Köpråd: Toyota supra MKIV !

Lindqvist_
12 juli 2010 · 92 Inlägg

Hej !

Har funderingar på att köpa en supra ! vill ha en någorlunda orginal med max full bpu hade ja tänkt och den ska vara manuell ! max 150 k..  när de gäller full bpu va exakt e de man gör för att uppnå de? är de nått specielt man ska kolla på dessa bilar mer än att kopplingen helst ska vara bytt vid full bpu? vanliga fel osv? är de viktigt att bussningen i diffen ska vara bytt lr håller den för mkt?
Är tacksam för alla svar och kom gärna med mer info om bilen som kan vara bra att ha i bakhuvudet när man ska åka å kolla på en sådan bil !

är de nån som vet någon fin supra som uppfyller mina krav så få ni gärna tipsa mig!

mvh

mkiv77
13 juli 2010 · 1 153 Inlägg

Sök på forumet finns massor av trådar med samma frågor.Har du fler frågor är de bara att höra av sig smile

Fire-Fox
13 juli 2010 · 632 Inlägg

Full BPU = ca 400 - 450HK

Boost cut controller BCC
Speed limit controller SLCC
större frontmatad IC
öppet luftfilterkit
ökat laddtryck 1,1 - 1,2 BAR ungefär

Vad jag har läst så är dessa motorer något kopiöst effekttåliga redan från grund och botten. En orörd Supra motor ska väl klara 600HK innan man behöver byta saker har jag för mig? Drivlinan ska väl också palla ganska mycket effekt.

Mvh!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
InX-Engineering
13 juli 2010 · 138 Inlägg

Fire-Fox skrev:
Full BPU = ca 400 - 450HK

Boost cut controller BCC
Speed limit controller SLCC
större frontmatad IC
öppet luftfilterkit
ökat laddtryck 1,1 - 1,2 BAR ungefär

Vad jag har läst så är dessa motorer något kopiöst effekttåliga redan från grund och botten. En orörd Supra motor ska väl klara 600HK innan man behöver byta saker har jag för mig? Drivlinan ska väl också palla ganska mycket effekt.

Mvh!

Jag har kört med 600hk utan att byta saker men jag vågade inte köra så mer än 2 dagar bytte sedan kolvar och stakar gjorde jävligt stor skillnad.

Angående fel så har de ganska små fel som händer var 500 supra kanske som många har sagt i andra trådar så är det ju en Toyota och de håller!
Tips:
http://www.blocket.se/kronoberg/Toyota_ … 11&w=3
Riktigt fin Facelift modell

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 11&w=3
Lite mer skruvat på den här och lacken är ju inte det bästa men den är riktigt bra. Ny lackad men lacken är inte bra <--- EdiT

Edit: 450hk har endast nåtts med eurospec och då med ny bränslepump och kamdrev kanske kamaxlar också

Lycka till!

Senast redigerat av InX-Engineering (13 juli 2010)

Lindqvist_
13 juli 2010 · 92 Inlägg

okej Tack för svaren !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang