17 juli 2010
Trådstartare
Tja!
Jag har under ett par års tid renoverat en Mercedes 250 CE -73. Nu är jag nästan klar men där är en del grejer jag inte kan göra själv och heller ej orkar. Jag vill bara få klart bilen denna sommaren.
Är det någon som vet och kan rekommendera någon runt skåne, gärna så nära Malmö så möjligt, som för en vettig peng kan ta på sig och hjälpa mig med detta och då menar jag verkligen att slutföra allt. Jag hjälper gärna till själv och jag vet vad som ska göras och till viss del hur jag vill göra det då jag gjort småförändringar/förbättringar. Vad jag vet har jag 99% av alla delar. Där är nog något som är kasst eller ej finns men det får lösas när vi kommer dit.
Jag har inte topprenoverat dvs blästrat hela karossen så meningen är att bilen ska bli sjukt bra men inget utställningsobjekt. Jag menar.. jag tänker ju köra bilen nästan dagligen
Mekaniskt är bilen ihopsatt till 95% om inte mer. Det jag saknar till motorn är oljekylaren men så fort det är fixat så ska den gå och starta... förhoppningsvis. Lackering är kvar samt underarbetet, spackling/slipning. Jag har spacklat nästan allt som behövdes så i princip är det bara sprutspackling kvar. Där är en del småsaker som behövs fixas helt enkelt. Instrumentpanel är monterad. Det är bara själva inredningen som är kvar samt stereo men detta ska göras efter lackering. Det ska även dras lite el då jag byggt om vindrutespolningssystemet lite men det är ganska basic. Rutor är heller ej monterade.
jag är tacksam för all information jag kan få. Är det någon som är intresserad kan vi diskutera detaljer senare.
mvh
Erik