Körkortsindragning på fel vis...

Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

skruttan skrev:

Puggen skrev:

VLN skrev:
Jag blir så förbannad när jag läser det här. Finns riktiga rötägg som poliser som i alla andra yrken. Men när rötäggen lyckas bli poliser så blir dem översittaridioter. För mycket makt i fel händer är aldrig bra.

Den här snuten ska fan mista sitt jobb precis som du gjort. Säger som alla andra , ring till kvällstidningarna. Dem som skrev om ambulansgrejjen lär vara väldigt sugna på detta!

Jag är helt handlingslös.. får ingen hjälp någonstanns, och har inga pengar nu att anlita hjälp för heller då dom få kronorna jag har kvar skall räcka ett bra tag för mat och räkningar, så jag inte dessutom hamnar hos kronofogden...

Just nu känns det bara som om jag vill .... dööö

Men ställer inte familjen upp, alltså mamma, pappa syskon osv.

Du har väl en hemförsäkring.. undanstoppade pengar???

Familjen... jo mor o far bor ju inte så långt härifrån, men båda pensionärer med låg inkomst tyvärr. Dom få kronorna vi har undanstoppat blir jag ku tvungen att använda nu.. till mat osv.

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

greta skrev:
Tycker att det låter som om att du från början var mest ilsk på norrmän och att det var detta som gick ut över din körning. Att det sedan kom en polis, ja det var ju olyckligt. Tycker kanske att det vore ärligare att prata med polismyndigheten direkt istället för att spy galla på nätet. Om du körde 196 km /tim  skyll dig själv. Det är väldigt enkelt att behålla körkort och slippa böter. Håll dig till lagen!!!!.   

Det är inte tillåtet att provocera för provocerandets skull.

Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.

spelar ingen roll om jag "verkar" vara ilsk på norrmänn... faktuma kvarstår, jag befannmej inte ens på e18 där denne tokpolis menade att jag hade utfört brottet.

Den väg jag åkte på... är det inte möjligt att få upp bilen i den hastigheten han menar på heller.

En annan tanke som slagit mej... när han mäter hastigheten bakom en bil med mc, får han inte ligga mer än maximalt 100 meter bakom under mätningen.... varför om han nu menar att det var min bil han jagade, stoppar han mej inte förrens 1 MIL in på en helt annan väg?? varför stoppade han inte bilen på e18??

Finn ju bara en förklaring, hans såkallade mätning är helt åt skogen fel, men han är så kåt på att sätta dit folk att han gör vad som helst!

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

KHRacing skrev:

Puggen skrev:
Åklagaren har semester fram till 3 augusti, och ingen annan vill ta i fallet..

DE är skyldiga enligt lag att lämna över sina pågående ärenden om det tas semester.

Sedan så är det bara att ta tillbaka ditt erkännande, okså enligt lag, så får du ditt körkort tillbaxs & får köra lagligt fram tills en rättegång avgör ditt fall.

Hur kan jag ta tillbaka ett erkännande som jag inte gjort??

Körkortet får jag inte tillbaka, fick i fredags ett papper från transportstyrelsen där det framgick att mitt körkort är återkallat tillsvidare, och att beslutets giltlighetstid är 6 månader. Beslutet är giltligt tills 30 Nov 2010. Beslutet gäller omedelbart även om det överklagas. Transportstyrelsen kommer att avgöra ärendet slutligt när lagakraftvunnen dom eller annat slutgiltligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.

Så stod det i brevet! Så.. jag får INTE köra fram tills rättegången.

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

Drfrasse skrev:
din historia är skrämmande att det bara får ske sånt här i ett land som sverige?  sicken korrupt snut fyfan... ja hade gjort som alla andra sagt startat en skandal! inte konstigt att folk hatar snutar!
förjävligt när sånt här händer...

** va det han som gjorde det tongue?

Japp det är den mannen

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
PorscheJezzica
11 juli 2010 · 415 Inlägg

Men för i hel*ete!
Såklart detta inte kommer gå nånstans!

Kan du inte gå till polisen i ditt län där troligen denna polis arbetar och förklara läget el vad fan som helst!

FEL regnr till att börja med.
Du har ingen svart bil utan en annan färg.

Polismannen har ju tagit fel på person...hur kunde du inte reagera på detta hemma hos dig???
När han sa att du kört nästan 200 ute på E18???
Där hade du kunnat berätta rakt upp och ner att du inte varit på E18 och att det knappast är dig "han" sett.

Men givetvis måste det finnas klara bevis att det är just DU som kört!

OM det nu hade varit DIN bil som hade åkt 200 ute på e18 och det videofilmas av polis som dock inte hinner fatt bilen.
Efter en kvart åker du och din bil på en annan väg och blir stoppad av patrull.
Dem kan inte "haffa dig" för dådet!

Det KAN ha varit din kompis som kört, din pappa, ja vem fan som helst!
Dem måste ta dig direkt för att bevisningen ska gälla!

Det här kommer inte leda nånstans, du kommer få ditt kk tillbaka, anlita en advokat och GÅ TILL TIDNINGEN!
Detta ska uppmärksammas!!!
Aldrig bra för polisen att få negativ publicitet och här finns det INGA lagar som kan fälla dig!

Polisen har gjort fel och det kommer att komma fram vid ev förhandling!

Hjälper dig dock inte nu då du förlorat jobbet men räkna med att du snart får tillbaka ditt körkort och sen är det bara gå vidare med skadestånd då polisens felaktiga handlande har medfört STOR ekonomisk förlust för dig!

STÅ PÅ DIG!!! GÅ TILL TIDNINGEN, dem komer garanterat ta med detta!

Senast redigerat av SupraJEZZICA (11 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Nehe
11 juli 2010 · 687 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Men för i hel*ete!
Såklart detta inte kommer gå nånstans!

Kan du inte gå till polisen i ditt län där troligen denna polis arbetar och förklara läget el vad fan som helst!

FEL regnr till att börja med.
Du har ingen svart bil utan en annan färg.

Polismannen har ju tagit fel på person...hur kunde du inte reagera på detta hemma hos dig???
När han sa att du kört nästan 200 ute på E18???
Där hade du kunnat berätta rakt upp och ner att du inte varit på E18 och att det knappast är dig "han" sett.

Men givetvis måste det finnas klara bevis att det är just DU som kört!

OM det nu hade varit DIN bil som hade åkt 200 ute på e18 och det videofilmas av polis som dock inte hinner fatt bilen.
Efter en kvart åker du och din bil på en annan väg och blir stoppad av patrull.
Dem kan inte "haffa dig" för dådet!

Det KAN ha varit din kompis som kört, din pappa, ja vem fan som helst!
Dem måste ta dig direkt för att bevisningen ska gälla!

Det här kommer inte leda nånstans, du kommer få ditt kk tillbaka, anlita en advokat och GÅ TILL TIDNINGEN!
Detta ska uppmärksammas!!!
Aldrig bra för polisen att få negativ publicitet och här finns det INGA lagar som kan fälla dig!

Polisen har gjort fel och det kommer att komma fram vid ev förhandling!

Hjälper dig dock inte nu då du förlorat jobbet men räkna med att du snart får tillbaka ditt körkort och sen är det bara gå vidare med skadestånd då polisens felaktiga handlande har medfört STOR ekonomisk förlust för dig!

STÅ PÅ DIG!!! GÅ TILL TIDNINGEN, dem komer garanterat ta med detta!

Detta gjorde min helg! lol

KHRacing
11 juli 2010 ·

Puggen skrev:
Hur kan jag ta tillbaka ett erkännande som jag inte gjort??

Körkortet får jag inte tillbaka, fick i fredags ett papper från transportstyrelsen där det framgick att mitt körkort är återkallat tillsvidare, och att beslutets giltlighetstid är 6 månader. Beslutet är giltligt tills 30 Nov 2010. Beslutet gäller omedelbart även om det överklagas. Transportstyrelsen kommer att avgöra ärendet slutligt när lagakraftvunnen dom eller annat slutgiltligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.

Så stod det i brevet! Så.. jag får INTE köra fram tills rättegången.

enligt polisens text hade du väl erkänt ?

har du inte gjort ett erkännande så dfår de ju inte ta ditt kort heller (eller?)

så troligen har det gjort fel där emd.

KHRacing
11 juli 2010 ·

Drfrasse skrev:
din historia är skrämmande att det bara får ske sånt här i ett land som sverige?  sicken korrupt snut fyfan... ja hade gjort som alla andra sagt startat en skandal! inte konstigt att folk hatar snutar!
förjävligt när sånt här händer...

*** va det han som gjorde det tongue?

Få dina fakta rätt innan du uttalar dig om att polismannen är KORRUPT -
Korrupt betyder att han tar mutor  m.m.m
vart överhuvudtaget i denna tråden har det påståts det ?

Puggen
11 juli 2010 · 26 Inlägg

KHRacing skrev:

Puggen skrev:
Hur kan jag ta tillbaka ett erkännande som jag inte gjort??

Körkortet får jag inte tillbaka, fick i fredags ett papper från transportstyrelsen där det framgick att mitt körkort är återkallat tillsvidare, och att beslutets giltlighetstid är 6 månader. Beslutet är giltligt tills 30 Nov 2010. Beslutet gäller omedelbart även om det överklagas. Transportstyrelsen kommer att avgöra ärendet slutligt när lagakraftvunnen dom eller annat slutgiltligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.

Så stod det i brevet! Så.. jag får INTE köra fram tills rättegången.

enligt polisens text hade du väl erkänt ?

har du inte gjort ett erkännande så dfår de ju inte ta ditt kort heller (eller?)

så troligen har det gjort fel där emd.

JAG HAR INTE ERKÄNT, VARE SEJ PÅ PLATS ELLER I BREV ELLER TELEFON, ALLTSÅ INTE ERKÄNT MUNTLIGT ELLER SKRIFTLIGT ELLER GETT EN ENDA ANTYDAN SOM EV SKULLE KUNNA TOLKAS SOM ERKÄNNANDE... VARFÖR ÄR DET SÅ SVÅRT ATT FÖRSTÅ FÖR VISSA??

Polismannen kryssade i en ruta eller skrev i sin rapport som han gjorde när han kom tillbaka till stationen att jag hade erkänt, trots att detta inte stämmer, ett val han gjorde förmodligen för att han VET att han inte har någon bevisning mot mej för att han VET att det inte var jag som vvar på e18.. men han e såå kåt på att sätta dit någon och sen kunna skryta om det att han tog första bästa bil han kom ifatt 1 mil från platsen det skall ha skett.

Sen är han dessutom uppenbarligen för stolt för att ta tillbaka sitt osanna intygande, utan ser hellre på när en hel familj raseras som oss, istället för att gå in o säga.. jag har gjort fel.

Såna människor skall inte vara poliser, så enkelt är det

Volvo V70n "-Blue Pearl-" (2005)
Marcus_89 Biltokig elektriker
11 juli 2010 · 3 352 Inlägg

Läst igenom allt nu. Man blir så irriterad, fyfan vilken jävel alltså. Så jäkla lågt att han ljuger ihop allt, när du inte har erkänt på något vis alls. Dessutom fel regnummer och plats. Jag hade varit så jäkla förbannad och pratat med polisen och tidningar osv. Hela din familj får ju lida för detta, bara stå på dig och överklaga. En sådan person ska inte få vara polis. Men de håller väl varandra om ryggen.

Nehe
11 juli 2010 · 687 Inlägg

KHRacing skrev:
enligt polisens text hade du väl erkänt ?

har du inte gjort ett erkännande så dfår de ju inte ta ditt kort heller (eller?)

så troligen har det gjort fel där emd.

Jo man kan omhänderta körkortet utan att personen erkänner.

Jonasarvidsson Maniac
11 juli 2010 · 536 Inlägg

Stå på dig.. Jag hoppas innerligt att du lyckas slå dig fram och vinna mot dom.. Såhär får det bara inte gå till, det finns inget mer orättvist än något sånt här.

Jag vet att du kommer klara det, gå till varenda tidning och sätt dig dom.. för det hade verkligen jag gjort!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
11 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Allting du ska ha gjort har redan skrivits men du verkar inte ha gjort det.
Varför får man fråga?
Låter lite lurt att han blivit av med körkortet och fått en saftig böter men sedan inte överklagar eller verkligen står på sig ....

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 juli 2010 · 13 729 Inlägg

pappret polisen gav dig där överträdelsen står har du kollat igenom det pappret

där står det om du har erkänt gärningen eller inte

jag skulle nog inte låta det gå så smärtfritt för en polis om jag anser att dom gjort fel

och då är det polisens chef du ska ställa på självklart öga för öga och inget mail eller telfon

sist jag var uppe fick jag ganska snabbt prata med ansvarig polis
och fick honom på andra tankar iof inget trafikbrott men iallfall
bara bli riktigt förbannad på ett kontrollerat sätt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Sweeper Rostskadad
12 juli 2010 · 194 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Allting du ska ha gjort har redan skrivits men du verkar inte ha gjort det.
Varför får man fråga?
Låter lite lurt att han blivit av med körkortet och fått en saftig böter men sedan inte överklagar eller verkligen står på sig ....

Ja juste, om han inte skrivit under eller sagt att han erkänt, varför går han då inte till någon polisstation och pratar?

PorscheJezzica
12 juli 2010 · 415 Inlägg

Måndag idag! Bara pallra dig till polisstationen och förklara läget! Du ska prata med en ansvarig, punkt!!!!
Sen att det kommer dröja med förhandlingarna som det kommer bli är en annan sak, nu ska du prata med polisen.

Sen ringer du direkt till Aftonbladet (växel 08 725 2000, tips 08-411 11 11) och gärna någon lokal tidning!!!!!!!!!!!!!!
Jag har skickat mail till Expressens tips mail!

Som sagt, det spelar ingen roll om du nu faktiskt var skyldig och åkte 300 blås på E4 och höll på att köra ihjäl en massa människor och allt finns filmat!

Du blev tagen på ett helt annat ställe en stund senare och det måste vara grova bevis på att det faktiskt är DU som framfört bilen ifråga!
Det KAN ha varit din kompis el själva Kungen som körde din bil och då kan inte du bli fälld!
PUNKT!

Visa lite jävlar anamma nu och stå på dig!
Polismannen ska få sona sitt "brott" och komma ner på jorden igen och sluta tro han är så ball och världsmäktig genom att han har klarat polisutbildningen!

Tyckte jag läste nåt tidigare inlägg om detta, är det SAMMA polis som haffade ambulans killen?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Sweeper Rostskadad
12 juli 2010 · 194 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Tyckte jag läste nåt tidigare inlägg om detta, är det SAMMA polis som haffade ambulans killen?

Ja det är det!

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 juli 2010 · 963 Inlägg

KHRacing skrev:

Puggen skrev:
Hur kan jag ta tillbaka ett erkännande som jag inte gjort??

Körkortet får jag inte tillbaka, fick i fredags ett papper från transportstyrelsen där det framgick att mitt körkort är återkallat tillsvidare, och att beslutets giltlighetstid är 6 månader. Beslutet är giltligt tills 30 Nov 2010. Beslutet gäller omedelbart även om det överklagas. Transportstyrelsen kommer att avgöra ärendet slutligt när lagakraftvunnen dom eller annat slutgiltligt beslut föreligger i ansvarsfrågan.

Så stod det i brevet! Så.. jag får INTE köra fram tills rättegången.

enligt polisens text hade du väl erkänt ?

har du inte gjort ett erkännande så dfår de ju inte ta ditt kort heller (eller?)

så troligen har det gjort fel där emd.

Citerar trådskaparen:

Puggen skrev:
har inte skrivit på något erkännande.. utan ett delgivningsbevis om att mitt körkort är omhändertaget... så jag inte skall anmäla det stulet senare.. har inte sagt med ord att jag erkänner eller skrivit på något erkännande!

Det står tillomed på baksidan av delgivningsbeviset att detta INTE KAN RÄKNAS SOM BEVIS....

Polisen får omhänderta KK på plats även om man inte erkänner. Varit med om detta själv vid fortkörning.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 juli 2010 · 963 Inlägg

Growe skrev:
pappret polisen gav dig där överträdelsen står har du kollat igenom det pappret

där står det om du har erkänt gärningen eller inte

jag skulle nog inte låta det gå så smärtfritt för en polis om jag anser att dom gjort fel

och då är det polisens chef du ska ställa på självklart öga för öga och inget mail eller telfon

sist jag var uppe fick jag ganska snabbt prata med ansvarig polis
och fick honom på andra tankar iof inget trafikbrott men iallfall
bara bli riktigt förbannad på ett kontrollerat sätt

Citerar TS:

Puggen skrev:
har inte skrivit på något erkännande.. utan ett delgivningsbevis om att mitt körkort är omhändertaget... så jag inte skall anmäla det stulet senare.. har inte sagt med ord att jag erkänner eller skrivit på något erkännande!

Det står tillomed på baksidan av delgivningsbeviset att detta INTE KAN RÄKNAS SOM BEVIS....

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 juli 2010 · 963 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
Måndag idag! Bara pallra dig till polisstationen och förklara läget! Du ska prata med en ansvarig, punkt!!!!
Sen att det kommer dröja med förhandlingarna som det kommer bli är en annan sak, nu ska du prata med polisen.

Sen ringer du direkt till Aftonbladet (växel 08 725 2000, tips 08-411 11 11) och gärna någon lokal tidning!!!!!!!!!!!!!!
Jag har skickat mail till Expressens tips mail!

Som sagt, det spelar ingen roll om du nu faktiskt var skyldig och åkte 300 blås på E4 och höll på att köra ihjäl en massa människor och allt finns filmat!

Du blev tagen på ett helt annat ställe en stund senare och det måste vara grova bevis på att det faktiskt är DU som framfört bilen ifråga!
Det KAN ha varit din kompis el själva Kungen som körde din bil och då kan inte du bli fälld!
PUNKT!

Visa lite jävlar anamma nu och stå på dig!
Polismannen ska få sona sitt "brott" och komma ner på jorden igen och sluta tro han är så ball och världsmäktig genom att han har klarat polisutbildningen!

Tyckte jag läste nåt tidigare inlägg om detta, är det SAMMA polis som haffade ambulans killen?

Jag skickade ett mail till AB, får se om de använder samma rubrik som jag skrev till dem i mailet. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang