7535
Sök

Tvätta spridare?

183 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Tja!
Eftersom jag håller på med en grundlig renovering av min Calibra känner jag det passande att även "tvätta" spridarna.
Det har figurerat en hel del trådar angående just detta men jag har trots allt inte funnit någon klarhet i vilket som är bäst, eller hur man går till väga.
Det mest praktiska är ju att skicka iväg dem till någon verkstad som är utrustade med en ultraljudstvätt men det kostar en slant så om man kan fixa till dem hemma så vore det ypperligt.
Så gott folk, finns det någon med erfarenhet av detta?

509 Inlägg
4 juli 2010
Var ligger någonstans i sverige?

183 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Nu hängde jag inte med för fem öre..
Skrev jag fel eller?

1 422 Inlägg
4 juli 2010
Vart bor du? Lättare att rekomendera någon så.

238 Inlägg
4 juli 2010
"Celica89" frågar om man kan "fixa till dem hemma" och 2 personer frågar vart han bor... Läskunnigheten är på topp en söndag som denna!

Om jag kunde hjälpt dig skulle jag gjort det, hoppas du får något bra tips om hur man kan fixa sina spridare hemma, även fast du nu då bor i Blekinge som tydligen är livsviktigt att veta innan man kan hjälpa dig!

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

183 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Jo jag funderade lite jag också, men började förmoda att det inte fanns något annat alternativ än att skicka iväg dem.
Tack ändå smile

509 Inlägg
23 juli 2010
Om man googlar så kan man säkert bygga en ultraljudstvätt för 3-4 tusen , men skulle han bott nära Uppsala kunde jag gjort det gratis. Ditt svar var inte mycket bättre.
Sued skrev:
"Celica89" frågar om man kan "fixa till dem hemma" och 2 personer frågar vart han bor... Läskunnigheten är på topp en söndag som denna!

Om jag kunde hjälpt dig skulle jag gjort det, hoppas du får något bra tips om hur man kan fixa sina spridare hemma, även fast du nu då bor i Blekinge som tydligen är livsviktigt att veta innan man kan hjälpa dig!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
23 juli 2010
Hur avancerat ska det vara då?  En burk med typ bensin/ diesel/ fotogen/ förtunning och sen lägga i spridaren och låta ligga ett ta, sen skaka lite fungerar ganska bra för att få bort en del skit i alla fall.

183 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Har svårt att tänka mig att spridarna skulle få någon ordentlig rengörning av att ristas i en burk med diesel, men jag vet inte, spridare är inte mitt område.
Tack för svar i vilket fall! smile

12 086 Inlägg
30 juli 2010
Bygg en rigg för spridare och spola dem baklänges med diesel.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
30 juli 2010
Celica89 skrev:
Har svårt att tänka mig att spridarna skulle få någon ordentlig rengörning av att ristas i en burk med diesel, men jag vet inte, spridare är inte mitt område.
Tack för svar i vilket fall! smile

De räcker ju för den värsta skiten, sen om man vill ha dom riktigt rena inuti så kan man ju hälla i en skvätt med rengörare i tanken när man monterat tillbaka spridarna och ska köra igen.

Sök