Kotte är kvvar, han har hittat ett nytt krypin under trappen till groventrén så nu ger vi han lite kattmat ,burkmat tycker han om men han får även lite torrfoder och vatten, vattnet är bättre än burkmaten nu i värmen och han bryr sig nästan inte om oss, det är hunden som han drar sig undan ifrån så vi gör vårat bästa för att hålla henne därifrån
Vanlig burkmat innehåller 80-85% vatten också. Så den får nog i sig vätska bra där också.
Grattis till husdjuret föresten
Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
En liten uppdatering här, igelkotten mår finfint och bor som en kung i kaninburen men nu är den nya altanen färdig så nu blir det ytterligare en flytt för "Kotte", jag ska förbereda en liten grop till den med hö/löv/grenar osv. [/url]
Senast redigerat av kolvas (31 juli 2010)
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Jag vill inte döda glädjen men hur har du tänkt att göra sen när du är klar? Fortf mata han med vatten och frukostflingor? Han lär ju bli rätt bortskämd
vi har haft 9 st! här hos oss, en mamma och 8 ungar nu under typ 3-4 veckor men dom verkar ha dragit härifrån nu då vi inte sett till dom på 4-5 dagar.
Jag vill inte döda glädjen men hur har du tänkt att göra sen när du är klar? Fortf mata han med vatten och frukostflingor? Han lär ju bli rätt bortskämd
Vi har bara matat honom i ett par dagar när vi velat flytta på honom, sen när han väl kommit på plats så har vi dragit ner på matandet så under 3 veckors tid har han fått fixa sin egen mat, vatten har han fått, nu är det matningsdags igen när han ska flytta ut ifrån kaninburen.
Vi vill ju inte göra honom beroende av oss.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Vi brukar ha 4-5 st varje sommar som söker sig hit för kattmaten och osten som vi lägger ut + en och annan råtta som katterna släpar hem, en av dom vart så tam så han kom och ställde upp fram benen på bron, då va de bara att hämta osten.
Om jag inte minns fel så äter dem ormar? (Nej jag är ingen djurexpert)
Det är vad jag hört och trott också.Men: wikipedia
I äldre litteratur hittas ibland uppgiften att igelkottar i stor utsträckning äter ormar. Dessa djur träffar bara sällan på varandra då igelkotten är aktiv på natten och ormar huvudsakligen på dagen. Det är sant att igelkottar kan utstå större mängder av ormgift än andra djur med samma storlek,[17] men ormar ingår så gott som aldrig i dess föda. Det förekommer bara att igelkotten äter döda ormar om den skulle råka hitta en.
Precis som det står på wiki så äter dom insekter och utav någon anledning så har vi ganska gott om bl.a sniglar och tvestjärtar som äter upp sambons blommor och grönsaker, med igelkotten kvar på trädgården så slipper vi en del av dessa bekymmer.
+ att dom är jäkligt söta små djur