Launch Control. Vilken rekomenderar ni?

Underdog
7 juli 2010 · 170 Inlägg

Hej! En polare har en Evo 5(Använder inte g.org) som funderar på att beställa hem en Launch Control till sin evo 5 från pbz.se.
Men där står det: Gizzmos nya LI-2 launch interface kombineras med Gizzmo Tach Recall shift light för att fungera som en launch controller. Gizzmo Launch interface skapar beräknade misständningar som på en turbobil, med öppen gasspjäll skapar laddtryck. Detta tryck kan du ha även fast bilen står still. Det är perfekt att använda för att skapa snabba starter eftersom det ger mer effekt från start.

Funkar det att skapa misständningarna utan att behöva köpa Tach recall shift light?
Är detta ens möjligt till den bilen?

Vilken launch control rekomenderar ni?

peace!

Senast redigerat av Underdog (7 juli 2010)

HolmQvist
7 juli 2010 · 321 Inlägg

Kan inte rekomendera någon av dom då jag inte testat. Men jag har bytt mitt sprut till ett link. Där i finns launch control. Funkar utmärkt! Rekomenderar att byta sprut om han ska trimma vidare. MVH HolmQvist

Underdog
7 juli 2010 · 170 Inlägg

Han ska inte trimma vidare, Det är något gjort med den, han ligger på ca 330hk. Har mailat pbz, men fick inget svar... Har du någon länk till "sprutet" eller liknande?

HolmQvist
7 juli 2010 · 321 Inlägg

Jrm säljer link sprut. mitt är ett plug and play sprut dvs bara att koppla in i orginal boxen. Men det måste mappas efteråt. Är det bara just launch control han vill åt så blir det billigare att skaffa bara en launch Box. Finns ju någon som heter bee-r rev limiter eller något sånt.

Underdog
7 juli 2010 · 170 Inlägg

Japp, bara Launchen han vill åt. Laddtryck vid stillastående, ak47 avgas smällar :p grym start. har hittat bee-r rev limiter(launch controller.

http://www.frsport.com/Bee-R-Racing-Rev … 15270.html
'
Denna du menar?

Arcangelus <3 Japs
7 juli 2010 · 680 Inlägg

Vet inte hur det funkar till Evo, men Rush Racing (amerikanska) har la bra grejjer?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
HolmQvist
7 juli 2010 · 321 Inlägg

Precis den jag menar låter precis som min launch iaf funkar nog fint:-) vet dock inte var man köper dom. Kollat ebay ? Kolla evoclubsweden också brukar dyka upp annonser lite då och då .

Underdog
7 juli 2010 · 170 Inlägg

Japp, kollat ebay 2400kr inkl frakt. Tack för förslaget. ska vidarebefodra de till polarn. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang