4322
Sök

Produktrekomendation för prylgalna

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Tja.

Måste bara lägga upp en liten tråd ang Logitechs Mulitfjärrar.

Det var i vintras som jag köpte mig min Harmony 885

http://imgs.idnes.cz/digital/A050323_PSP_HARMONY_885_(01)_N.JPG

Och har steg för steg efter inköpet bara blivit mer nöjd över köpet.

Det är en programmerbar multifjärr som kan styra allt och då menar jag allt som haft fjärr innan.

Logitech har ett enormt register/databas med fjärrkoder så man kan lätt i installationsguiden ställa in vilka produkter man har som den ska ersätta och sen lägga till Aktiviteter med en rad kommandon som den utför.

En litet exempel.

Det är ett jäkla strul bara att kolla på TV här med originalfjärrarna, nu har jag en aktivitet som heter "Kolla TV"

När jag trycker det på fjärren så skickar den en rad med kommandon i följande steg

1. Startar TVn och ställer den på ingång "AV 2"
2. Startar digitalboxen
3. Startar Hemmabion och ställer den till rätt ingång, samt ställer in ljudet för TV-profil.

Sån enkel sak hade krävts 3 fjärrkontroller och ett antal knapptryckningar för att komma till samma resultat.

Självklart har jag lagt till olika profiler så den ställer om TV och stereo till rätta kombinationer om jag nu kollar på HTPCn eller DVD mm mm.

Det som verkligen fick mig att höja på ögonbrynen var när jag i förra veckan följde med en polare till Elgiganten att hämta hem ett kylskåp.

Det var väl sommarens hittills varmaste dag och jag råkar bara springa på en fläkt av golvmodell:

http://www.bestekeus.nl/shop/images/BASF1522nieuw.jpg

Då det följde med en väldigt plastig och tråkig originalfjärr så självklart fick logitechen ta över jobbet.

Då man i värsta fall får sitta och lära kontrollen knapp för knapp med hjälp av originalfjärren så vart jag riktigt överaskad när fläkten redan fanns med i databasen så det var bara att lägga till enhet och börja använda.

Sedan dess har det kommit ett antal reaktioner när man suttit med några polare och bara tagit "tv-fjärren" och startat fläkten, ökat farten och satt den i rotation mm smile "va, hur fan gick det till?" mm wink

Har de senaste dagarna satt upp Spotlights i taket vilket jag självklart beställt fjärrstyrd dimmer till. och gissa vad man kommer ersätta den tråkiga originalkontrollen med? Just det.

Funderar på att lägga till Aktivitet "Kolla TV - Varm kväll" så att den gör lika som jag skrev innan men lägger till kommandot att starta fläkten på låg hastighet och sätta den i rotation, slå på spotlightsen och automatiskt dimma ner lite.

Nu har även tanken slagit mig att den måste vara underbar att ha i bilen för att styra Stereo, multimedia och effektljus som neon och liknande, perfekt på utställningar eller bara leva upp till en sann "prylnisse"

Kan hittills inte se några nackdelar med produkten, det den inte kan, kan man lära och efter lite knappande kan man enkelt justera profiler och kontroller.

Allt ifrån ställa fördröjningen mellan kommandon i millisekunder till att lägga in favoritkanaler och listor direkt i fjärren.

Uppladdningsbart batteri som räcker förvånandsvärt länge (klarar en månad vid normalt använande lätt) och laddar upp på ett par timmar.

Så till er som funderar på Universalfjärr eller nu har blivit intresserad av vad man kan göra med den så Köp Harmony 885, ni blir inte besviken.

http://images.tomshardware.com/2005/05/17/logitech_harmony_pilots/harmony880-8.jpg
Självklart enorm kvalitetskänsla, som alltid ifrån Logitech...

Frågor?
Senast redigerat av Martin 9-3 (21 juni 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

10 287 Inlägg
21 juni 2006
Finns det inte en nyare, 1025 elller nåt sånt? Jag har själv kikat på Logitechs fjärrar och det blir nog en snart...

Fjärr till:
- TV
- DVD
- CD
- Receiver
- Kabelbox
- Belysning

Suger.....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Evolution
1 627 Inlägg
21 juni 2006
kostar den?

Fäll ner pungen och landa

1 396 Inlägg
21 juni 2006
2300 :- ungefär

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Administratör
11 968 Inlägg
21 juni 2006
Låter riktigt bra. Synd bara att den ser ut som den gör... ser ut som som nokiatelefonerna gjorde för ett par år sen; som leksaker / aliens.

hmm

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Harmonyserien har flera modeller. denna är ju inte den nyaste heller utan det är just den jag valde.

När jag köpte den fick jag ge 1700:- för den.

Håller med om att den påminner om en Nokia men gör sig dock bättre i verkligheten än på bild, den är riktigt skön att använda iaf med layout.

1 417 Inlägg
21 juni 2006
vad fräsigt! big_smile Gör ett kommando för massa saker, "Nu är jag hemma." Så startar tv:n, kanalboxen, fläkten, spotlighitsen, massagestolen, diskmanskin (?!) Massa andra lampor överallt i fönster och sånt smile blev avis faktiskt!
Prova ställ in den för grannens tv tongue

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Holme skrev:
vad fräsigt! big_smile Gör ett kommando för massa saker, "Nu är jag hemma." Så startar tv:n, kanalboxen, fläkten, spotlighitsen, massagestolen, diskmanskin (?!) Massa andra lampor överallt i fönster och sånt smile blev avis faktiskt!
Prova ställ in den för grannens tv tongue

Har profilerna kvar ifrån mor å fars vardagsrum så deras TV kan jag styra.

Men visst. bor man i lägenhet eller nära sina grannar och vet deras TV-modell eller stereo så visst funkar den bra att jävlas med om du nu vill det wink

1 417 Inlägg
21 juni 2006
hih, roligt smile Det funkar inte tvärsöver gatan?
Om man har den i bilen kan det ju vara kul att byta låtar eller stationer för andra med lika stereo smile

180 Inlägg
21 juni 2006
hahaha  skulle va kul att åka förbi nånn polare tidigt ( typ 5 på morgonen)  dra på stereon i bott o in på nånn radio kanal som de spelar nånn störade låt ( som man letar upp på bilstereon tongue ) hahaha tongue
Senast redigerat av jensonnn (21 juni 2006)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
jensonnn skrev:
hahaha  skulle va kul att åka förbi nånn polare tidigt ( typ 5 på morgonen)  dra på stereon i bott o in på nånn radio kanal som de spelar nånn störade låt ( som man letar upp på bilstereon tongue ) hahaha tongue

hehe, så stark ir-signal är det knappast.

kl 5 på morgonen sitter man ju och käkar frukost på väg till jobbet, roligare om de sover tongue

Rohdin
22 juni 2006
har en kompis från som köpte en digital klocka som han kunde byta kanal med höja sänka ljud,stänga av sätta på TV/Stereo med....köptes i Tyskland

det var roligt under religion lektionerna

1 436 Inlägg
22 juni 2006
Rohdin skrev:
har en kompis från som köpte en digital klocka som han kunde byta kanal med höja sänka ljud,stänga av sätta på TV/Stereo med....köptes i Tyskland

det var roligt under religion lektionerna

Haha, en klassiker från tyskalektionerna! Vår stackars (?) lärarinna blev ju helt förstörd...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Wow igen.

Fick hem digitala videokameran för ett par dagar sedan och det följde med en liten fjärr till den.
http://www.vraichoix.com/images/jvcgz-mg50.gif

Nu ikväll skulle jag programmera in den i Logitechfjärren och tro på fan den fanns med.

En kamera som nyss börja tillverkats ligger redan ute, bara att välja kameran i listan. uppdatera fjärren och köra på.

Bara att erkänna, detta är den produkt som imponerat mest på mig hittills.
Senast redigerat av Martin 9-3 (26 juli 2006)

9 108 Inlägg
26 juli 2006
jensonnn skrev:

När jag precis flyttat in i mitt kvarter trodde jag det spökade i lägenheten för stereon höll på att ändra volym i tid och otid.. Först nu några år senare har jag fått reda på att det är polaren som bor granne med mig som har lekt hela tiden, han har samma stereo smile Borde ha fattat det men jag trodde det var fel på grejorna hehe

Angående fjärren verkar den faktiskt riktigt grym!! Ska lätt skaffa mig en sån och massa andra prylar när jag flyttar till en mer 'seriös' lägenhet wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
haha klockrent.

Just funktionen att den kan programmeras helt manuellt också gör ju att den kan programmeras till egna byggen. typ att jag kan starta motor/kupévärmare från fjärren vilket kommer bli aktuellt nu snart.

Även steglös dimmer till spotlights och vanlig fjärrstyrd av/på till andra lampor är nästa del.

8 156 Inlägg
26 juli 2006
En sådan där pryl ska jag nog skaffa...
Antar att den funkar till datorn också?
(Om man har IR-enhet alltså..)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
26 juli 2006
då får du ju stoppa en IR sensor i bilen också så du kan starta den innan du går ut... (perfekt på vintern juh) smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
En sådan där pryl ska jag nog skaffa...
Antar att den funkar till datorn också?
(Om man har IR-enhet alltså..)

ah visst.

styr mediaspelare och musikspelare enkelt om du har mottagare så.

Fisketokig
2 997 Inlägg
26 juli 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
då får du ju stoppa en IR sensor i bilen också så du kan starta den innan du går ut... (perfekt på vintern juh) smile

hehe blir nog problem utan större moddning när den måste startas med nyckelomvridning.

men kan jag starta motorvärmare och kupévärmare så är det gott nog.

i vintras fick jag ju vänta på motorvärmaren så kallstarter på -25c till -28c en hel vecka har jag på samvetet så har jag bara värmare så klarar jag mig utmärkt.

Sök