Inför Street Race Hudiksvalls Flygfält 17/7. Uppdaterat inlägg.

RandomHero
15 juli 2010 · 574 Inlägg

finns det tidkort att få??

Cheven
15 juli 2010 · 35 Inlägg

Tror inte att dom riktigt stora rävarna skulle vilja åka på detta fält som förr i tiden, idag finns så mkt bättre banor som är preppad med bra grepp. Detta är körning för oss som åker gatbilar och som vill mäta bilarna mot varandra och få en tid 402M under ordnade förhållande. Jag är övertygad att det finns många som vill testa men inte vill åka på dom stora banorna så därför kör vi detta med enkla förhållande men att ändå få starta bredvid en annan bil på riktig startgran och få en sluttid på 402M. Ser många fall där det skall rejsas på allmän väg och där förloraren kan vika av vid nästa avfart för att slippa lidandet av förlusten. Här svider det till att ställa sig i depån med svansen mellan benen men vad gör det,, det finns alltid och kommer alltid finnas värre bilar. Huvudsaken är att vi har förbannat roligt och det har vi.

Cheven
15 juli 2010 · 35 Inlägg

Ang Tidkort.
Det är elektroniskt mätning så tiden ljuger ej, den utrustning vi har skriver dock tyvärr ej ut tidkort men du får din tid vid varje återkörning till depå.

Cheven
15 juli 2010 · 35 Inlägg

Du får gärna hjälpa till att sprida detta om du har egna förslag, Mvh. 

Lollen32 skrev:
Cheven:

Vad sägs om att posta infon på lite andra forum så informationen kommer fram?

Tycker det är grymt bra gjort av dig/er att annordna detta!
Ni/du får inte trappa intresset....

RandomHero
15 juli 2010 · 574 Inlägg

okej, ja det räcker för min del=)

johnforce
16 juli 2010 · 2 Inlägg

Men de här med godkända bilar, är det något krav från banägaren eller?. Det finns kanske bilar i garagen som man vill prova men som inte är reggade.
Att det kommer lika mycket som för typ 20 årsen får vi nog inte uppleva och då var det riktiga bilar.
Jag kommer på lördan.

Cheven
16 juli 2010 · 35 Inlägg

Det sitter i tillståndet vi har från Polisen att bilarna skall vara besiktigade,registrerade och försäkrade bilar.
Men det kanske för framtiden skulle vara värt att kolla upp om man kan få ett tillstånd utöver detta.
Finns det bara intresse för detta så kan man ju jobba vidare med dessa körningar för att utveckla hela arrangemanget.

DennisJonsson Audiot
17 juli 2010 · 1 153 Inlägg

Wikens_Racing skrev:
Jag tror att intresset för dessa tillställningar på Hudiksvalls flygfält skulle vara betydligt större om det inte vore ett krav att bilarna måste vara godkända av SBP, då skulle det vara lite mer som "förr i tiden" då det verkligen kom många och riktiga dragracing bilar och körde.

Om det skulle innebära mer planeringsjobb så skulle även det vara värt att lägga ner mer tid.

När jag hade hand om det så hade vi nästan samma regler och hade aldrig under 30st bilar +mc som körde och då va dom besiktad å godkännd sen kom en å annan dragrace bil som ville testa lite för å se hur de funka smile

det gäller att få ut informationen till fler oxå.

Audi S4 (1992)
DennisJonsson Audiot
17 juli 2010 · 1 153 Inlägg

Folk undrar lite om försäkring å sånt eftersom evenemanget ör anknyten till SBF?

Audi S4 (1992)
DennisJonsson Audiot
17 juli 2010 · 1 153 Inlägg

Zatzy.com
nitroz.se på klotter planket
olika märkes klubbar m.m är där man ska posta info sen är ett bra kontakt nät en bra grej å ha med sig då man skall ordna något sånt här. smile

Lägg ut ett mobil nummer oxå så folk kan ringa om dom undrar något smile

Senast redigerat av TheGuard (17 juli 2010)

Audi S4 (1992)
LilleSKUTT
17 juli 2010 · 512 Inlägg

har precis fått sista delarna till bilen så jag kommer ner  och provar lite 402  jag oxå sen blir det  crusingen smile

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
Lollen32
17 juli 2010 · 171 Inlägg

Cheven skrev:
Du får gärna hjälpa till att sprida detta om du har egna förslag, Mvh. 

Lollen32 skrev:
Cheven:

Vad sägs om att posta infon på lite andra forum så informationen kommer fram?

Tycker det är grymt bra gjort av dig/er att annordna detta!
Ni/du får inte trappa intresset....

Hej!

fixade det tidigare under dagen!

Har under hela kvällen hållit på med lustgasen som vägrar fungera som den ska...
Skitgrejjer!!! Och NOS ska vara ett kvalites märke? buuu...

Ska prova lite mer imorgon. kommer upp vid ca 13 tiden å försöker förbättre tiderna utan gas...

Syns på flyget! smile

Black_GT4
17 juli 2010 · 9 Inlägg

attans att bilen är omappad då :8
annars hade man nog ställt upp smile

Kamulen
17 juli 2010 · 930 Inlägg

ingen som har bilder ifrån dagen?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Mokko
18 juli 2010 · 286 Inlägg

Ändrar detta inlägg då jag kom på att man kanske ska skriva i eftersnacks tråden.

Senast redigerat av Mokko (18 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang