Celica -91. "Caramel"

Min första 5th gen Celica.
  • 10 Följare
  • 27 928 Visningar
  • Projektet avslutat 14 april 2014
NOOX
25 augusti 2010 · 873 Inlägg

rena rama snickar proffset smile , filtmatta kanske kan vara nått för skuffen , reptåligare än lack smile

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Daemonette Warrior Princess
26 augusti 2010 · 188 Inlägg

Sister_in_black: Ingen orsak, det var ju som snabbt och lätt gjort när man hade alla verktyg framme smile
Kram!!

NOOX: Hihi tackar ^^, jag har kvar originaltygmattan som ska ligga ovanpå, tänkte mest bara lägga lite lack för att skydda plattan mot fukt. smile

Senast redigerat av Daemonette (26 augusti 2010)

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
OpelAstraPower
28 augusti 2010 · 326 Inlägg

Snyggt me svarta frontblinkers, o riktigt gött att du fått till takluckan med big_smile Vore kul o se bilen live wink

sirmiro Double-Unicorn Rider
30 augusti 2010 · 2 486 Inlägg

Bilen ser riktigt bra ut, speciellt efter du bytte panelerna. smile

Ang kamremmen så kan du kolla upp om det är någon fara att den går av. De celica jag skruvat med har varit idiotsäkra och ventilerna kan då inte träffa kolven. Detta gör att man bara behöver ställa motorn rätt, hänga på en ny ram och sen starta den som om inget hade hänt. smile

Men se till att dubbelkolla det innan du testar. wink

Daemonette Warrior Princess
4 september 2010 · 188 Inlägg

OpelAstraPower: Tackar! Jag var i Skellefteå förra helgen, men det blir säkert fler gånger. smile

sirmiro: Tack! smile Och tack för tipset, jag har läst och kollat runt nu och tydligen ska motorn jag har (4a-fe) vara non interferance, alltså ingen fara om remmen går av big_smile Då kanske man vågar köra ett tag till på den. smile Stort tack för tipset!

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
sirmiro Double-Unicorn Rider
4 september 2010 · 2 486 Inlägg

Daemonette skrev:
OpelAstraPower: Tackar! Jag var i Skellefteå förra helgen, men det blir säkert fler gånger. smile

sirmiro: Tack! smile Och tack för tipset, jag har läst och kollat runt nu och tydligen ska motorn jag har (4a-fe) vara non interferance, alltså ingen fara om remmen går av big_smile Då kanske man vågar köra ett tag till på den. smile Stort tack för tipset!

Inga problem alls. smile
Vet att många celica har så och då jag har en toyotamotor (3s-fe) delad på balkongen kom jag att tänka på det. smile
Sen är det jobbigt att byta remfan på en 'felmonterad' motor i en japansk bil. Händerna får inte plats. roll

OpelAstraPower
7 september 2010 · 326 Inlägg

Daemonette skrev:
OpelAstraPower: Tackar! Jag var i Skellefteå förra helgen, men det blir säkert fler gånger. smile

sirmiro: Tack! smile Och tack för tipset, jag har läst och kollat runt nu och tydligen ska motorn jag har (4a-fe) vara non interferance, alltså ingen fara om remmen går av big_smile Då kanske man vågar köra ett tag till på den. smile Stort tack för tipset!

Ajdå, då missa jag de smile hoppas jag de blir smile

Daemonette Warrior Princess
10 november 2010 · 188 Inlägg

Nu är projektet avslutat och Caramel kommer säljas till våren eftersom jag blivit ägare till min drömbil vars projekttråd finns här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2494202

Om den som blir ny ägare av Caramel vill ta över denna tråd så går det alldeles utmärkt. smile

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang