3 augusti 2010
Trådstartare
Jaha så pinsamt det kan bli då........men nu ska jag berätta vad (skit)felet var.
Efter att ha bytat diverse givare o reläer o kollat de felkoder ja kunde så började jag bli riktigt gråhårig o fundera på vad man kunde få för bilen på skroten
MEN så fick jag för mig att hälla i c:a 4 liter soppa o testade(sista utväg, borde varit första)).........fan ta mig så starta bilen.......JAHA tänkte jag, varför dådå?? Tankmätaren visade ju halv tank+att det kom ju soppa vid fuelrailsen..........så jag tänkte kolla rent fysiskt i tanken hur mycke soppa där fanns så jag skruvade/bankade loss den stora plastringen till tankarmaturen men jag behövde lossa slangarna för att ta ut den så jag gick o hämta en skruvmejsel......men blev sugen o testa starta bilen igen......O DÅ funkar helt plötsligt tankmätaren tydligen för den visade ingen bensin/lampan lös.....alltså hade tydligen armaturen "hängt" sig.....o bensinen framme vid fuelrailsen va nog bara ren "bränsledimma" som förmodligen gick rakt tillbaks i returen......
Tur för bilen att jag "smöget" i mig en grogg(eller 2 ) annars hade jag nog plågat sönder henne......blev så j-a irriterad över en sån skitgrej......men OM nu någon är med om nått liknande så KOLLA BENSINEN först hahaha........
Personligt meddelandeE-post
Senast redigerat av xc90 (3 augusti 2010)
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....