7954
Sök

Försäkringsbolag & verkstad skickar mig fram o tillbaka !?

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
Kan börja med att berätta om vad som har hänt så alla ni som läser hänger med lite.

Bilen står pakerad, en stulen bil kör rätt in i sidan på den. (detta var i börjar på JANUARI)
Polisen kommer dit och konstaterar hela händelsen och tillkallar bärgningsbil.

Bilen åker till Aukt märkesverkstad. Dagen efter ringer jag mitt bolag samt verkstaden för att kolla att allt är ok, då funkar allt från FB (försäkringsbolaget) och jag får ett skade nr. Ringer verkstaden och de säger att bilen har skickats till deras Plåtverkstad i en annan del av stan.

Åker dit och pratar med meken och får titta på bilen. Då säger jag åt honom att jag jobbar med rekond samt verkstad och att familjen driver två stora företag och har gjort det i 11år så jag är petig som fan och ger mig inte förens jag är 100% nöjd med bilen.(vilket jag har all rätt att kräva, eller?) Samt att jag inte accepterar att de sprejar ut skärmar med mera för att få nyansen att funka.

Det går 6 veckor och de ringer och säger att bilen är klar!
Åker skit glad iväg och hämtar bilen. Innan jag åker hem vill jag tvätta och rengöra den. upptäcker följande:

* Fram samt bakskärmen är utsprejade
* Lack skarv i hela dörröppningen
* Kromlisten på bakdörren sitter 1cm!!! snett
* El stolen funkar inte som det ska!
* Lackriningar på båda dörrarna
* Bilen drar snett

Ringer de och ber de att fixa skiten och är rätt så trevlig med tanke på att vi mäniskr gör misstag!

två veckor senare ringer de och bilen är klar.

åker dit och ser på avstånd att de har justerat dörren och inte listen så nu är dörren sne och inget annat är gjort!!! Så jag smäller igen dörren och ber de ringa när ALLT är klart och åker därifrån skit sur (fredag eftermiddag)

måndag ringer de och ber mig att anmäla skadan gällande stolen till mitt FB då det är en komleterings sak!!!??? Jag blir förbannad och förklarar att det är deras jobb att konstatera skadorna på bilen och inte mitt.

en vecka senare ringer de och jag åker fit för att hämta bilen.

* På väg hem börjar stolen leva sitt eget liv och rör på sig i 120km/h !!
* Lacken ser ut som skit och skarvarna finns kvar
* De hade lackat framskärmen och fakturerad försäkringen men hela lyset hade en glipa på 1cm!!!
* Bilen är fortfarande inte hjulinställd sad

Ringer igen och berättar det för de samtidigt som jag ringer mitt FB och berättar allt för handläggaren varpå jag får tips att åka och skadebesiktiga den hos FB. Sagt och gjort alla skador konstateras!

Lämnar in bilen igen och ber de ringa handläggaren.

Två veckor senare så är bilen "klar" igen.

Åker dit och hämtar bilen packar den och det bär av mot GBG med 4pers i bilen.

* När jag åker 120km/h så börjar stolen leva sitt eget liv och jag tappar nästan kontroll över bilen.
* Väll framme så vill jag titta närmare på bilen och upptäcker att skarvarna finns kvar med innertaket sitter ej på plats.

*lampan har de skruvat fast nu men det visade sig att fästerna inte var ordentlig dit satta så 2 av 4 skruvar hade andvänts!

Samma skit igen ringer de och kräver låne bil denna gång!!!!

Fixar det och ber mig hämta bilen!

*Ac reglaget är sönder
*Ac:n funkar inte
*Skarvarna är fixade men taket hänger fortfarande
*Bilen drar snett och då blir jag så förbannad att jag sätter mig i farsansbil och slår nästan sönder panelen.
*De kan inte redovisa vad det är för fel på stolen utan har bytt en massa styrdon? hmm

De tar och fixar AC reglaget, fixar hjulinställning och tak klädseln

Det går tre veckor och jag får samma strul med el stolen!

*Bilen åker in och de har den i två veckor!
*Samma problem dyker upp och det visar sig att de inte bytt knapparna till Elstlen utan det ser ut som kex bakom de allt är sönder. Nytt monteras och jag hämtar bilen!

* Sedan så ska jag polera bilen och märker att dörrarna är snea och att de slår i kjolen så de får de lacka om inkl bak dörren sad
* På väg dit så skiter sig stolen igen sad (nu iefterhand så har det visat sig att de bytt en massa grejer från en skrotadbil)

Får en låne bil varpå jag medelar att jag inte hämtar bilen förens de har redovisat för mig vad det är som spökar med stolen o att den ska åtgärdas!

Två veckor senare vill de att jag hämtar bilen men kan inte säga vad det är för fel på stolen. Jag får tipset att åka till den Andra verkstaden som hade bilen första dagen de kan göra en felsökning samt att huvudchefen sitter där.

Tog bilen lämnade in den och fick en lånebil! Nu tre veckor senare så kan de inte ge mig ett besked om vad som händer!

Bör tillägas att vid varje tillfälle så har FB besiktigad bilen och konstaterat felen!
Bilen rekondades och jag fick tillbaka den som en sopptunna med damm och skit!
Har lagt ut flera arbetstimmar på att ringa, åka samt betalat TAXI dit och tillbax!

Försäkringen säger att de inte kan hjälpa mig men att jag har rätt att kräva det jag gör!
Verkstaden säger att FB borde lösa in bilen, men FB säger att verkstaden ska göra det!

Vad ska jag göra?? Snälla hjälp mig!

Vill få tillbaxbilen så jag kan gå vidare eller att de löser bilen åt mig så jag kan köpa min egen bil och lägga allt detta bakom mig!

Kommer att skriva namn på de inblandade när allt är klart!

ALL TIPS uppskattas!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Vettemannen
2 augusti 2010
PITSTOP skrev:
Kan börja med att berätta om vad som har hänt så alla ni som läser hänger med lite.

Bilen står pakerad, en stulen bil kör rätt in i sidan på den. (detta var i börjar på JANUARI)
Polisen kommer dit och konstaterar hela händelsen och tillkallar bärgningsbil.

Bilen åker till Aukt märkesverkstad. Dagen efter ringer jag mitt bolag samt verkstaden för att kolla att allt är ok, då funkar allt från FB (försäkringsbolaget) och jag får ett skade nr. Ringer verkstaden och de säger att bilen har skickats till deras Plåtverkstad i en annan del av stan.

Åker dit och pratar med meken och får titta på bilen. Då säger jag åt honom att jag jobbar med rekond samt verkstad och att familjen driver två stora företag och har gjort det i 11år så jag är petig som fan och ger mig inte förens jag är 100% nöjd med bilen.(vilket jag har all rätt att kräva, eller?) Samt att jag inte accepterar att de sprejar ut skärmar med mera för att få nyansen att funka.

Det går 6 veckor och de ringer och säger att bilen är klar!
Åker skit glad iväg och hämtar bilen. Innan jag åker hem vill jag tvätta och rengöra den. upptäcker följande:

* Fram samt bakskärmen är utsprejade
* Lack skarv i hela dörröppningen
* Kromlisten på bakdörren sitter 1cm!!! snett
* El stolen funkar inte som det ska!
* Lackriningar på båda dörrarna
* Bilen drar snett

Ringer de och ber de att fixa skiten och är rätt så trevlig med tanke på att vi mäniskr gör misstag!

två veckor senare ringer de och bilen är klar.

åker dit och ser på avstånd att de har justerat dörren och inte listen så nu är dörren sne och inget annat är gjort!!! Så jag smäller igen dörren och ber de ringa när ALLT är klart och åker därifrån skit sur (fredag eftermiddag)

måndag ringer de och ber mig att anmäla skadan gällande stolen till mitt FB då det är en komleterings sak!!!??? Jag blir förbannad och förklarar att det är deras jobb att konstatera skadorna på bilen och inte mitt.

en vecka senare ringer de och jag åker fit för att hämta bilen.

* På väg hem börjar stolen leva sitt eget liv och rör på sig i 120km/h !!
* Lacken ser ut som skit och skarvarna finns kvar
* De hade lackat framskärmen och fakturerad försäkringen men hela lyset hade en glipa på 1cm!!!
* Bilen är fortfarande inte hjulinställd sad

Ringer igen och berättar det för de samtidigt som jag ringer mitt FB och berättar allt för handläggaren varpå jag får tips att åka och skadebesiktiga den hos FB. Sagt och gjort alla skador konstateras!

Lämnar in bilen igen och ber de ringa handläggaren.

Två veckor senare så är bilen "klar" igen.

Åker dit och hämtar bilen packar den och det bär av mot GBG med 4pers i bilen.

* När jag åker 120km/h så börjar stolen leva sitt eget liv och jag tappar nästan kontroll över bilen.
* Väll framme så vill jag titta närmare på bilen och upptäcker att skarvarna finns kvar med innertaket sitter ej på plats.

*lampan har de skruvat fast nu men det visade sig att fästerna inte var ordentlig dit satta så 2 av 4 skruvar hade andvänts!

Samma skit igen ringer de och kräver låne bil denna gång!!!!

Fixar det och ber mig hämta bilen!

*Ac reglaget är sönder
*Ac:n funkar inte
*Skarvarna är fixade men taket hänger fortfarande
*Bilen drar snett och då blir jag så förbannad att jag sätter mig i farsansbil och slår nästan sönder panelen.
*De kan inte redovisa vad det är för fel på stolen utan har bytt en massa styrdon? hmm

De tar och fixar AC reglaget, fixar hjulinställning och tak klädseln

Det går tre veckor och jag får samma strul med el stolen!

*Bilen åker in och de har den i två veckor!
*Samma problem dyker upp och det visar sig att de inte bytt knapparna till Elstlen utan det ser ut som kex bakom de allt är sönder. Nytt monteras och jag hämtar bilen!

* Sedan så ska jag polera bilen och märker att dörrarna är snea och att de slår i kjolen så de får de lacka om inkl bak dörren sad
* På väg dit så skiter sig stolen igen sad (nu iefterhand så har det visat sig att de bytt en massa grejer från en skrotadbil)

Får en låne bil varpå jag medelar att jag inte hämtar bilen förens de har redovisat för mig vad det är som spökar med stolen o att den ska åtgärdas!

Två veckor senare vill de att jag hämtar bilen men kan inte säga vad det är för fel på stolen. Jag får tipset att åka till den Andra verkstaden som hade bilen första dagen de kan göra en felsökning samt att huvudchefen sitter där.

Tog bilen lämnade in den och fick en lånebil! Nu tre veckor senare så kan de inte ge mig ett besked om vad som händer!

Bör tillägas att vid varje tillfälle så har FB besiktigad bilen och konstaterat felen!
Bilen rekondades och jag fick tillbaka den som en sopptunna med damm och skit!
Har lagt ut flera arbetstimmar på att ringa, åka samt betalat TAXI dit och tillbax!

Försäkringen säger att de inte kan hjälpa mig men att jag har rätt att kräva det jag gör!
Verkstaden säger att FB borde lösa in bilen, men FB säger att verkstaden ska göra det!

Vad ska jag göra?? Snälla hjälp mig!

Vill få tillbaxbilen så jag kan gå vidare eller att de löser bilen åt mig så jag kan köpa min egen bil och lägga allt detta bakom mig!

Kommer att skriva namn på de inblandade när allt är klart!

ALL TIPS uppskattas!!

Klart som korvspad att dom ska åtgärda felen så bilen blir som den var innan!! smile

689 Inlägg
2 augusti 2010
Bilverkstaden har ju inget att säga till om sålänge FB har sagt att bilen ska lagas så anledningen till att dom säger att den ska skrotas är väl för att slippa "problemet" tyvärr

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
skalman1 skrev:
Jag tycker att du ska ge järnet för att dom ska lösa in bilen.
Om du liksom jag tycker att bilar är lite personliga så är risken stor att bilen har tappat det roliga för dig när du vet hur den har varit.

Farsan hade en superfin volvo 940 för några år sedan (hade gått som nån finbil vid OS i lillehammer -94).
När en bekant lånade den så krockade han efter några timmar, försäkringsbolaget fixade så att bilen blev som ny igen med nya delar.

Men trots att det inte syndes spår av krocken så tyckte han inte att den var rolig längre och sålde den sedan.

Jag är jätte känsligt gällande krockade bilar desutom sad Och kommer att sälja den så FORT den är klar.
Nu till mitt andra problem, Bilen i fråga har haft problem nu i 8 månader och den karossen har blivit gammal då den nya har kommit ut så där har jag redan förlorat pengar och värde. Och skulle jag få för mig att visa upp bilen till bilhandlare och de skulle hitta så mkt fel på den så skulle de inte äns ta i den med tång sad

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
Bagarn skrev:
Bilverkstaden har ju inget att säga till om sålänge FB har sagt att bilen ska lagas så anledningen till att dom säger att den ska skrotas är väl för att slippa "problemet" tyvärr

Jo men saken är den att FB känner sig blåsta nu utav verkstaden de de fick en kalkyl som sedan har växt (reperationen skulle kosta ca 125000:- enligt kalkylen men nu har den hamnat på 168000:- och bilen är inte ok) så därför säger FB att Verkstaden ska lösa bilen eller att få den och bli bra! Men om de inte hittar felet vad ska jag göra?? jag har hållt på med bilfan i 8mån!!!

689 Inlägg
2 augusti 2010
PITSTOP skrev:
Bagarn skrev:

Jo men saken är den att FB känner sig blåsta nu utav verkstaden de de fick en kalkyl som sedan har växt (reperationen skulle kosta ca 125000:- enligt kalkylen men nu har den hamnat på 168000:- och bilen är inte ok) så därför säger FB att Verkstaden ska lösa bilen eller att få den och bli bra! Men om de inte hittar felet vad ska jag göra?? jag har hållt på med bilfan i 8mån!!!

Jahaa på de viset, borde isåfall ligga i verkstadens händer iom att dom har påbörjat en reparation som redan kostat mycket pengar.. Har dom gjort en felbedömning så får dom ju stå för den för den är ju inte en liten missbedömning dom gjort från gamla kalkylen till nya!

Sök