en igelkotte!

3 390 Inlägg
1 juli 2010
Kattmjölk ska väl gå hyffsat bra har jag hört..... Alltså inte mjölk från katter utan de små flaskorna man kan köpa tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 juli 2010
kolvas skrev:
Kotte är kvvar, han har hittat ett nytt krypin under trappen till groventrén så nu ger vi han lite kattmat ,burkmat tycker han om men han får även lite torrfoder och vatten, vattnet är bättre än burkmaten nu i värmen och han bryr sig nästan inte om oss, det är hunden som han drar sig undan ifrån så vi gör vårat bästa för att hålla henne därifrån smile

Vanlig burkmat innehåller 80-85% vatten också. Så den får nog i sig vätska bra där också.

Grattis till husdjuret föresten wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

4 001 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
En liten uppdatering här, igelkotten mår finfint och bor som en kung i kaninburen men nu är den nya altanen färdig så nu blir det ytterligare en flytt för "Kotte", jag ska förbereda en liten grop till den med hö/löv/grenar osv.
http://forumbilder.se/images/f0120101016492cb8.jpg[/url]
http://forumbilder.se/images/3712010101832d435.jpg
Senast redigerat av kolvas (31 juli 2010)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

12 086 Inlägg
1 augusti 2010
Naaw, isn't that cute!

Jag vill inte döda glädjen men hur har du tänkt att göra sen när du är klar? Fortf mata han med vatten och frukostflingor? smile Han lär ju bli rätt bortskämd
Senast redigerat av JapMax (1 augusti 2010)

1 581 Inlägg
1 augusti 2010
Fan jag har heller inte sett en igelkott på typ 10 år! Tycker också dem är skitsöta!

BMW ///M3
404 Inlägg
1 augusti 2010
vi har haft 9 st! här hos oss, en mamma och 8 ungar nu under typ 3-4 veckor men dom verkar ha dragit härifrån nu då vi inte sett till dom på 4-5 dagar.

4 001 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
Naaw, isn't that cute!

Jag vill inte döda glädjen men hur har du tänkt att göra sen när du är klar? Fortf mata han med vatten och frukostflingor? smile Han lär ju bli rätt bortskämd

Vi har bara matat honom i ett par dagar när vi velat flytta på honom, sen när han väl kommit på plats så har vi dragit ner på matandet så under 3 veckors tid har han fått fixa sin egen mat, vatten har han fått, nu är det matningsdags igen när han ska flytta ut ifrån kaninburen.

Vi vill ju inte göra honom beroende av oss.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
Vi trodde att igelkotten till slut tröttnade på våra flyttningar av den men nu har den tittat fram igen.

http://3.bp.blogspot.com/-hTfU-A4pwNg/Tbv1IY5Mr6I/AAAAAAAABAs/Y8khvzbPBV0/s1600/DSC00798.JPG

96 Inlägg
30 april 2011
Vi brukar ha 4-5 st varje sommar som söker sig hit för kattmaten och osten som vi lägger ut + en och annan råtta som katterna släpar hem, en av dom vart så tam så han kom och ställde upp fram benen på bron, då va de bara att hämta osten.

2 182 Inlägg
1 maj 2011
Om jag inte minns fel så äter dem ormar? (Nej jag är ingen djurexpert)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

711 Inlägg
1 maj 2011
Niklas1987 skrev:
Om jag inte minns fel så äter dem ormar? (Nej jag är ingen djurexpert)

Det är vad jag hört och trott också.Men: wikipedia

I äldre litteratur hittas ibland uppgiften att igelkottar i stor utsträckning äter ormar. Dessa djur träffar bara sällan på varandra då igelkotten är aktiv på natten och ormar huvudsakligen på dagen. Det är sant att igelkottar kan utstå större mängder av ormgift än andra djur med samma storlek,[17] men ormar ingår så gott som aldrig i dess föda. Det förekommer bara att igelkotten äter döda ormar om den skulle råka hitta en.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Igelkott
Senast redigerat av jimbon (1 maj 2011)

4 001 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
StyX_ skrev:
Ahaa okey big_smile

Precis som det står på wiki så äter dom insekter och utav någon anledning så har vi ganska gott om bl.a sniglar och tvestjärtar som äter upp sambons blommor och grönsaker, med igelkotten kvar på trädgården så slipper vi en del av dessa bekymmer.

+ att dom är jäkligt söta små djur big_smile

1 808 Inlägg
1 maj 2011
770_EVOLVE skrev:
Fan vad coolt, jag vill också ha en igelkotte ! får leva med ett par skator utanför mitt sovrumsfönster istället ....

Sry för offtopic men

Det är väl bättre att skatorna är utanför fönstret än innanför smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Seg bôvel
322 Inlägg
1 maj 2011
Gronwalls skrev:
770_EVOLVE skrev:
Fan vad coolt, jag vill också ha en igelkotte ! får leva med ett par skator utanför mitt sovrumsfönster istället ....

Sry för offtopic men

Det är väl bättre att skatorna är utanför fönstret än innanför smile

Beror väl på vad du menar med skator, fåglarna hyser jag inget större agg emot. wink
Senast redigerat av DuelBall (1 maj 2011)

1 624 Inlägg
2 maj 2011
Bästa tråden i år.

Sök