6672
Sök

Volvo 850 T5 -94 vs BMW 320 touring -97

4 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Okej jag inser att hela grejen är rätt dum, men har då haft en diskution länge med min kusin om vilken av bilarna som går bäst och måste då se vad andra tycker smile jag har då en Volvo 850 T5 -94 (gått 21.000mil) och han har då en BMW 320 Touring (gått 30.000 mil). För att få slut på diskutionen så skulle det sitta fint med lite ärliga svar inget om utseende eller något liknande bara prestanda.

1 587 Inlägg
20 juli 2010
850 T5 225 häst
BMW 320 150-170 häst

hur svårt kan det vara ?

OEM Rox
245 Inlägg
20 juli 2010
Prestanda hur då? Rakt fram eller bana? drifting är ju uteslutet smile

Rakt fram bör han åka på stryk utan problem om rakan är lång nog, men på bana så vettifan faktiskt.. 320 är ju inte direkt vass men de är sjukt vassa i kurvorna.

Är båda bilarna 100% original? omskötsel spelar ju också in, jag menar en bmw som rullat 30.000 och aldrig bytt bussningar eller liknande har ju sämre väghållning än en skottkärra, likväl som en t5 med totalt slut turbo inte har någon direkt kraft kvar.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

4 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
precis det jag försöker förklara för han ^^, vilket han inte verkar fatta, han försöker då påstå att min bil är 3år äldre vilket gör den slöare (även om den har gått 9000 mil mindre) och även då att bara för att han har bakhjulsdrift gör att den går mycket bättre ^^, han är inte så kunnig dock.

OEM Rox
245 Inlägg
20 juli 2010
Men det är jättesvårt, det finns en hel del bilar som spöar mig utan problem rakt fram men som jag spöar så fort det kommer kurvor.. HK är inte allt, speciellt inte på en FWD tongue

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

4 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Tias88 skrev:
Prestanda hur då? Rakt fram eller bana? drifting är ju uteslutet smile

Rakt fram bör han åka på stryk utan problem om rakan är lång nog, men på bana så vettifan faktiskt.. 320 är ju inte direkt vass men de är sjukt vassa i kurvorna.

Är båda bilarna 100% original? omskötsel spelar ju också in, jag menar en bmw som rullat 30.000 och aldrig bytt bussningar eller liknande har ju sämre väghållning än en skottkärra, likväl som en t5 med totalt slut turbo inte har någon direkt kraft kvar.

båda är orginal, volvon har då 2 ägare varav jag är ena, den går otroligt fint i turbo och motor servades 2 gånger per år av ägaren innan. bmwn har 7 ägare i sverige sen 2002. och den är rätt så säckig. drifting är självklart att bmwn är bättre me tanke på bakhjulsdriften tongue grejen är den att både rakt fram o bana påstås det att han tar volvon dock vågar han inte bevisa det. meningslös diskution egentligen med tanke på att killen bara lyssnar på vad hans farsa säger.

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
20 juli 2010
Det finns ju bara ett sätt för honom att bevisa att hans BMW är snabbare och han verkar ju inte våga göra det. Så länge du erbjuder och han vägrar så kan du nog vara tämligen säker på att han vet att din bil är snabbare än hans. Han är bara för stolt för att erkänna det.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
20 juli 2010
Vid rattlås race blir det blir tufft för BMW! Inte mycket men än då...
På banan har BMW fördel med sin RWD o bättre balans/vikt fördelning.

150hk (170hk om 01:a eller nyare) på en RWD VS 225hk FWD talar kanske sitt tydliga språk!
Det krävs lite mer kraft på en RWD bil för att komma i samma acceleration som FWD dock FWD har lättare att tappa greppet.

320 tillhör inga racevagnar direkt utan törstiga o slöa misslyckade f@nskap (ja, ja, jag vet...) då en 318 har nästan likadana prestanda siffror.

1 327 Inlägg
21 juli 2010
Varför diskutera mer med honom? Låt han tro att hans bil är snabbare om han inte vill inse fakta.

735 Inlägg
21 juli 2010
ehm troll?

Sök