Köpråd: Audi S4

rebew
6 juli 2010 · 224 Inlägg

har blivit sugen på att köpa en s4 -99 men effter att jag suttit och googlat och läst på forum så värkar det vara rena skiten som kostar massa att laga är det någon som har en eller har haft en som kan berätta litre om bilen.

är det värt att köpa?
vad är vanliga fel och vad kostar det att fixa?
tål dem lita trimmning elelr kostar det massa så fort du rör en enda skruv ?
som sagt allmän fakta om bilen vill bara ha svar av folk som vet va de pratar om nu eller om någon har tips på annan kul bil i samma prisklass

tack på förhand Johan

Mitsubishi Eclipse Spyder V6 "Elmia 2012" (2004)
racefan
6 juli 2010 · 1 059 Inlägg

när dom funkar är dom kanon. dom är dyra och laga men sköts dom rätt så är den en kul bil.Jag körde lite bana med min o lite kvällsbus o den funka kanon. Köp en med bra hisotik samt nybytt kamrem då den är dyr o byta. turbos o grenrör bör också va bytt. Sak va en 99b dvs facelift då den är uppdaterad med bättre delar samt lite snyggare karossmodifieringar.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
6 juli 2010 · 391 Inlägg

Nu har jag inte ägt en av dem men har ju lite koll iaf:) Som racefan sa så försök hitta en 99b och med bra historik, kammrem och turbobyten är dyrt och vanligt förekommande då många går hårt och väl trimmade! Men med racekattar o nya downpipes går dom riktigt fint:)

Four rings to rule them all!
nikotino ///R-Rated
9 juli 2010 · 518 Inlägg

Har oxå vart sugen på en s4 ett par ggr.  Då det verkar vara en rå bil. Men precis sin du hört/läst så verkar de vara väldigt dyra i både drift och service, det var de som fick mig att backa. Jag hänvisar till de andra tipsade om vad gäller 99b samt kamremsbyte. Har du kollat vad de kostar i försäkringspremie?

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
rebew
11 juli 2010 · 224 Inlägg

tack för alla svar har förståt att det är en dyr bil på alla sätt men är endå fortfarande sugen

tror inte försäkringen blir så farlig skriver inte bilen på mig utom min mor i 50 års åldern som bor på landet varken min cab eller c70 är dyra i försäkring och dem är skrivna på henne

vill nog inte veta va det skulle kosta mig att ha den skriven på mig tongue

va tror ni som haft s4 kan denna vara något ?

http://www.blocket.se/varmland/Audi_S4_ … =8&w=2

Mitsubishi Eclipse Spyder V6 "Elmia 2012" (2004)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
11 juli 2010 · 2 203 Inlägg

rebew skrev:
tack för alla svar har förståt att det är en dyr bil på alla sätt men är endå fortfarande sugen

tror inte försäkringen blir så farlig skriver inte bilen på mig utom min mor i 50 års åldern som bor på landet varken min cab eller c70 är dyra i försäkring och dem är skrivna på henne

vill nog inte veta va det skulle kosta mig att ha den skriven på mig tongue

va tror ni som haft s4 kan denna vara något ?

http://www.blocket.se/varmland/Audi_S4_ … =8&w=2

Köp bara. Du sparar ju massor med pengar med ditt försäkringsfuskande...

zippo Drygare än Yes
11 juli 2010 · 112 Inlägg

S4 är en bra året runt bil. Kul att köra och den går att bruka.
Service och rep är dyrt, men så är det när man vill ha lite mer.

Har man koll på bilens historik och läst på lite så kommer man långt.

Försäkring är inte så blodigt om man se sig omkring lite och fråga, min är billigare än min gamla Audi 100 så jag tycker inte försäkring är något att hänga upp sig på.

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
CrilleD
11 juli 2010 · 831 Inlägg

Kollade också på en S4 tidigare men backade p.g.a. svindyra reparationer och köpte en sniken A4 1,8TS. Det skulle jag aldrig gjort för den var precis lika värdelös och kostade skjortan att laga. Audi överlag har jag skitdåliga vibbar av. Varenda Audi mina polare ägt, nya som gamla har droppat olja. Grymt trist.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang