Audi A4 Info 98-01

BlackFear
1 juli 2010 · 116 Inlägg

Är ute efter minst 180hk i A4 serien men hur många olika varianter finns det? någon som har lust att skriva ner lite?

hur pass mycket drar en quattro än en fwd blandad körning?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Danne_gg KTH Ingenjör;)
1 juli 2010 · 391 Inlägg

Så vitt jag vet finns ju bara 150hk eller 180hk alltså 1.8T och 1.8Ts.
Där är 1.8Ts att föredra!

Sen angående quattron så slå på en halv 0.05l/milen kanske Beror på körstil osv! Men quattro ÄR att föredra! Högre stabilitet i alla väglag och helt underbart på vintern! Kommer nog aldrig ha en bruksbil utan 4wd i framtiden iaf!

Four rings to rule them all!
BlackFear
1 juli 2010 · 116 Inlägg

Danne_gg skrev:
Så vitt jag vet finns ju bara 150hk eller 180hk alltså 1.8T och 1.8Ts.
Där är 1.8Ts att föredra!

Sen angående quattron så slå på en halv 0.05l/milen kanske Beror på körstil osv! Men quattro ÄR att föredra! Högre stabilitet i alla väglag och helt underbart på vintern! Kommer nog aldrig ha en bruksbil utan 4wd i framtiden iaf!

vad står ts för? och vad är skillnaden?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Rspeter Audi A5 quattro driver.
1 juli 2010 · 2 203 Inlägg

BlackFear skrev:

Danne_gg skrev:
Så vitt jag vet finns ju bara 150hk eller 180hk alltså 1.8T och 1.8Ts.
Där är 1.8Ts att föredra!

Sen angående quattron så slå på en halv 0.05l/milen kanske Beror på körstil osv! Men quattro ÄR att föredra! Högre stabilitet i alla väglag och helt underbart på vintern! Kommer nog aldrig ha en bruksbil utan 4wd i framtiden iaf!

vad står ts för? och vad är skillnaden?

Motorerna kallas för Ts om dom har lite mer hk än vanliga "T"

BlackFear
1 juli 2010 · 116 Inlägg

men hur vet man att det är en ts man kollar på? finns ju de som bluffar

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
Rspeter Audi A5 quattro driver.
2 juli 2010 · 2 203 Inlägg

BlackFear skrev:
men hur vet man att det är en ts man kollar på? finns ju de som bluffar

Kolla regnumret på transportstyrelsens hemsida så att bilen har 132kw istället för 110kw effekt.

A4 med 1.8Ts har oljetemp och voltmätare standard.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang