2788
Sök

Hjälp med en igelkotte!

4 001 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Nu är läget som sådant att våran altan ska byggas om och idag hittade hunden en igelkotte som tydligen bor där under, jag vill inte skrämma bort igelkotten för dom är ju bra att ha i trädgården men hur ska jag göra för att den inte ska ta till flykten nu när vi bygger om?

Vi har en gammal kaninbur som jag funderar på att ställa fram till den så länge och sedan se om den fortfarande vill bo kvar under altanen efter ombyggnaden.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

375 Inlägg
29 juni 2010
Kan nog bli svårt att få den att stanna tror jag.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 juni 2010
Fan va coolt, ta en bild på den rackaren.... en igelkott har jag fan inte sett sen jag var liten big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

FreddeK
29 juni 2010
_Glenne_ skrev:
Fan va coolt, ta en bild på den rackaren.... en igelkott har jag fan inte sett sen jag var liten big_smile

öhhh hur är det möjligt? tycker jag ser dem var och varannan dag=)

375 Inlägg
29 juni 2010
_Glenne_ skrev:

Jag såg en i helgen. Annars så har inte jag heller sett dom på många år. Häftiga djur.

TS. Har den ungar med?

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

4 001 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
skydark skrev:
Kan nog bli svårt att få den att stanna tror jag.

jag är rädd för det med, vi vill ju ha den lille nyttogöraren kvar.

skydark skrev:
_Glenne_ skrev:

Jag såg en i helgen. Annars så har inte jag heller sett dom på många år. Häftiga djur.

TS. Har den ungar med?

den har inga ungar.

jag ställde fram kaninburen och laddade med kattmat & vatten och det har den ätit upp i natt men idag på morgonen var den inte där inne, hunden hittade den liggande bakom en av de gamla plintarna till altanen så jag ställde marsvinens lilla hus och kastade in lite löv till den iaf.

Vi får hoppas att man kan locka den att stanna trots ombyggnaden genom att ge den mat och vatten ett tag.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
_Glenne_ skrev:

http://forumbilder.se/images/b89201095406A765c.jpg

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
29 juni 2010
Igelkottsungar är bara så söta. Vi hade en hel familj boendes i häcken direkt nedanför vårt sovrumsfönster och eftersom kotten inte har några direkta fiender så är den inte speciellt skygg av sig.

http://www.geting.se/image.php/249887-P7260010.JPG  http://www.geting.se/image.php/249888-P7260011.JPG

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

177 Inlägg
29 juni 2010
ge den mjölk dom älskar de big_smile

4 001 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
WolFMaN_16 skrev:
ge den mjölk dom älskar de big_smile

visst tycker dom om det men det är inte speciellt bra för dom

4 001 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Tyvärr har den lille rackaren stuckit nu, den gillade inte allt som hänt de senaste dagarna men vi får hoppas att den kommer tillbaka eller att den inte flyttat så långt iaf.

1 534 Inlägg
4 001 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Kotte är kvvar, han har hittat ett nytt krypin under trappen till groventrén så nu ger vi han lite kattmat ,burkmat tycker han om men han får även lite torrfoder och vatten, vattnet är bättre än burkmaten nu i värmen och han bryr sig nästan inte om oss, det är hunden som han drar sig undan ifrån så vi gör vårat bästa för att hålla henne därifrån smile

1 534 Inlägg
30 juni 2010
kolvas skrev:
Kotte är kvvar, han har hittat ett nytt krypin under trappen till groventrén så nu ger vi han lite kattmat ,burkmat tycker han om men han får även lite torrfoder och vatten, vattnet är bättre än burkmaten nu i värmen och han bryr sig nästan inte om oss, det är hunden som han drar sig undan ifrån så vi gör vårat bästa för att hålla henne därifrån smile

Härligt! smile

1 067 Inlägg
30 juni 2010
Vilda djur mår bättre av grädde utspädd med vatten. 

Tänk bara på att igelkottar är fridlysta så gör den inte FÖR tam bara smile

4 005 Inlägg
30 juni 2010
söt tråd. smile keep the updates coming!

4 001 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Hool skrev:
Vilda djur mår bättre av grädde utspädd med vatten. 

Tänk bara på att igelkottar är fridlysta så gör den inte FÖR tam bara smile

jag har lärt mig att man inte ska ge vilda djur mjölkprodukter så jag fortsätter med vatten tongue

nej, vi ska trappa ner på matningen när vi är färdiga med altanen, just nu så har ju vi ställt till med problem för honom (eller henne) så då hjälper vi till tills ordningen är rätt igen

OEM Rox
245 Inlägg
1 juli 2010
Det stämmer, många vilddjur är faktiskt laktos-intoleranta! Katter också faktiskt smile Ta de lugnt med mjölken o kör på med vatten big_smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
1 juli 2010
Min gamla hund hämtade igelkotten i busken o la den på gräsmattan. gång på gång...

GREASEMONKEY
822 Inlägg
1 juli 2010
Fan vad coolt, jag vill också ha en igelkotte ! får leva med ett par skator utanför mitt sovrumsfönster istället ....

Mvh S.Österdahl

Sök