ja, asså de är såhär, han som hade bilen innan mig. han hade först motorn i en annan 740, som där då var et kabelhärva o boxar sen så plockade han ur motorn och skrotade karossen för den var rostig, så glömde han ta kabelhärvan o boxarna från den gamla karossen. så la han i motorn i den nya karossen som där var ft kabelhärva o boxar. sen dess har den inte startat
då lär det säkert va fel motor komponenter på motorn vet ej om lh2,2 kör med vevaxel givare eller hallgivare , det vet säkert nån annan bättre men du bör fixa en ny tempgivare sitter det en luftmängmätare eller luftmasse mätare på ? luftmassemätare = runt rör med en tråd i mitten luftmängdmätare = en gråsvart box med en typ lucka inne i
antingen köper du typ ett mega squart och stoppar i kostar inte så mycket eller så måste du som alla andra skriver byta till ft:s komponenter annars får ju sprutet helt fel signaler och motorn startar inte. men som sagt luftmassemätare måste du byta till.
är de helt säkert att de går och köra med ft:s kabelhärva o boxar till en et motor?
japp så länge du har ft:n komponenter så funkar det . motorerna är nästan likadana
så det du är en luftmassemätare och en tempgivare
kolla även spridarna. om det är låg eller hög ohm är det låg (MÅSTE) du ha spridarmotstånd. hög ohm har jag för mej ligger på ca 12 ohm rätta mej om jag har fel. och låg ohm runt 3 ohm.
är de helt säkert att de går och köra med ft:s kabelhärva o boxar till en et motor?
japp så länge du har ft:n komponenter så funkar det . motorerna är nästan likadana
så det du är en luftmassemätare och en tempgivare
kolla även spridarna. om det är låg eller hög ohm är det låg (MÅSTE) du ha spridarmotstånd. hög ohm har jag för mej ligger på ca 12 ohm rätta mej om jag har fel. och låg ohm runt 3 ohm.
är de lh2.2 eller lh2.4 saker jag ska skaffa mig? är de samma svänghjul på alla gl/glt från 88?
det är lh2,2 saker du ska ha . kolla bak på toppen och se om du har en vevaxel givare eller om du har några sladdar till fördelaren ( inte tändkablarna) om du inte har vevaxel givare så behöver du inte byta svänghjul.
hej, var ute och kollade på bilen nu, för det verkade vara en et som suttit i från början i karossen också.. så jag kollade upp reg nummret, och då stod där att det varit en b230et från 88 som suttit i från början. men min et motor är från 87. vad behövs göras då ist för att få den att fungera? där är en kabel osm ska gå till tändfördelaren men på min tändfördelare är där inget uttag? förlåt för jag skrev fel innan, litade på den gamla ägaren för han sa de varit en ft från början
hej, var ute och kollade på bilen nu, för det verkade vara en et som suttit i från början i karossen också.. så jag kollade upp reg nummret, och då stod där att det varit en b230et från 88 som suttit i från början. men min et motor är från 87. vad behövs göras då ist för att få den att fungera? där är en kabel osm ska gå till tändfördelaren men på min tändfördelare är där inget uttag? förlåt för jag skrev fel innan, litade på den gamla ägaren för han sa de varit en ft från början
vadå så du har inte kabelhärva från en et ? har du en eller två kontakter baktill ?
jag har kabelhärvan från en et 88, och en et motor från 87, var menar du 2 kontakter?
fast -88 så borde det va en ft. på en et så finns det två kontakter till vevaxel givarna och på ft bara en till hallgivaren
ja jag trodde med att de va en ft men enligt registrenigsnummeret så e det en et. ja där är två kontakter till givare men sen på den fördelaren på toppen så ska där en sladd till den men det finns inget utag på den.
jag har kabelhärvan från en et 88, och en et motor från 87, var menar du 2 kontakter?
fast -88 så borde det va en ft. på en et så finns det två kontakter till vevaxel givarna och på ft bara en till hallgivaren
ja jag trodde med att de va en ft men enligt registrenigsnummeret så e det en et. ja där är två kontakter till givare men sen på den fördelaren på toppen så ska där en sladd till den men det finns inget utag på den.
finns det en kontakt på fördelaren men ingen sladd till den ? sitter det givare baktill på blocket med två kontakter och du har kontakter till dom ?
fast -88 så borde det va en ft. på en et så finns det två kontakter till vevaxel givarna och på ft bara en till hallgivaren
ja jag trodde med att de va en ft men enligt registrenigsnummeret så e det en et. ja där är två kontakter till givare men sen på den fördelaren på toppen så ska där en sladd till den men det finns inget utag på den.
finns det en kontakt på fördelaren men ingen sladd till den ? sitter det givare baktill på blocket med två kontakter och du har kontakter till dom ?
nä där är ingen kontakt på fördelaren men där är en sladd som ska dit.
ja jag trodde med att de va en ft men enligt registrenigsnummeret så e det en et. ja där är två kontakter till givare men sen på den fördelaren på toppen så ska där en sladd till den men det finns inget utag på den.
finns det en kontakt på fördelaren men ingen sladd till den ? sitter det givare baktill på blocket med två kontakter och du har kontakter till dom ?
nä där är ingen kontakt på fördelaren men där är en sladd som ska dit.
om du har et motorn så bör du inte ha nån kontakt på fördelaren . men vi måste fastställa om det är lh2,2 eller motronic insprut du har .
jag hade helt glömt bort att det inte sitter nån kontakt på din et motor ( sorry mitt fel ) så om du har lh2,2 så måste du ha en fördelare med hallgivare i
om du har et motorn så bör du inte ha nån kontakt på fördelaren . men vi måste fastställa om det är lh2,2 eller motronic insprut du har .
jag hade helt glömt bort att det inte sitter nån kontakt på din et motor ( sorry mitt fel ) så om du har lh2,2 så måste du ha en fördelare med hallgivare i
om du har et motorn så bör du inte ha nån kontakt på fördelaren . men vi måste fastställa om det är lh2,2 eller motronic insprut du har .
jag hade helt glömt bort att det inte sitter nån kontakt på din et motor ( sorry mitt fel ) så om du har lh2,2 så måste du ha en fördelare med hallgivare i
hur kollar jag om det är de?
ett sätt är att kolla om du ha två kontakter baktill på motorn som du kan koppla till dom två givarna som sitter baktill på motorn
eller så kollar du vad det är för nummer på styrboxarna