3504
Sök

Efterlyses!! Vit Seat Leon med regnr som börjar på FSF i Malmö

Allmänt trevlig.
94 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Hej!

Kom ut efter jobb idag på mobilia och sätter mig i bilen. Precis när jag ska köra iväg så hör jag en smäll på min högra sida, då är det en kille i en Vit seat leon av nyare modell (typ från 07 och fram) som smällt upp sin dörr på min, jag flyger ur bilen för att konfrontera honom men han kör iväg i full fart.

Jag hann inte se regnr ordentligt men vill minnas att det börjar på "FSF" , killen som körde var runt 25-35 med glasögon och ljust hår.

Ser ni bilen så skulle jag uppskatta om ni ville memorera regnumret och skicka till mig i PM! Jag hatar smitare, har man gjort fel så får man stå för det. Det är alltså i malmö detta hände.

tack på förhand!
Senast redigerat av Punkt (25 juli 2010)

14 Inlägg
25 juli 2010
Hoppas verkligen du får tag i den killen, jag vet inte vad jag hade gjort. Hoppas det inte blev en för stor skada iaf =/

Allmänt trevlig.
94 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Några mm djupt hack i dörren och en ful lackskada, samt lite vit färg från hans bil.

Det är inte skadan i sig som gör mig förbannad, det är att han inte var man nog att stå för sitt misstag. Jag klev ur bilen för att föra en normal konversation men då for han iväg.

Vill verkligen ha tag på regnumret då polisen inte "kunde" upprätta en anmälan om jag inte hade rätt regnr.

Han ska åka dit för det i alla fall, så jävla fegt så det inte är sant. Ska ringa runt lite bekanta som har tillgång till bilregistret och se om jag kan lokalisera honom.

Jag ger inte upp förens jag hittar den jäveln!

312 Inlägg
25 juli 2010
Du kan ju alltid maila fordonsurval@transportstyrelsen.se och kolla om dom kan få fram hur många vita seat leon årsmodell 05- det finns i Malmö med en manlig ägare som är född 1960 eller tidigare eller nått. Sen är det bara att pröjsa så får du en lista över alla som finns i området. Då är det bara att börja åka runt och leta.

Allmänt trevlig.
94 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
ExtremeBoost skrev:
Du kan ju alltid maila fordonsurval@transportstyrelsen.se och kolla om dom kan få fram hur många vita seat leon årsmodell 05- det finns i Malmö med en manlig ägare som är född 1960 eller tidigare eller nått. Sen är det bara att pröjsa så får du en lista över alla som finns i området. Då är det bara att börja åka runt och leta.

Det gjorde jag direkt när jag kom hem, men tack så hemskt mycket ändå smile

Frågan är vad man ska göra när man hittar honom.. sånt med basebollträ är inte min grej, jag tror mer på psykologisk krigsföring. Typ börja med en liten lapp på vindrutan i stil med en inscannad och redigerad böteslapp med ett belopp och dörruppslag som anledning?

Tror han blivit ganska skakis iaf tongue

362 Inlägg
29 juli 2010
Punkt skrev:
ExtremeBoost skrev:

Det gjorde jag direkt när jag kom hem, men tack så hemskt mycket ändå smile

Frågan är vad man ska göra när man hittar honom.. sånt med basebollträ är inte min grej, jag tror mer på psykologisk krigsföring. Typ börja med en liten lapp på vindrutan i stil med en inscannad och redigerad böteslapp med ett belopp och dörruppslag som anledning?

Tror han blivit ganska skakis iaf tongue

Sådant gillar vi smile
Jag hade en böteslapp på min ruta i Ica Focus-huset i Gbg. Fattade inte varför jag fått den, men när jag ska betala den kollar jag nogrannare och ser då att det står ett regnr under mitt på lappen. Eftersom den som bötade bilen inte skrivit i färg mm. så stod det bara Volvo Blå. Kollade upp regnr så gott jag kunde och hittade en blå volvo som stod i Torslanda. Åkte dit och satte tillbaka böteslappen på hans ruta. Självklart några dagar efter att böterna skulle vara betalda smile

Allmänt trevlig.
94 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Har nu fått alla uppgifterna, nu är det en försäkringsfråga. Men tanken är att han ska betala, vilket återstår att se..

Dock måste jag säga att polisen gjort ett fruktansvärt bra jobb, de kollade upp honom, tog emot min anmälan och kontaktade honom inom 24h.

Jag hoppas innerligt att han gjorde lite i brallan när polisen ringde och berättade att han blivit anmäld för incidenten smile
Senast redigerat av Punkt (29 juli 2010)

Rycketofta Racing
292 Inlägg
29 juli 2010
Skönt att höra! det är inte mer än rätt!

//Rycketofta Racing

Sök