5674
Sök

Sänka Avgasljudet?

1 482 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Min Ibiza låter för jävla mycket. Den låter rapp och sportig och det är rentav pinsamt och irreterande.
När den varvar 3000 på motorväg så blir man dessutom döv.

Har monterat en grövre slutddämp från Biltema ( original grejjer ) samt ett ändrör så det mynnar utanför bilen. Låter fortfarande förmycket. Det får tyvärr bara plats cylinderformade dämpare på den.

Går det ens få den tyst?

BLT Service
Theracords Music Label

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 juli 2010
Noxxer skrev:
Min Ibiza låter för jävla mycket. Den låter rapp och sportig och det är rentav pinsamt och irreterande.
När den varvar 3000 på motorväg så blir man dessutom döv.

Har monterat en grövre slutddämp från Biltema ( original grejjer ) samt ett ändrör så det mynnar utanför bilen. Låter fortfarande förmycket. Det får tyvärr bara plats cylinderformade dämpare på den.

Går det ens få den tyst?

Bygg eget avgassystem med en helvetes massa dämpare?

Annars så var det lite knivigt.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 482 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Jo det är ju ett alternativ.

Men inte fan pallar jag spy ut pengar på A-B bilen.. den ska bara funka och vara diskret, ful och TYST... smile

BLT Service
Theracords Music Label

Das vas das das
179 Inlägg
21 juli 2010
http://www.if-sakerhet.se/media/catalog/product/cache/5/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_1_21.jpg
jag har ett par i bilen med radio (ifall någon 50+ ska med) tongue
eller kan man göra lite mer seriöst och ta avgasband på dom raka rören, funkade kanon för mig smile

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juli 2010
Är dämparen tom? låter ju som oisolerad dämpare?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 679 Inlägg
21 juli 2010
I med en till dämpare eller en större dämpare än vad du redan har big_smile
Desto längre och bredare en dämpare är desto mer tyst blir den big_smile

Sök